2014-01-20, 20:00
Medlem
loudels avatar
Hur är det för oss babyrumpor, måste vi raka oss ändå, haha? Har väldigt lite skäggväxt. Ska jag ens ta med mig rakhyvel?
2014-01-20, 20:17
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Hur är det för oss babyrumpor, måste vi raka oss ändå, haha? Har väldigt lite skäggväxt. Ska jag ens ta med mig rakhyvel?

Du ska va renrakad varje morgon om du inte har en bra skäggväxt.
2014-01-20, 20:26
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Fick ni ut all materiel och en bild som visade hur skåpen skulle inredas?

Stridspackningen var packad, men resten fick vi knöla och vika ner i en stor bärsäck av tyg. Ja vi fick 2 A4 på hur allt skulle vikas in.

Kan starkt rekommendera att ni INTE tar med mer än vad som är absolut mest nödvändigt den första vändan till respektive utbildningsplats! Efter första permissionen får ni bättre koll på vad som får plats och vad som är värt att ta med.

Innan första permissionen kommer ni med största sannolikhet ha både kvällstjänst samt helgtjänst tills ni gör HVO innan hemfärd! Så det finns ingen anledning att ta med något personligt, ni kommer ha nog att göra ändå, så som göra rent skitiga 90-byxor, bygga stridsväst, få koll på utrustning, lära känna varandra osv.
2014-01-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loudel

Det utförs noggrana visitationer där befälen noggrant granskar din rakning varje morgon. Minsta fjun och du får raka om dig och göra omvisitation. Riktigt jobbigt att åka på och åtminstånde jag tyckte att det var lite pinsamt att hela låta hela plutonen stå och vänta på att du skulle raka om dig. Så svaret är JA, ta med rakhyvel även om du har liten skäggväxt.
2014-01-20, 21:12
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reisti
Det utförs noggrana visitationer där befälen noggrant granskar din rakning varje morgon. Minsta fjun och du får raka om dig och göra omvisitation. Riktigt jobbigt att åka på och åtminstånde jag tyckte att det var lite pinsamt att hela låta hela plutonen stå och vänta på att du skulle raka om dig. Så svaret är JA, ta med rakhyvel även om du har liten skäggväxt.

Usch ja, låter inte som en rolig sits! Lika bra att ta med då.
2014-01-20, 22:12
Medlem
qlulps avatar
Ni som ska rycka in den 27:e (Kl 12:00 senast).. vilken tid ska ni befinna er där?
2014-01-20, 22:16
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlulp
Ni som ska rycka in den 27:e (Kl 12:00 senast).. vilken tid ska ni befinna er där?
Mitt tåg kommer fram 10:50. Kunde anlänt 11:50 om jag tar ett senare men det kändes som för lite felmarginal. Så jag tar hellre god tid på mig att hitta rätt eller ta en promenad innan.
2014-01-20, 22:29
Medlem
qlulps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Mitt tåg kommer fram 10:50. Kunde anlänt 11:50 om jag tar ett senare men det kändes som för lite felmarginal. Så jag tar hellre god tid på mig att hitta rätt eller ta en promenad innan.

Har du fått "schemat" alla pratar om? Jag fick endast ett SMS tillsammans med brevet "Du är antagen...". Fick inget bekräftelse eller schema efter att jag tackade ja
2014-01-20, 22:29
Medlem
Hur stor chans är det att man får den befattningen man vill sen när det är dags att söka anställning på samma förband efter gmun? Finns det någon garanti eller kan man få i princip vilken befattning som helst? Eller får man typ en lista på befattningar man kan söka? Kan tänka mig att vissa tjänster är mer attraktiva än andra..
2014-01-20, 23:33
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlulp
Har du fått "schemat" alla pratar om? Jag fick endast ett SMS tillsammans med brevet "Du är antagen...". Fick inget bekräftelse eller schema efter att jag tackade ja
Jag fick en tjock mapp med papper och info i början av månaden.
2014-01-21, 01:09
Medlem
Vi som kom in på TrängR, fick tre papper tror jag det var. Det var mer som ett välkomstbrev, stod lite om
permishelger och hur stressigt det skulle vara osv. Det enda ''schema'' vi fick var i vilken ordning och vilka veckor de olika momenten skulle vara. Men antar att det skiljer sig från regemente till regemente.
2014-01-21, 02:27
Medlem
qlulps avatar
Antar att det är lite annorlunda för oss reserver som kom in sent. Vi får nog mer information senare i veckan (hoppas jag). För som sagt, allt jag fick var ett meddelande att jag är antagen och skulle tacka ja/nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in