2014-01-21, 02:38
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlulp
Antar att det är lite annorlunda för oss reserver som kom in sent. Vi får nog mer information senare i veckan (hoppas jag). För som sagt, allt jag fick var ett meddelande att jag är antagen och skulle tacka ja/nej.
Jag kom in som reserv eller vad man ska säga (fick ringa RM och fråga om de hade plats över nånstans eftersom jag annars inte hade kommit in), och jag fick ingenting annat än inkallelseordern hemskickad. Fick veta min första permission tror jag, var andra helgen efter inryck.
2014-01-21, 05:22
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Hur stor chans är det att man får den befattningen man vill sen när det är dags att söka anställning på samma förband efter gmun? Finns det någon garanti eller kan man få i princip vilken befattning som helst? Eller får man typ en lista på befattningar man kan söka? Kan tänka mig att vissa tjänster är mer attraktiva än andra..

Det beror på vad du för för plutonchef. En bra plutonchef vill stt soldaterna jobbar på befattningar där dom trivs, och därför lyssnar han på soldatens önskemål. Men sen finns det ju som du säger attraktiva och mindre attraktiva befattningar. Det är ju t.ex endast en person per skytteplut. Som blir skarpskytt, även om huvuddelen vill bli det
2014-01-21, 11:31
Medlem
Börjar bli ganska otålig nu. Någon som vet något mer om omgång två, varför tar det så lång tid att få besked?
2014-01-21, 11:31
Medlem
Under gmu vid övningar delar de ut typ befattningar som medicinsk ansvarig ledare osv?
2014-01-21, 11:56
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablu
Börjar bli ganska otålig nu. Någon som vet något mer om omgång två, varför tar det så lång tid att få besked?

Jag var i kontakt med dem igår, beskeden kommer inte förens i Februari
Detta av okänd anledning..
2014-01-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Under gmu vid övningar delar de ut typ befattningar som medicinsk ansvarig ledare osv?

Under övningar under GMU så är det övningsledningen (befäl) som är ansvariga för er säkerhet. Det är alltså de som kommer ta hand om er om ni skulle bli skadade.
2014-01-21, 12:03
Medlem
Traveller2007s avatar
När man söker till GMU, söker man då också till ett specifikt regemente? Eller kan de placera en på vilket som helst? Jag bor i Skåne, blir jag då automatiskt tilldelad GMU plats på P7? Eller kan de skicka upp mig till norra delarna av landet och sedan efter GMU låta mig jobba där uppe?
2014-01-21, 12:08
Medlem
När du genomfört alla tester på RM så kommer du få prata med en yrkesvägledare (tror jag det heter ), han kommer ställa lite frågor till dig, vad du är intresserad av, om du tänkt dig en framtid inom FM, vart du bor etc.
Ni tillsammans kommer gå igenom dina resultat från testerna och se vilka regementen som kan ta emot dig.
2014-01-21, 13:25
Medlem
Zorozvs avatar
Hade vi några som skulle till Boden här?
2014-01-21, 14:49
Medlem
Jag blev antagen till GMU omgång 1, inte som reserv utan "från början" (inte för att skryta haha..). Men jag har inte fått några papper eller välkomstbrev, snackade med RM om det idag, han sade att det berodde mycket på vilket regemente man var vid. Vissa får och vissa får inte, hur har det varit för er?
2014-01-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranberries
Jag blev antagen till GMU omgång 1, inte som reserv utan "från början" (inte för att skryta haha..). Men jag har inte fått några papper eller välkomstbrev, snackade med RM om det idag, han sade att det berodde mycket på vilket regemente man var vid. Vissa får och vissa får inte, hur har det varit för er?

Jag fick mitt välkomstbrev skickad via e-post förra veckan, ska till Lv6.
2014-01-21, 15:58
Medlem
osbecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorozv
Hade vi några som skulle till Boden här?

Jag ska dit!

Gå med i gruppen! Änså länge bara du och jag...

https://www.facebook.com/groups/228139873976434/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in