Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Tack för svaret och grattis till avklarad utbildning
Vad jag har hört så har P7 blivit utnämd till Sveriges bästa regemente ett antal gånger. Vad har ni som utbildat er GMU/värnplikten, eller rent utav haft/har anställning där, för erfarenheter om påståendet. Hur är befälen etc?
( Nu behöver inte folk som gjort sin utbildning annan stans börja med ett kukmäteri om att ert regement minsan var det bästa, utan är bara intresserad av P7 då det är ditt jag ska

)
Tackar! Ska tillbaka som anställd soldat i januari

Ska stå och gotta mig åt er rekryter när ni får släpa all er utrustning från förråden till kasern.
Det är som du säger, bästa regemente några år i rad nu och jag förstår verkligen varför! Välorganiserat och städat ställe från dag 1, kvalitén på utbildningen är hög och riktigt grymma befäl! Relativt hårda men samtidigt rättvisa och har stor förståelse för att alla har unika förutsättningar, dvs. dem kommer aldrig att tvinga dig göra något dem VET att du inte klarar av, saker DU inte tror att du klarar av däremot.
PlutC kommer att vara kvar till nästa omgång, två riktigt grymma och erfarna kaptener som bryr sig om sina soldater! I övrigt så finns det ett sjysst gym samt en riktigt trevlig mäss att hänga i på lediga kvällar. Utspisningen kan jag heller inte klaga på!
Hoppas att detta är till någon hjälp! Om du inte tränar så börja nu, var själv inte särskilt väl förberedd vilket kändes rejält de första veckorna.