2012-12-17, 11:53
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Sökte A9 och F21 och dom hade många öppna platser när jag sökte.
Pratar vi om GMU1? Isåfall har du fel gällande A9 iallafall, har för mig att det var runt 10 platser och det lär varit upp emot 20 efter sista dagen.
2012-12-17, 11:59
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chestbrah
Pratar vi om GMU1? Isåfall har du fel gällande A9 iallafall, har för mig att det var runt 10 platser och det lär varit upp emot 20 efter sista dagen.

A GMU1 och jag hade inte fel, läs rätt. NÄR JAG SÖKTE så var det många öppna, du kom in på A9 lr?
2012-12-17, 12:42
Avslutad
Till er som sökt gmu 2, Göteborg inriktning hemvärnet blev det 88 sökande till 50 platser, mejlade precis och frågade. Hur stor chans tror ni, som har lite koll är det att jag kommer in?

Styrka:6
Kondition:5
Psykolog:8
Inskrivningsprov:4
Tjänstbarhet B (pollenallergi)

Ingen anmärkning hos läkare och syster, förrutom defekt färgseende.

Grymt besviken på mina resultat, men hoppas verkligen att jag kommer in ändå.. Vet att jag kan bättre.

Tack på förhand
2012-12-17, 14:20
Medlem
Smuggelss avatar
Än finns det hopp hos er som inte fått svar, jag mejlade iväg ett brev förut imorse och för mig har dom inte fått svar av säkerhetsprövningen ännu. Så det kan vara likadant för andra som inte fått svar, än finns det hopp.
2012-12-17, 15:39
Medlem
Goddagens! Är det någon som har koll på 13.Telekrigsbat. här? Det varkar vara en kul tjänst som man kanske skulle ta och söka efter GMU, någon som vet vad det är för krav och tester etc.? Har hört nått om extratester/extramönstringar men vad gör man på dem och vad är kravet? Vill gärna ha lite siffror och hård fakta om detta.
2012-12-17, 16:07
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Grattis! Vad kom du in på?

Halmstad, men befattningen är UB721 (mekaniker) P7 Revinge
Kunde ej få ren stridande tjänst pga min syn (C), men har nu gjort ögonlaser.
så efter gmu:n skall jag söka annan tjänst som förhoppningsvis skytt/förare
2012-12-17, 17:01
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
A GMU1 och jag hade inte fel, läs rätt. NÄR JAG SÖKTE så var det många öppna, du kom in på A9 lr?

Ja det stämmer. Jag läste väl fel då.
Jag mönstrade sista veckan och då var det 15/10 på A9.

Har du fått beskedet?
2012-12-17, 17:15
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chestbrah
Ja det stämmer. Jag läste väl fel då.
Jag mönstrade sista veckan och då var det 15/10 på A9.

Har du fått beskedet?

Nej, läs 3 inlägg upp. Nu tycker jag dom får ta och snabba på med skiten.
2012-12-17, 19:50
Medlem
Masterkockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Tack för svaret och grattis till avklarad utbildning
Vad jag har hört så har P7 blivit utnämd till Sveriges bästa regemente ett antal gånger. Vad har ni som utbildat er GMU/värnplikten, eller rent utav haft/har anställning där, för erfarenheter om påståendet. Hur är befälen etc?

( Nu behöver inte folk som gjort sin utbildning annan stans börja med ett kukmäteri om att ert regement minsan var det bästa, utan är bara intresserad av P7 då det är ditt jag ska )

Tackar! Ska tillbaka som anställd soldat i januari Ska stå och gotta mig åt er rekryter när ni får släpa all er utrustning från förråden till kasern.

Det är som du säger, bästa regemente några år i rad nu och jag förstår verkligen varför! Välorganiserat och städat ställe från dag 1, kvalitén på utbildningen är hög och riktigt grymma befäl! Relativt hårda men samtidigt rättvisa och har stor förståelse för att alla har unika förutsättningar, dvs. dem kommer aldrig att tvinga dig göra något dem VET att du inte klarar av, saker DU inte tror att du klarar av däremot.

PlutC kommer att vara kvar till nästa omgång, två riktigt grymma och erfarna kaptener som bryr sig om sina soldater! I övrigt så finns det ett sjysst gym samt en riktigt trevlig mäss att hänga i på lediga kvällar. Utspisningen kan jag heller inte klaga på!

Hoppas att detta är till någon hjälp! Om du inte tränar så börja nu, var själv inte särskilt väl förberedd vilket kändes rejält de första veckorna.
2012-12-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkocken
Tackar! Ska tillbaka som anställd soldat i januari Ska stå och gotta mig åt er rekryter när ni får släpa all er utrustning från förråden till kasern.

Det är som du säger, bästa regemente några år i rad nu och jag förstår verkligen varför! Välorganiserat och städat ställe från dag 1, kvalitén på utbildningen är hög och riktigt grymma befäl! Relativt hårda men samtidigt rättvisa och har stor förståelse för att alla har unika förutsättningar, dvs. dem kommer aldrig att tvinga dig göra något dem VET att du inte klarar av, saker DU inte tror att du klarar av däremot.

PlutC kommer att vara kvar till nästa omgång, två riktigt grymma och erfarna kaptener som bryr sig om sina soldater! I övrigt så finns det ett sjysst gym samt en riktigt trevlig mäss att hänga i på lediga kvällar. Utspisningen kan jag heller inte klaga på!

Hoppas att detta är till någon hjälp! Om du inte tränar så börja nu, var själv inte särskilt väl förberedd vilket kändes rejält de första veckorna.
Fy fasen vad härligt att höra! Längtar mer än någonsin!
Är det "tungt" under GMUn på just P7? Långa marscher ofta, mycket löpning etc?
2012-12-17, 20:27
Medlem
är det ingen tjej i tråden som gjort gmu? (orkar inte kolla igenom alla sidor)
har lite funderingar kring allmänt hur det är att vara tjej där och typiska tjejsaker som kan vara jobbigt/svårt/att tänka på eller liknande!
2012-12-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkocken

Fan va gott!! Eftersom jag också rycker in på P7 i Januari så är detta underbart att höra, gör mig bara ännu mer taggad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in