2014-01-20, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Men kristna skulle veta att dagen är nära på liknande sätt som man vet att sommaren är nära.

Ja det håller jag med om, vad tillhör du för rörelse?
Du kan inte VETA att dagen är nära så länge tecknen INTE är de som nämns sist. Krig och sånt skulle INTE vara tecken på slutet, det är tecken på att vi lever i den sista tiden.

Jag är inte med i nån kyrka, sekt eller rörelse. Jag läser bibeln.
2014-01-20, 06:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Som att Gud sänder oss profeter som kan förklara alla uppenbarelser för oss, precis som Jesus förutsagt.

Och hur ser man skillnaden mellan äkta och falska profeter, FÖRE falsifiering av profetiorna är möjlig?

Och varför behövar vi öht profeter? 'Gud' måste vara fruktansvärd dålig på att kommunikera för att vi istället för rak, enkel kommunikation behövar förlita oss på halvfnoskiga fanatiker.
2014-01-20, 17:17
Medlem
Citat:
Jag är inte med i nån kyrka, sekt eller rörelse. Jag läser bibeln.

Så du är ensam med dina tolkningar av bibeln?
2014-01-20, 17:42
Medlem
Citat:
Nej, det jag inte förstår får jag förklarat för mig genom anden. Jag har lärt mig att skilja på olika andar.
2014-01-20, 17:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Nej, det jag inte förstår får jag förklarat för mig genom anden. Jag har lärt mig att skilja på olika andar.

Är denna "ande-särskiljning" en process/metodologi som gör den lämplig i sammanhang där information nödvändigvis måste vara valid i allmän betydelse?
2014-01-20, 18:32
Medlem
Citat:

Vilka är det som har samma tolkning som du har då? Svenska Kyrkan? Pingstkyrkan? Adventister? Metodister? Katolska Kyrkan? Baptister?
2014-01-20, 18:58
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Vilka är det som har samma tolkning som du har då? Svenska Kyrkan? Pingstkyrkan? Adventister? Metodister? Katolska Kyrkan? Baptister?

Ingen av samfunden tror jag.

Det är individuellt, oavsett samfund. Skiljelinjen går inte mellan samfunden utan inom samfunden hos
individer. Tyvärr inget exakt svar, som så ofta efterfrågas i ämnet religion.
Svårt för er att greppa kanske som inte är uppdaterade i det kristna samtalet och ekumeniken.

Idag möts samfund från Livets Ord till Svenska kyrkan.
Det är inte svart eller vitt idag.
2014-01-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ingen av samfunden tror jag.

Det är individuellt, oavsett samfund. Skiljelinjen går inte mellan samfunden utan inom samfunden hos
individer. Tyvärr inget exakt svar, som så ofta efterfrågas i ämnet religion.
Svårt för er att greppa kanske som inte är uppdaterade i det kristna samtalet och ekumeniken.

Idag möts samfund från Livets Ord till Svenska kyrkan.
Det är inte svart eller vitt idag.

Jag har startat en ny tråd för att inte vara OT.

(FB) Var går skiljelinjen mellan olika kristna samfund?
2014-01-20, 20:35
Medlem
Citat:
Det har ingen betydelse. Jag frågar inte människor om råd och svar jag får mina svar från andevärlden. Har du inte fattat att det inte finns någon lag? Varför skulle jag då underkasta mig människors vilja?

Om ni med Kristus har dött bort från världens stadgar, varför uppför ni er då som om ni levde i världen och böjer er under dessa bud: 21 "Det skall du inte röra, det skall du inte smaka, det skall du inte ta på". 22 Och detta gäller sådant som är bestämt att användas och förbrukas, efter människors bud och läror. 23 Detta uppfattas visserligen som 'vishet', med sin självvalda gudstjänst, sin 'ödmjukhet' och sin späkning av kroppen, men det har inget värde utan är bara till för att tillfredsställa det köttsliga sinnet. Kol 2

Pinkstkyrkan gör sånt, även JV med sitt blod, Katolska kyrkan med preventivmedel osv.
Senast redigerad av Bassiehof 2014-01-20 kl. 20:39.
2014-01-20, 20:36
Bannlyst
Citat:
Är det många andar som kontaktar/pratar med dig?
2014-01-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Är det många andar som kontaktar/pratar med dig?
Det kan hända ja, det var likadant för Jesus, men jag har som sagt lärt mig att skilja mellan olika andar. Även det kunde Jesus. Och apostlarna.
2014-01-20, 21:15
Bannlyst
Citat:
Det kan hända ja, det var likadant för Jesus, men jag har som sagt lärt mig att skilja mellan olika andar. Även det kunde Jesus. Och apostlarna.
jasså, jag trodde du menade när du var i enrum, då t.ex läser bibeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in