2014-01-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Den sista världsväldet tas bort av Gud (genomförd av Jesus):

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)

Men innan dess ska det vara en period där t.ex. kunskapen om detta skulle bli uppenbarad, enligt dom skriftställen jag hänvisade till DingusMcDuck.

Som sagt, jag vet inte exakt vad du frågar efter, men du kan få några skriftställen som behandlar detta, och sedan får du precisera vad det är jag ska svara på.
Nu får du det att låta som om Guds rike är det sista världsväldet. Men så är det inte. Daniels profetia handlar om Guds rike, som ska bestå för evigt, men det är ingen del av den här världen som Jesus sa själv.

Kunskapen om Guds rike har ökat därför att Gud har sänt oss olika profeter ända sedan profeten Jesaja ingick ett förbund med Gud. Ja, du läste rätt, ingick ett förbund med Gud, precis som Mose, Jesus, Abraham m fl. Han är den första profeten som talar om en ny jord och en ny himmel.

Du tror kanske att vi lever i den sista tiden? Så är det, men alla tecken vi ser är INTE tecken på SLUTET. Tecken på slutet är när solen vänds till mörker. Det kommer att bli så illa att ingen skulle överleva om inte gud ingrep. Krig, hungersnöd och annat elände som vi ser i dag är INTE tecken på slutet. Vi ska alltså inte blanda ihop uttrycken sista tiden och slutet.
2014-01-19, 00:28
Medlem
Citat:
Om du vill ha svar på andra frågor från mig, så får du först fråga mig.
Ska han först fråga dig om han får fråga dig? Trams!
2014-01-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ska han först fråga dig om han får fråga dig? Trams!

Nej, du misstolkar mig, jag menar att man normalt ställer en fråga till personen innan man kan antyda att man inte svarar på frågan.
2014-01-19, 18:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tänkte väl det. Har du inte fattat att alla falska profetior som JV kommit med under åren aldrig slagit in? Det beror på att Gud låter sina tjänares ord bli verklighet. Så när Herren inte låter ERA falska förutsägelser bli verklighet, vad säger det om JV? Att ni inte är Guds tjänare - därför att ni inte förkunnar evangeliet.

Egentligen är problemet inte så stort. Den doktrinella gren av kristendomen som TYDLIGT påvisar ett profetia-samband vinnar på poäng över sina konkurrenter.

Citat:
Vedermödan börjar inte snart eftersom det kommer att bli så illa att ingen kommer att överleva om inte Gud ingrep. riktigt så långt har vi inte kommit, men vi är på god väg, det ser vi genom alla klimatförändringar. Det är bibelns budskap,

Nej, det är din tolkning av det ... efterrationaliserat som vanligt förmodar jag.

Citat:
inte ditt och dina kamraters skitsnack. Du är en totalt indoktrinerad nolla som slaviskt följer Vakttornets budskap och är inte i stånd att tänka själv.

Sopa framför egen dörr.
2014-01-19, 18:56
Medlem
Manajungs avatar
O Religiösa Dårar...Hören: Det äro Djup Villfarelse ni hamnat i....

HÄR är såklart Sanningen...och inte minst lite välgörande perspektivbyte....

http://www.youtube.com/watch?v=j5pIcIxcsYM&feature=relmfu
2014-01-19, 19:47
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Du frågade mig inte om det heller, du frågade bara "Hur kan du veta det om den är hemlig?", du frågade detta en annan person visserligen, men jag svarade dig. Om du vill ha svar på andra frågor från mig, så får du först fråga mig.

Du får läsa Daniels alla profetior, Uppenbarelseboken, Hesekiel, Matteus 24 och många andra skriftställen för att få veta när sista tiden skulle komma. Märk väl att sista tiden inte är detsamma som när Gud agerar, Jesus säger att man ska veta när han är nära, men man skulle inte veta exakt när han kommer.

Frågans "det" gällde var i bibeln det står att klockan började ticka 1914. Har du för vana att bara svara på frågor utan att ta reda på vad de gäller?
Senast redigerad av DingusMcDuck 2014-01-19 kl. 20:32.
2014-01-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Frågans "det" gällde var i bibeln det står att klockan började ticka 1914. Har du för vana att bara svara på frågor utan att ta reda på vad de gäller?
Faktum är att det står att ingen, inte ens Sonen, vet när dagen kommer. det är bara Faden som vet. Ännu en spik i kistan på treenighets-anhängarna.
2014-01-19, 23:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Faktum är att det står att ingen, inte ens Sonen, vet när dagen kommer. det är bara Faden som vet. Ännu en spik i kistan på treenighets-anhängarna.

Är treenighets-anhängare mer benägna till domedags-profetior än unitarianer?
2014-01-20, 00:00
Medlem
Citat:
Nu får du det att låta som om Guds rike är det sista världsväldet. Men så är det inte.

Men det har jag inte sagt.

Citat:
Daniels profetia handlar om Guds rike, som ska bestå för evigt, men det är ingen del av den här världen som Jesus sa själv.

Ja jag håller med.

Citat:
Kunskapen om Guds rike har ökat därför att Gud har sänt oss olika profeter ända sedan profeten Jesaja ingick ett förbund med Gud. Ja, du läste rätt, ingick ett förbund med Gud, precis som Mose, Jesus, Abraham m fl. Han är den första profeten som talar om en ny jord och en ny himmel.

Hur tolkar du det här då?

"Ty Guds makt beskyddar er genom tron fram till den frälsning som finns beredd att uppenbaras i den sista tiden." (1Petr 1:5 Bibel2000)

Citat:
Du tror kanske att vi lever i den sista tiden? Så är det, men alla tecken vi ser är INTE tecken på SLUTET. Tecken på slutet är när solen vänds till mörker. Det kommer att bli så illa att ingen skulle överleva om inte gud ingrep. Krig, hungersnöd och annat elände som vi ser i dag är INTE tecken på slutet. Vi ska alltså inte blanda ihop uttrycken sista tiden och slutet.

Ja det finns två steg, det första steget är tecknen som skulle göra kristna medvetna om att Jesus är nära dörren, nästa steg är "Strax efter den tidens lidanden" då "solen förmörkas och månen mister sitt sken." (Matt 24:29)
2014-01-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck

Jag svarade på din specifika fråga: "Hur kan du veta det om den är hemlig?"
https://www.flashback.org/p47097045#p47097045
2014-01-20, 00:05
Medlem
Citat:
Faktum är att det står att ingen, inte ens Sonen, vet när dagen kommer. det är bara Faden som vet.

Men kristna skulle veta att dagen är nära på liknande sätt som man vet att sommaren är nära.

Citat:
Ännu en spik i kistan på treenighets-anhängarna.

Ja det håller jag med om, vad tillhör du för rörelse?
2014-01-20, 01:39
Medlem
Citat:
Men det har jag inte sagt.

Hur tolkar du det här då?

"Ty Guds makt beskyddar er genom tron fram till den frälsning som finns beredd att uppenbaras i den sista tiden." (1Petr 1:5 Bibel2000)

Ja det finns två steg, det första steget är tecknen som skulle göra kristna medvetna om att Jesus är nära dörren, nästa steg är "Strax efter den tidens lidanden" då "solen förmörkas och månen mister sitt sken." (Matt 24:29)
Läs vad du skrev en gång till.

Som att Gud sänder oss profeter som kan förklara alla uppenbarelser för oss, precis som Jesus förutsagt.

Innan vi sett de tecken ska vi alltså hålla oss till att det är den sista tiden och inte säga att slutet är nära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in