Citat:
Nu får du det att låta som om Guds rike är det sista världsväldet. Men så är det inte. Daniels profetia handlar om Guds rike, som ska bestå för evigt, men det är ingen del av den här världen som Jesus sa själv.Den sista världsväldet tas bort av Gud (genomförd av Jesus):
"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)
Men innan dess ska det vara en period där t.ex. kunskapen om detta skulle bli uppenbarad, enligt dom skriftställen jag hänvisade till DingusMcDuck.
Som sagt, jag vet inte exakt vad du frågar efter, men du kan få några skriftställen som behandlar detta, och sedan får du precisera vad det är jag ska svara på.
"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)
Men innan dess ska det vara en period där t.ex. kunskapen om detta skulle bli uppenbarad, enligt dom skriftställen jag hänvisade till DingusMcDuck.
Som sagt, jag vet inte exakt vad du frågar efter, men du kan få några skriftställen som behandlar detta, och sedan får du precisera vad det är jag ska svara på.
Kunskapen om Guds rike har ökat därför att Gud har sänt oss olika profeter ända sedan profeten Jesaja ingick ett förbund med Gud. Ja, du läste rätt, ingick ett förbund med Gud, precis som Mose, Jesus, Abraham m fl. Han är den första profeten som talar om en ny jord och en ny himmel.
Du tror kanske att vi lever i den sista tiden? Så är det, men alla tecken vi ser är INTE tecken på SLUTET. Tecken på slutet är när solen vänds till mörker. Det kommer att bli så illa att ingen skulle överleva om inte gud ingrep. Krig, hungersnöd och annat elände som vi ser i dag är INTE tecken på slutet. Vi ska alltså inte blanda ihop uttrycken sista tiden och slutet.