Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Men varför inte? Jag frågade om blod i ett 4-10 dygn gammalt lik. Att stycka av benen lär inte betyda att blod rinner, så varför kan benen inte ha tagits av på fp2?
Varför? Kanske för att rikta misstankarna mot KJ som har anknytning till huset, de skulle hittas. Benen avtvättade för att dölja DNA från gärningsmannen, torson var för stor för att ta till en plats att tvätta, den fick ligga kvar. Eller så gjorde KJ det här, han tänkte baklänges och med samma argument som när han säger, varför skulle jag vara mördaren, jag som har letat så att fötterna blöder. Varför skull jag lägga benen i huset, jag har ju anknytning till det, typ.
Äh, jag vet inte, men ett försök att få fyndplatserna begripliga.
Tror inte man behöver överarbeta det hela så mycket. Det finns väl undersökningar från USA om jag inte missminner mig som visar att de allra flesta mördare som försöker gömma offrets kvarlevor gömmer dem i närheten av sitt hem, eller i närheten av en annan plats som de väl känner till. Orkar inte gräva länkar nu, men det borde gå att hitta. Det är naturligtvis inte särskilt rationellt, men de flesta mördare är inte särskilt rationella av sig heller.
Varför kroppsdelarna hanterats som de gjort förblir en gåta. Rationalitet? (planer att bränna upp huset) eller en förvriden hjärnas förvridna logik? Vi kommer inte att kunna resonera oss fram till svaret, utan är helt beroende av att mördaren eventuellt berättar en dag.
Angående teorin om andra GM som försöker sätta dig KJ så fortsätter jag att hävda att det bortsett från att det inte stöds av minsta lilla indicium är totalt osannolikt på logiska grunder. Vi ska alltså ha nån kallhamrad och synnerligen sjuk typ som fångar in och mördar VB när hon är på väg hem från KJ (utan att använda sin telefon till att exempelvis svara på MB:s SMS). Denna typ bestämmer sig för att försöka kasta skulden på KJ genom att först spruta in lite blod i hans baklucka och sen hantera kroppsdelarna på ett sätt som ska verka som något KJ skulle ha kunnat göra (Hur gjorde han denna analys?)
Men inte nog med det: Förutom denna enorma förslagenhet har personen haft en nästan sinnessjuk tur när det gäller KJ:s beteende. Betänk allt detta:
- Hur visste han att KJ inte hade alibi? Det hade kunnat komma kompisar till KJ 5 minuter efter VB:s avfärd, kompisar som stannat där hela natten och sen åkt på airsoft tillsammans med honom. Vad hade då allt detta blodsmetande och släpande av kroppsdelar i terrängen varit värt?
- Hur kunde han veta att KJ skulle bete sig så märkligt, ja misstänkt, på flera vis efter försvinnandet? Varför raderade han nästan omedelbart kontakten i telefonen med VB? Varför försökte han aldrig kontakta henne? Varför lämnade han konstiga och vilseledande uppgifter till andra i samband med eftersöken?
- Hur kommer det sig att det saknas ryggsäckar, kängor, ev en säng och kanske ett verktyg som kan vara mordvapen hemma hos KJ? Visste mördaren det, eller är det bara flyt?
- Tejprullen och DNA-fynden på kroppen? Återigen en närmast sinnessjuk tur för mördaren - om han nu inte planterade de fynden också (hur gjorde han det och varför så små mängder?)
- Och varför denna "felsägning" om bakluckan i förhören? Ljugandet om huruvida han låste sin bil eller inte? Ljugandet om ifall han varit vid Gula huset? Och den förmodligen styckade eller åtminstone knivhuggna hunden?
Jag har mitt svar klart på den här frågan: Det är en osannolik teori i sig och det är alldeles för mycket "tillfälligheter" som hjälpt en ev. planteringsmördare med att kasta misstankarna mot KJ. Jag köper inte att någon skulle kunna ha en sån enorm bondtur och röta, eller omvänt att KJ skulle ha en så vansinnigt infernalisk otur. Han är skyldig. Om det sen finns någon mer inblandad som han av nån anledning kniper käft om, ja det vet jag inte. Jag tror dock att OM en sån finns så handlar det inte bara om enorm lojalitet som får honom att tiga - det är nog så att hans egen inblandning är så stor att han inte har något att tjäna på för egen del på att tala. Men jag tror att sanningen är att det inte finns några mystiska sammansvärjningar eller bisarra mordmotiv här. Det finns bara en kille som under vissa omständigheter inte kan kontrollera sin aggression och som denna kväll gick över gränsen på ett sätt han aldrig gjort tidigare. Med ett otroligt tragiskt resultat som följden.