2014-01-20, 06:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är synnerligen intressant!

Eller vad säger ni andra i tråden?

Eller så har den här iakttagelsen ingenting alls att skaffa med Marinafallet.
Det kan ha rört sig om någon helt annans bil och någon helt annan än M och nån
som kan kopplas till Marinas tragiska öde som körde denna bil.
Vittnet säger att det inte säkert är Marina, så det är klart att det kan vara någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det sägs så, tror jag.
Kroppsformen i vart fall.
Vi får nog se till att plocka fram någon bild på människan igen. Det finns bak i tråden någonstans.

edit: Erinrar mig från ett nyligen postat inlägg att tjejen ifråga visserligen påstår att hon inte är
kapabel att framföra ett fordon på allmän väg, eller nåt i den stilen, fast det tillåter jag mig
att inta ett skeptiskt förhållningssätt till.

tillägg: Bilen som det här vittnet observerade kördes vårdslöst och ryckigt om jag inte
missminner mig nu alldeles.
Fetstilat påhitt.
Citera
2014-01-20, 07:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Saffy/Kia är det största troll jag lagt märke till på länge, läs hennes redogörelse i fup och jämför med dennes många inlägg här på flashback....Det är så oseriöst så det skriker om det

Den här dagen var K*a ute och körde bil och får ett hastigt möte av någon på en smal väg. Hennes reaktion har hon inte ändrat på. FÖGA visste hon då att detta möte skulle komma bli en del av ett vittnesmål i en mordutredning och i rättegångar, eller hur?

Tror inte du att man, då man inser att man sett något som kan vara av vikt i en mordutredning sätter sig ner och försöker komma ihåg detaljer? Vad som är Trollande är väl ändå när FHL säger "OM föraren skulle ha peruk, skulle det kunna varit en man då"? Alltså... OM Palmemördaren stod på en stol, skulle det kunna varit en dvärg/ett barn då? Det är ju bland det sjukaste jag hört.

Sluta hacka på KH, hon försöker nog vara så behjälplig hon kan i denna historia. Hon förbannar nog den dag hon valde den tidpunkten på just den vägen.
Ingenstans har hon sagt att det med säkerhet var MJ. Så hon har inte pekat ut MJ i hopp om att rädda skinnet på FS. Det verkar som om en del här tror att KH´s enda mål är att rädda FS.
Citera
2014-01-20, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här dagen var K*a ute och körde bil och får ett hastigt möte av någon på en smal väg. Hennes reaktion har hon inte ändrat på. FÖGA visste hon då att detta möte skulle komma bli en del av ett vittnesmål i en mordutredning och i rättegångar, eller hur?

Tror inte du att man, då man inser att man sett något som kan vara av vikt i en mordutredning sätter sig ner och försöker komma ihåg detaljer? Vad som är Trollande är väl ändå när FHL säger "OM föraren skulle ha peruk, skulle det kunna varit en man då"? Alltså... OM Palmemördaren stod på en stol, skulle det kunna varit en dvärg/ett barn då? Det är ju bland det sjukaste jag hört.

Sluta hacka på KH, hon försöker nog vara så behjälplig hon kan i denna historia. Hon förbannar nog den dag hon valde den tidpunkten på just den vägen.
Ingenstans har hon sagt att det med säkerhet var MJ. Så hon har inte pekat ut MJ i hopp om att rädda skinnet på FS. Det verkar som om en del här tror att KH´s enda mål är att rädda FS.
Kan hon se skillnad på MJ och en Maskroos? Vet hon skillnaden mellan sanning och mened?
Citera
2014-01-20, 07:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan hon se skillnad på MJ och en Maskroos? Vet hon skillnaden mellan sanning och mened?

Det första kan naturligtvis inte jag svara på. Om du med mened menar då hon sa att hon skrivit sedan 2010 så vet jag faktiskt inte det? Är det mened att minnas fel?

Folk skriver att MJ och MR har samma kroppsform och därför skulle det kunna vara MR som körde bilen. Kan man avgöra kroppsform på det viset? Jag har samma kroppsform som Heidi Klum, ändå har jag inget modellkontrakt? Kan det bero på att kroppsform är inte detsamma som likheter i övrigt? Man kan ju ha samma kroppsform/byggnad utan att för den delen vara lika i övrigt..? Sen borde ju rimligtvis MR se betydligt yngre ut än MJ.
Citera
2014-01-20, 08:55
Medlem
Vilket briljerande av Saffy i tråden i sina tidiga inlägg.

Citat:
2010-08-09, 16:44
Det är faktiskt inte mycket aktivitet i Svartedalen, en o annan helikopter..hon var synlig i sin bil den 28 juli vid ca 10.30 och har väl själv tagit ut pengar..det är en tyst och konstig utredning, eller?

2010-08-09, 16:46
Jag tror inte det är ex-sambon som är skyldig..

2010-08-09, 16:47
Jag vet att ett tips som polisen har fått in, är att hon varit synlig i sin gråa bil just den tiden..men det har inte kommenterats alls

2010-08-09, 16:51
En person mötte henne strax före 10.30 på vägen ner till Spekeröd. Hon körde mitt på vägen i rasande fart och svängde i sista stund för att undvika att krocka..hon var ensam i bilen

2010-08-09, 16:56
Det är en väldigt kurvig väg och rasande fart är mycket snabbt när man annars måste köra max 70..det går att se om det är en kvinna eller man faktiskt

2010-08-09, 19:08
Tack o lov är det inte ofta som bilar kör mitt i vägen och alldeles för fort! Därför minns man ju det utan att veta vad som hänt. Man blir rädd och förbannad och tittar ju extra noga vilken idiot det är som kör så?
Citera
2014-01-20, 09:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Vilket briljerande av Saffy i tråden i sina tidiga inlägg.

Starkt case ni har när ni måste börja smutskasta ett vittne.

Ska ni leka hyenor så kasta er över de som är orsaken till den röra nämligen polis, tekniker och åklagare.

Har ni något bevis för att vittnet begår mened så lägg fram det annars håll truten.
Citera
2014-01-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Ska ni leka hyenor så kasta er över de som är orsaken till den röra nämligen polis, tekniker och åklagare.

Har ni något bevis för att vittnet begår mened så lägg fram det annars håll truten.

Pastakrydda skrev:
Citat:
Ingenstans har hon sagt att det med säkerhet var MJ.

Och om du tycker att man smutskastar ett vittne igenom att ta fram vad hon själv har sagt, så smutskastar hon väll sig själv?
Citera
2014-01-20, 10:17
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Saffy är ett seriöst vittne enligt dig ?
Citera
2014-01-20, 10:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Pastakrydda skrev:

Och om du tycker att man smutskastar ett vittne igenom att ta fram vad hon själv har sagt, så smutskastar hon väll sig själv?

Ska du citera mig så ta med helheten. HUR skulle KH veta med säkerhet att det var MJ hon såg. Hon har uppgett signalement på föraren. Signalementet tyder på att det skulle kunna vara MJ som körde bilen. Lägg ihop det med hur bilen såg ut. Marinas bil kan beskrivas på samma sätt.

LJ beskriver personen vid rastplatsen som en man med hår lite längre än till axlarna. Jämför gärna det med FS hårlängd. Lägg sedan ihop det med datum för när LJ såg denna flaxande kalsongman.

Jag tror inte att varken KH´s eller LJ´s vittnesmål kommer vara avgörande för utgång av domen, vad den än blir.

Mest troliga skulle väl vara vara mastningar, chattar, sms och hur det ser ut med utredda alt gm blir det avgörande. Hur ser det ut på den fronten?
Citera
2014-01-20, 10:34
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Saffy är ett seriöst vittne enligt dig ?

Det beror väl på vad man menar med seriöst? FS kan man inte lita på, för han är en "pundare" men LJ med ett för tillfället pågående missbruk öppet kriminell ska man lita på?

KH har såvitt jag vet inte någon missbruksproblematik? Hur ser det ut med LJ´s bakgrund? Trogen skattebetalare? Eller är han av samma "parasitart" som FS uppges vara?
Citera
2014-01-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det beror väl på vad man menar med seriöst? FS kan man inte lita på, för han är en "pundare" men LJ med ett för tillfället pågående missbruk öppet kriminell ska man lita på?

KH har såvitt jag vet inte någon missbruksproblematik? Hur ser det ut med LJ´s bakgrund? Trogen skattebetalare? Eller är han av samma "parasitart" som FS uppges vara?
FS kan man inte lita på för han har bevisligen ljugit tidigare och även efter Marinas försvinnande.

Tror du att LJ skulle ljuga om något till sin fru, polare och som sen ställer han inför möte med snuten och sen rätten, som nog är dom sista han ville hänga med?

Saffy där emot, kan inte låta sig vara ifrån FB och ställa frågor som i slutändan kan påverka hennes vittnesmål, som hur Marina såg ut, vilken klädsel FS hade mä mer, flera gånger säga att hon "såg" marina i bilen och sen ändra sig, och med sitt påstående att hon inte tror FS är skyldig.

Kan man inte se skillnaden dessa personer emellan, så ska man nog ta kaffet, gå ut i solen och få tänka över situationen.

Vem är mest trovärdig?
Citera
2014-01-20, 11:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
FS kan man inte lita på för han har bevisligen ljugit tidigare och även efter Marinas försvinnande.

Tror du att LJ skulle ljuga om något till sin fru, polare och som sen ställer han inför möte med snuten och sen rätten, som nog är dom sista han ville hänga med?

Saffy där emot, kan inte låta sig vara ifrån FB och ställa frågor som i slutändan kan påverka hennes vittnesmål, som hur Marina såg ut, vilken klädsel FS hade mä mer, flera gånger säga att hon "såg" marina i bilen och sen ändra sig, och med sitt påstående att hon inte tror FS är skyldig.

Kan man inte se skillnaden dessa personer emellan, så ska man nog ta kaffet, gå ut i solen och få tänka över situationen.

Vem är mest trovärdig?

Ja inte var det ju LJ som valde att kontakta polisen? Förmodligen ville han inte det alls, för då skulle hans brottslighet komma ut i ljuset. Tror du hans fru visste om hans förehavanden?
Tack och lov så ansåg hon detta vara av vikt och ansåg att priset som hennes mans hemligheter skulle komma ut i ljuset skulle vara värt det. Tror du att polisen sagt att dom kan se mellan fingrarna mot att LJ vittnade? Det kan jag tänka mig. Mycket väl.

Vad vet du om huruvida LJ ljugit tidigare eller inte? LJ har nog ljugit sig full många ggr skulle jag tro. Det är ju vad missbrukare gör har ni sagt. Ljuger och manipulerar.

Undrar hur mycket brottslighet LJ pysslat med? Fast det hör ju inte hemma i tråden förstås. Däremot kan jag med ärlighet säga att jag hellre skulle lita på KH som anställd än en bensintjuvande missbrukare som anställd om jag skulle behöva välja mellan dessa två på en anställningsintervju. Vem skulle du anställa?

Tror du att LJ blir ett avgörande vittne? Inte jag.
Tror du KH blir ett avgörande vitten? Inte jag.

Jag sitter redan i 22 graders skugga och dricker kaffe. Solen gör det jobbigt att se skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in