2014-01-19, 20:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hela familjen Johansson har diskuterat ihop sig med PF+fru som har fått tillgång till MJs gamla hus.

Nu står alla och gastar att FS är skyldig högt och lågt även i media, fastän ingen trodde det initialt. Snacka om grupptryck...
Nu tar du och belägger det första påståendet med en tillförlitlig källhänvisning annars
är det att betrakta som osanning och i nivå med förtal.

Trodde ingen inledningsvis att FS kunde vara skyldig?
Jaha, du. Det säger du. Tillåt mig tvivla.
Citera
2014-01-19, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu tar du och belägger det första påståendet med en tillförlitlig källhänvisning annars
är det att betrakta som osanning och i nivå med förtal.

Trodde ingen inledningsvis att FS kunde vara skyldig?
Jaha, du. Det säger du. Tillåt mig tvivla.

FUP509 CJ
Citera
2014-01-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstod att MPS planerade vallning med LJ. Källa på att vallningen inte blev av?

Mened är det bara om det är uppsåtligt. Enligt mamma L tittade förste polisman hemma hos Marina in på hennes kontor bara. Enligt polismannen själv gick han in och satte han sig. Antingen begick polismannen mened, eller så ljuger mamma L. Vad tror du?
Du borde väl veta det eftersom fotokonfrontation och vallning var DITT förslag enligt det brev du postade idag??
Du har gått för långt när du gör det.
Det är två vittnen som du på olika sätt kan påstås ha manipulerat.
Jag börjar tvivla på dig.
Vad håller du på med?
Från att ha varit ett intressant bollplank till en låtsaspolis?
Citera
2014-01-19, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Du borde väl veta det eftersom fotokonfrontation och vallning var DITT förslag enligt det brev du postade idag??
Du har gått för långt när du gör det.
Det är två vittnen som du på olika sätt kan påstås ha manipulerat.
Jag börjar tvivla på dig.
Vad håller du på med?
Från att ha varit ett intressant bollplank till en låtsaspolis?
Nej, jag har inte fått besked om det har blivit av. Måste man få besked på alla förslag?

Jag vidhåller att syftet med vallningen av det slaskade vittnet var att hjälpa MPS att hitta pistolen, och en fotokonfrontation med vittnet som polisen hade ratat skadade inte heller. Var det en dålig idé? Borde inte MPS ha fått all hjälp med att hitta pistolen?

Jag har inte försökt att manipulera något vittne, men det har någon annan gjort.
Citera
2014-01-19, 21:25
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte fått besked om det har blivit av. Måste man få besked på alla förslag?

Jag vidhåller att syftet med vallningen av det slaskade vittnet var att hjälpa MPS att hitta pistolen, och en fotokonfrontation med vittnet som polisen hade ratat skadade inte heller. Var det en dålig idé? Borde inte MPS ha fått all hjälp med att hitta pistolen?

Jag har inte försökt att manipulera något vittne, men det har någon annan gjort.
Om pistolen upphittas nu har den då något värde bevismässigt?
Kan DNA eller fingeravtryck finnas kvar?Går det att konstatera att just den pistolen användes?
Var inte kulan bortplockad ur väggen?Måste säga att GM gjorde sig mycket besvär och la ner mycket tid.Tror dock han inte tjänat så mycket på detta.Han sitter där han sitter.
Citera
2014-01-19, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Om pistolen upphittas nu har den då något värde bevismässigt?
Kan DNA eller fingeravtryck finnas kvar?Går det att konstatera att just den pistolen användes?
Var inte kulan bortplockad ur väggen?Måste säga att GM gjorde sig mycket besvär och la ner mycket tid.Tror dock han inte tjänat så mycket på detta.Han sitter där han sitter.
Polisen och MPS är inte överens med dig. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14753208.ab
Citera
2014-01-19, 22:47
Medlem
letsdoits avatar
En stor låda (kartong) efterlyses

Av FUP, s. 551, framgår att MJ "rensade ur hela garderoberna" den 10 juni 2010. MJ:s mor berättade också under rättegången att MJ sorterat ut gamla kläder mm och att ”hon hade gjort i ordning några lådor som skulle lämnas bort och som hon satte ned i källaren sen - så det hade hon berättat för mig. /…/ Sen såg jag ju där i källaren hur hon hade packat de där två stora lådorna med jumpers och grejer som hon inte ville ha längre.”

Jag kan bara se en större kartong i källaren. – Var det den av allt att döma försvunna kartongen som vittnet LJ såg – och att mamman så fort hon fått syn på kartongen i träningsrummet återkopplat till vad MJ tidigare berättat?
Citera
2014-01-19, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland
Så länge man inte är dömd ska man betraktas som oskyldig.
Därför ska vi egentligen inte påstå att F är skyldig utan hoppas på en tydlig dom.
Är helt överens men vill tillägga att det också åligger den åtalade att medverka till att saken får en allsidig belysning. I det här fallet gäller detta särskilt avsaknaden av alibi och en bevisad lögn från hans sida när det gäller resan till Alingsås-trakten (Brobacka, Gräfsnäs, Sollebrunn; sjön Anten). Hans kyrkogårdsalibi är också helt i avsaknad av allt vad hållpunkter heter.

Två vittnen säger sig ha sett Hyundaien på den norra delen av pendelparkeringen - vilket indikerar att bilen kan ha flyttats. Hyundaien uppvisade c:a 15 mils oväntad extra körsträcka; ett avstånd som överensstämmer med t ex sträckan Ö R – Gräfsnäs, Sollebrunn – Anten – Stora Höga. Ett tredje fordon kan ev. ha använts, och vi hörde skogsarbetarna lämna öppet för frågan om det vid den aktuella tidpunkten gick att åka på den då oröjda vägen utan att skada lacken.

En uppgift från FS är att han träffat en person i Brobacka-trakten men hårdnackat vägrat att röja dennes identitet. Mötet med "kranen" skulle ha skett före den s.k. kyrkogårdsnatten och då också ha föregåtts av ett [jag vill nog säga demonstrativt] cigarettinköp i Lilla Edet. - Åklagaren har en gärningsbeskrivning som går ut på att mordet ägt rum på natten den 28 juli efter att MJ gått till sängs. Allt talar för att hon skjutits när hon låg och sov - och med en pistol som FS sagt sig tidigare ha hanterat. Att i det läget helt sakna alibi men inte göra något för att täppa till de luckor som finns måste betraktas som mycket allvarligt vad gäller FS:s trovärdighet. - Brottsoffrets anhöriga bör av en rättskipande domstol kunna förvänta sig att den avkräver FS ett svar betr. "kranens" identitet; i annat fall bör hans förehavanden sättas i direkt förbindelse med mordet på MJ.
Citera
2014-01-20, 01:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag har haft tankarna om att en annan kvinna är inblandad.

Är väldigt övertygad om att föraren inte har fel. Polisen frågade om det kunde varit en man som körde, men vittnet var säker. Det var en kvinna och kvinnan liknade Marina. Bilarna kom så nära o nästan stannade brevid varandra, så vittnet kunde se skillnad på en man o kvinna. Det var inte FS som körde. Stämde inte med kroppsbyggnad, hår eller ansiktsform alls. Polisen ville gärna att det skulle varit FS!
Det är synnerligen intressant!

Eller vad säger ni andra i tråden?

Eller så har den här iakttagelsen ingenting alls att skaffa med Marinafallet.
Det kan ha rört sig om någon helt annans bil och någon helt annan än M och nån
som kan kopplas till Marinas tragiska öde som körde denna bil.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-20 kl. 01:49.
Citera
2014-01-20, 01:38
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är synnerligen intressant!

Eller vad säger ni andra i tråden?

Eller så har den här iakttagelsen ingenting alls att skaffa med Marinafallet.
Det kan ha rört sig om någon helt annans bil och någon helt annan än M eller nån
som kan kopplas till Marinas tragiska öde som körde denna bil.
jag håller med dig. är hon-madelen inte ganska lik marina också ?
Senast redigerad av Flisan007 2014-01-20 kl. 01:41.
Citera
2014-01-20, 01:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
jag håller med dig. är hon-madelen inte ganska lik marina också ?
Det sägs så, tror jag.
Kroppsformen i vart fall.
Vi får nog se till att plocka fram någon bild på människan igen. Det finns bak i tråden någonstans.

edit: Erinrar mig från ett nyligen postat inlägg att tjejen ifråga visserligen påstår att hon inte är
kapabel att framföra ett fordon på allmän väg, eller nåt i den stilen, fast det tillåter jag mig
att inta ett skeptiskt förhållningssätt till.

tillägg: Bilen som det här vittnet observerade kördes vårdslöst och ryckigt om jag inte
missminner mig nu alldeles.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-20 kl. 02:44.
Citera
2014-01-20, 02:37
Medlem
Grandiosos avatar
"Mordet på min vän Marina"

http://www.gitarrforum.com/topic/15016-mordet-paa-min-vaen-marina/page-4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem