Citat:
Ursprungligen postat av
konfidentiellt
FS kan man inte lita på för han har bevisligen ljugit tidigare och även efter Marinas försvinnande.
Tror du att LJ skulle ljuga om något till sin fru, polare och som sen ställer han inför möte med snuten och sen rätten, som nog är dom sista han ville hänga med?
Saffy där emot, kan inte låta sig vara ifrån FB och ställa frågor som i slutändan kan påverka hennes vittnesmål, som hur Marina såg ut, vilken klädsel FS hade mä mer, flera gånger säga att hon "såg" marina i bilen och sen ändra sig, och med sitt påstående att hon inte tror FS är skyldig.
Kan man inte se skillnaden dessa personer emellan, så ska man nog ta kaffet, gå ut i solen och få tänka över situationen.
Vem är mest trovärdig?
Ja inte var det ju LJ som valde att kontakta polisen? Förmodligen ville han inte det alls, för då skulle hans brottslighet komma ut i ljuset. Tror du hans fru visste om hans förehavanden?
Tack och lov så ansåg hon detta vara av vikt och ansåg att priset som hennes mans hemligheter skulle komma ut i ljuset skulle vara värt det. Tror du att polisen sagt att dom kan se mellan fingrarna mot att LJ vittnade? Det kan jag tänka mig. Mycket väl.
Vad vet du om huruvida LJ ljugit tidigare eller inte? LJ har nog ljugit sig full många ggr skulle jag tro. Det är ju vad missbrukare gör har ni sagt. Ljuger och manipulerar.
Undrar hur mycket brottslighet LJ pysslat med? Fast det hör ju inte hemma i tråden förstås. Däremot kan jag med ärlighet säga att jag hellre skulle lita på KH som anställd än en bensintjuvande missbrukare som anställd om jag skulle behöva välja mellan dessa två på en anställningsintervju. Vem skulle du anställa?
Tror du att LJ blir ett avgörande vittne? Inte jag.
Tror du KH blir ett avgörande vitten? Inte jag.
Jag sitter redan i 22 graders skugga och dricker kaffe. Solen gör det jobbigt att se skärmen.