2014-01-20, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Vill du vänligen avstå från att fabricera totalt falska citat i framtiden?
Absolut. "Totalt falska" *troll-fniss*

Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Det är uppenbart att du förlorat argumentet, det är ingen anledning till att attackera dina motståndare med rena lögner.

Du skämmer endast ut dig själv ytterligare.

Jag har misslyckats med att förklara, och du har misslyckats att förstå. Fast du ju rätt så övertygad om att det bara är smörja jag skrivit. Smörjan är väldigt logisk dock (och egentligen enkel):

<Alltet> har 2 sidor:

Skaparen----------------------------Skapelsen
Det metafysiska--------------------Det fysiska
Upplevande medvetandet--------Upplevelserna
Det manifesterande--------------Det manifesterade
Det immateriella--------------------Det materiella
Gud--------------------------------Guds skapelse

Att "Det manifesterande" inte finns är en galet absurd och extremt osannolik möjlighet.
Citera
2014-01-20, 05:03
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-X
Absolut. "Totalt falska" *troll-fniss*

Att fabricerat totalt falska citat är uppenbart inget du skäms för.
Dock har du inget problem med att försöka dölja vad du gjorde, så på något plan förstår du att det var fel av dig.

Vi får se vad andra anser om ditt uppförande...
Senast redigerad av Clovius 2014-01-20 kl. 05:07.
Citera
2014-01-20, 05:30
Medlem
Weeeeeell...Totaaalt falskt är omskrivningen säkerligen inte (om du nu inte insett vad jag åsyftar med de feta namnen stablade på vänster sida i mitt förra inlägg.

Men jo; jag förstår att det är dåligt att driva sådär,, det är lätt hänt att folk tar illa upp vad sånt beteende, förlåt.. Jag tycker inte du är trög för att du inte begriper vad jag åsyftar.
Vem vet,, du kanske också har någon synd som du vill bekänna,, någonting i stil med "du är en misslyckad människa på alla sätt som finns" kanske, om jag inte minns fel..
Senast redigerad av Charlie-X 2014-01-20 kl. 05:34.
Citera
2014-01-20, 05:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det måste existera något som ger upphov till upplevelserna, ett "underliggande medvetande".

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Alltså ID-postulatet. Varför "måste" detta vara korrekt?

Citat:
"Måste" (som i 100%) är inte rätt ord,, men eftersom motsatsen är så galet absurd så är det så gott som säkert.

Det är ditt eget problem om du inte kan stå för det du skrivar.

Citat:
Motsatsen är:
Det krävs inte ett "nervsystem" som ger upphov till upplevelser, som t.ex. ljud, syner, smak, o.s.v..
Med andra ord: Att det inte är ögonen, nervtrådarna, hjärnan, o.s.v. som ger upphov till synerna som ses,, t.ex.

Det är upp till dig att bevisa, att information kan existera utan ett start-underlag i empiri.

Citat:
Man bör tillägga att vi inte vet vad ögat, nervtrådarna, hjärnan eller någonting annat egentligen är, eftersom vi bara känner till våra "bilder"(upplevelser) av "det underliggande medvetandet". Detta åsyftas med "The I which sees all, but never sees itself", "The nothing which is everything", "drömmaren kan inte "kännas till" genom drömmen".

Nu kommer jag att sluta beskriva det här.

Lika bra att du kommer sluta beskriva det där, för det har inget med ett 'guds'-bevis att göra, även om du hypotetisk skulle kunne bevisa empiri-fri information.
Citera
2014-01-20, 05:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Alltet> har 2 sidor:

Skaparen----------------------------Skapelsen
Det metafysiska--------------------Det fysiska
Upplevande medvetandet--------Upplevelserna
Det manifesterande--------------Det manifesterade
Det immateriella--------------------Det materiella
Gud--------------------------------Guds skapelse

Att "Det manifesterande" inte finns är en galet absurd och extremt osannolik möjlighet.

Belägg, tack. Det "bara är så" räckar inte.
Citera
2014-01-20, 06:11
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Weeeeeell...Totaaalt falskt är omskrivningen säkerligen inte

Citat och omskrivning är INTE synonymer. Du förfalskade ett citat.

Citat:
Men jo; jag förstår att det är dåligt att driva sådär,, det är lätt hänt att folk tar illa upp vad sånt beteende, förlåt.. Jag tycker inte du är trög för att du inte begriper vad jag åsyftar.

Var det ett försök till ursäkt?
Försök igen, utan passiv aggressivitet samt med en gnutta ärlighet.

Citat:
Vem vet,, du kanske också har någon synd som du vill bekänna,, någonting i stil med "du är en misslyckad människa på alla sätt som finns" kanske, om jag inte minns fel..

Du är helt fel person att ta upp synd: Åttonde budet "Du skall icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa.".

Att säga sanningen är ingen synd.
Du minns fel, du har fel och är en patetisk lögnare utan heder.
Senast redigerad av Clovius 2014-01-20 kl. 06:24.
Citera
2014-01-20, 06:38
Medlem
Tack för att du genom din reaktion har varnat mig för att ihärdigt försöka förklara det där för någon främling IRL, bl.a.
Senast redigerad av Charlie-X 2014-01-20 kl. 06:44.
Citera
2014-01-20, 06:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tack för att du genom din reaktion varnat mig för att ihärdigt försöka förklara det där för någon främling IRL

Vad är det du har "förklarat"? Att komme med en antal "det bara är så" påstående .... om t.ex. ID-postulatet ..... är ingen "förklaring".
Citera
2014-01-20, 08:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Jag känner att det finns Gud, därför finns Gud.

Jag känner X därför finns X. Håller denna premiss?

Jag känner att nästa trisslott jag köper kommer vara storvinsten. Därför kommer det att vara storvinsten. Håller det?
Citera
2014-01-20, 08:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Tanken om att någon måste ha skapat universum, är det logiskt eller ologiskt, enligt dig? Observera att jag inte pratar om någon specifik Gud eller religion.

Det skulle vara intressant att höra om du hört talas om cargo cults. Tyvärr undvek du frågan.

När jag var ett par år gammal försökte jag förstå vad som drev pappas bil framåt så snabbt. Min fantasilösning var att det fanns små mänskliga varelser som använde cykelpedaler bakom varje hjul, inne i chassit, och trampade jättesnabbt.
Är då min fantasilösning relevant för hur verkligheten förhåller sig? Är det kanske bara så att cykeltomtarna bakom bilarnas hjul i själva verket är osynliga och eteriska, och det är därför vi ännu inte upptäckt och kunnat bevisa dessa?
Citera
2014-01-20, 08:37
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Tack för att du genom din reaktion har varnat mig för att ihärdigt försöka förklara det där för någon främling IRL, bl.a.

Om jag hade krashat så hårt som du gjort i denna diskussion hade jag också varit rädd för att yttra mina misslyckade försök till logik offentligt.

Alla ramsor du spytt ur dig här har bara varit fullständigt grundlösa påståenden utan tillstymmelsen till bevisföring eller objektivitet. "Det bara är så" är en röd tråd genom allt du skrivit.
Varför inte försöka förhålla dig närmre till TS istället för att bara hävda en massa strunt?
Citera
2014-01-20, 09:11
Medlem
BEings avatar
Gud, sanningen, kärleken bor i hjärtat. Följ hjärtat och separationen upphör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in