2014-01-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Saken är att om EN av era fantasier fallerar så fallerar hela er saga.
Varför skulle den göra det? Då det endast är spekulationer från rykten. Även om just detta områden de senaste åren har läckt så mycket att det hela nästa är spräckt nu.
När man har 100 tals trovärdiga vittnen som berättar om dessa hemligheter, börjar det hela bli ganska sant. Du kan hitta många på http://www.siriusdisclosure.com/
Citat:
Jag tror på tex. naturlagarna, jag tror på vetenskapsmän som kan belägga sina teorier, jag tror på matematiken.
Fast varför väljer du att argumentera emot här då? Allt detta vi pratar om här, är saker som det ryktas om, läckor, spekulationer och teorier. Inte saker som är bevisade. Forumdelen heter "alternativa teorier". Jag har heller inget sagt emot kända naturlagar.
Citat:
Du har kanske rätt om NSA men du har fel då det gäller NASA, finns liksom inget samband alls.
Inget samband? De heter nästa samma sak. De får pengar från samma ställe. De lyder under samma försvarsgren. De jobbar med samma teknik. Hur tror du NSA utvecklar alla sina hemliga spionsatelliter? Eller hur tror du de får dem ut i rymden? Gosse, det är samma projekt. Bara olika avdelningar.
Citera
2014-01-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det vore ju bra om du höll ihop dina amsagor du lägger fram, du skrev själv om de riktiga uppskjutningarna från någon avlägsen plats och eftersom vi som är intresserade av månfärderna inte vet om dessa måste det ju varit i hemlighet eller???
Nej, jag skrev att man skulle kunna göra det om man ville. Jag tror inte att de har behövt det. Varför då? Har du alienteknik. Kan du starta en färd utan gigantisk raket.
Citat:
Jaru det är mycket enklare att de skickat upp de raketer som det gjort än göra charader på cape canaveral och sedan skicka upp andra.
Har jag sagt att "gjort än göra charader på cape canaveral "?
Citat:
Har du en polare med bra digitalkamera och 300 till 500 mm objektiv rikta den mot månen mycket häftigt kan jag lova och då brukar amatörastronomerna ha häftigare saker.
Det går fortfarande inte få så bra bilder att man kan se något av värde. Som landningsplats med detaljer eller så.
Citat:
Nä att du inte letar efter saker eller information framgår med all tydlighet, istället för att gnälla kan du väl bara svara på frågan vilken alienteknologi användes i apollonprojektet??
Vad har jag gnällt om nu då? Nej, jag vill inte gnälla. Hur ska jag kunna veta detta? Har jag lovat dig det? Varför ska jag kunna svara på dessa frågor?
Citera
2014-01-20, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Om du har flera måste du väl också koordinera dessa, får att få avståndet?
GPS sändarna och mottagarna är rundstrålande så det behövs flera satelliter. När man pejlar radiosändare använder man riktningskänsliga antenner (ser ut som TV-antenner eller paraboler) och vet att sändaren är inte gömd bakom jorden. Det medför att man får riktning till sändaren, men inte avstånd, med ett mättillfälle.

Det räcker med två mättillfällen när man mäter avstånd till närliggande stjärnor med hjälp av parallax. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stellarparallax2.svg
På korta avstånd till månen räcker det med att jorden vrider sig ett halvt varv så har man en fungerande parallax.
Citat:
De ska ha flera olika farkoster.
Men inga militära helikoptrar i aktiv tjänst. Den största nackdelen med en helikopter i strid är att den har en stor ömtålig rotorn på taket, som även genererar buller.
Citera
2014-01-20, 07:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nej, jag skrev att man skulle kunna göra det om man ville. Jag tror inte att de har behövt det. Varför då? Har du alienteknik. Kan du starta en färd utan gigantisk raket.
Har jag sagt att "gjort än göra charader på cape canaveral "?
Det går fortfarande inte få så bra bilder att man kan se något av värde. Som landningsplats med detaljer eller så.
Vad har jag gnällt om nu då? Nej, jag vill inte gnälla. Hur ska jag kunna veta detta? Har jag lovat dig det? Varför ska jag kunna svara på dessa frågor?

Du har tydligen glömt vad du själv skrev:

"Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbetade redan från början om detta.

Hur ser man det? Var när hur? Om jag startar från alaska eller någon ö som ligger ensligt, så syns det inte. Du bör nog vara närmare än 3 mil för att kunna se något."

Du skriver om de riktiga resorna och eftersom de då sker så att ingen ser dem så måste de ske i hemlighet!

Nä du har inte skrivit direkt om charader men det blir ju det i realiteten om apolloprojektet inte ledde till att man landade med människor. Hur ska du ha det?

Det sista är en bra fråga, utan att ha något förankrat i verkligheten hur ska du kunna svara!
Citera
2014-01-20, 07:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är därför som rymdfärjan är nerlagd och inget nytt är planerat.

Vilket är en lögn. Läs på lite.
Citera
2014-01-20, 07:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varför skulle den göra det? Då det endast är spekulationer från rykten. Även om just detta områden de senaste åren har läckt så mycket att det hela nästa är spräckt nu.
När man har 100 tals trovärdiga vittnen som berättar om dessa hemligheter, börjar det hela bli ganska sant. Du kan hitta många på http://www.siriusdisclosure.com/
Fast varför väljer du att argumentera emot här då? Allt detta vi pratar om här, är saker som det ryktas om, läckor, spekulationer och teorier. Inte saker som är bevisade. Forumdelen heter "alternativa teorier". Jag har heller inget sagt emot kända naturlagar.
Därför du och dina folehattspolare inte kan förklara hur man skickar en signal som räcker längre än 45 minuter från månen. Detta visar att man varit på månen. Alla observationer och teknisk bevisning visar att vi har varit där.
Och beakta att vi inte än tagit upp 385kg sten från månen som ni foliehattar ännu inte lyckats förklara.
Det räcker för att fastställa att vi varit på månen med 6 personer.

Vilka trovärdiga vittnen har du?
Nej forumdelen heter:"Konspirationer och alternativa teorier" Så du ljuger igen.

Citat:
Inget samband? De heter nästa samma sak. De får pengar från samma ställe. De lyder under samma försvarsgren. De jobbar med samma teknik. Hur tror du NSA utvecklar alla sina hemliga spionsatelliter? Eller hur tror du de får dem ut i rymden? Gosse, det är samma projekt. Bara olika avdelningar.
Vår enda astronaut i Sverige heter ju samma sak som den misstänkte i palmemordet, enligt din värdelösa logik skall han också vara misstänkt. Hur jävla värdelösa argument kan du trolla fram?

Nej forumdelen heter:"Konspirationer och alternativa teorier" Så du ljuger igen.

Du får jätte gärna lista alla spionsatteliter som NASA byggt.
Citera
2014-01-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
GPS sändarna och mottagarna är rundstrålande så det behövs flera satelliter. När man pejlar radiosändare använder man riktningskänsliga antenner (ser ut som TV-antenner eller paraboler) och vet att sändaren är inte gömd bakom jorden. Det medför att man får riktning till sändaren, men inte avstånd, med ett mättillfälle.

Det räcker med två mättillfällen när man mäter avstånd till närliggande stjärnor med hjälp av parallax. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stellarparallax2.svg
På korta avstånd till månen räcker det med att jorden vrider sig ett halvt varv så har man en fungerande parallax.
Mjo, nu hittade jag det jag tänkte på http://sv.wikipedia.org/wiki/Triangulering
Citera
2014-01-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du har tydligen glömt vad du själv skrev:
"Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbetade redan från början om detta.

Hur ser man det? Var när hur? Om jag startar från alaska eller någon ö som ligger ensligt, så syns det inte. Du bör nog vara närmare än 3 mil för att kunna se något."

Du skriver om de riktiga resorna och eftersom de då sker så att ingen ser dem så måste de ske i hemlighet!
Varför måste de ske i hemlighet? Finns ingen anledning alls. Sedan att de kan ha varit på månen fler gånger om med andra typer av farkoster är ju en annan femma. Det finns alla möjliga varianter man kan tänka sig. Jag vet inte om jag vill låsa mig vid att påstå att någon variant skulle vara mer trolig än någon annan.

Om du använder anti-grav teknik så behöver du inte heller några gigantiska raketer.
Men det hindrar inte att man tex kör raket första biten. Till månen och att man sedan kör anti-grav ner till ytan och upp igen.
Citat:
Nä du har inte skrivit direkt om charader men det blir ju det i realiteten om apolloprojektet inte ledde till att man landade med människor. Hur ska du ha det?
Jag vet helt enkelt inte svaret. Jag har heller inte påstått att jag vet det.
Jag har påstått i huvudsak två saker. 1) Foto och tv var fejkade 2) De har använt teknik under resorna från UFO. Både under de vanliga resorna och under andra hemliga.
Jag förstår inte hur du kan kräva mig på svar om andra saker än de jag påstått.
Citera
2014-01-20, 09:14
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Varför måste de ske i hemlighet? Finns ingen anledning alls. Sedan att de kan ha varit på månen fler gånger om med andra typer av farkoster är ju en annan femma. Det finns alla möjliga varianter man kan tänka sig. Jag vet inte om jag vill låsa mig vid att påstå att någon variant skulle vara mer trolig än någon annan.

Om du använder anti-grav teknik så behöver du inte heller några gigantiska raketer.
Men det hindrar inte att man tex kör raket första biten. Till månen och att man sedan kör anti-grav ner till ytan och upp igen.
Jag vet helt enkelt inte svaret. Jag har heller inte påstått att jag vet det.
Jag har påstått i huvudsak två saker. 1) Foto och tv var fejkade 2) De har använt teknik under resorna från UFO. Både under de vanliga resorna och under andra hemliga.
Jag förstår inte hur du kan kräva mig på svar om andra saker än de jag påstått.

Exakt vilka bilder är fejkade?
Citera
2014-01-20, 09:19
Medlem
Citat:
Vilket är en lögn. Läs på lite.
Jasså, förklara och länka till källa. Det är ingen ersättare planerad till rymdfärjan vad jag vet.
Citat:
Därför du och dina folehattspolare inte kan förklara hur man skickar en signal som räcker längre än 45 minuter från månen. Detta visar att man varit på månen. Alla
Klumpa inte samman mig några andra tack.
Citat:
observationer och teknisk bevisning visar att vi har varit där.
Och beakta att vi inte än tagit upp 385kg sten från månen som ni foliehattar ännu inte lyckats förklara.
Det räcker för att fastställa att vi varit på månen med 6 personer.
Har jag påstått att vi inte har varit på månen? Nej.
Citat:
Varför behöver jag vittnen?
Citat:
Vår enda astronaut i Sverige heter ju samma sak som den misstänkte i palmemordet, enligt din värdelösa logik skall han också vara misstänkt. Hur jävla värdelösa argument kan du trolla fram?
Att svära och kräva vittnen, är inte så forumdelen är tänkt att funka. Det stärker inte din position.
Citat:
Du får jätte gärna lista alla spionsatteliter som NASA byggt.
Varför ska jag lista dem?
Citera
2014-01-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Exakt vilka bilder är fejkade?
Kan inte svara på detta. Och varför undrar du?
Citera
2014-01-20, 09:36
Medlem
Citat:
Mjo, nu hittade jag det jag tänkte på http://sv.wikipedia.org/wiki/Triangulering
Och som du ser räcker det med två mätpunkter vid avståndsmätning till ett fartyg. I astronomiska avståndsberäkningar använder man bakgrundsstjärnorna för att hitta vinklarna och jordens rotation runt sin egen axel eller runt solen för att få två mätpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in