2016-05-19, 23:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förstår precis vad du menar, men för mig låter det mer som svenska kyrkan förr i tiden. Dagens generation präster är ofta inlevelsefulla och försöker lägga sig på lyssnarens "nivå". Vilket iofs kan bli tokigt - ibland låter det som om de talar till förskolebarn.

Jag tror som sagt snarare att det är allvaret som många saknar, och som får dem att söka sig till frikyrkorna eller andra samfund som RKK.
Ja det också😁.Babyspråk.
De får börja träna på att bli Jesus kopior.
Visa att de menar vad de säger.
Sätta sig bland människorna i kyrkan och prata om Gud nu då...
Alla har var och en sina tankar om saken.
Hur skall de kunna frälsa de redan frälsta så att säga.
Tro skall det pratas om. Inte läsas eller någon står och läser som ur en manual hur man skruvar i hop en cykel och hundra gånger i veckan.
Jag testade att gå till kyrkan ett tag men nej gav upp.
Började se prästen som en falsk människa.
En person som säger . Jesus älskar dig.
Jaha ! Hur då? Det bara är så. Läs . Här läs sidan x i bibeln.
Nu är jag pessimistisk. Men jag ser kyrkan som död.
Något är fel.
Jesus hade rätt !
2016-05-20, 21:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
No kidding... Det finns väl ingen kristen som gör det? Förutom en och annan som är intagen på klinik..Men betänk att Uppenbarelseboken har sitt ursprung i en faktisk lärjunge till Jesus, btw den enda lärjungen som dog en naturlig död. Tog hand om Jesus mor Maria efter Jesus död. Intressant läsning, men tolkningen är svår för att inte säga omöjlig. Inte konstigt att kristna inte är ense, t ex om vad de fyra hästarna representerar. Med mycket mera.

Uppenbarelseboken påminner i det avseende om Daniel, där det finns nästan lika många tolkningar som det finns kristna samfund och sekter.

Vad gäller författaren till uppenbarelseboken - Johannes från Patmos - så är det av flera skäl osanolikt att han var aposteln Johannes. Vilket han inte heller påstår.
2016-07-01, 16:07
Medlem
Till alla som tror att kristna har sagt så i alla tider; har det någonsin förut i historien varit som i sodom och gomorra?
2016-07-01, 16:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villblihjarndp
Till alla som tror att kristna har sagt så i alla tider; har det någonsin förut i historien varit som i sodom och gomorra?

Ja, jag tror man badade topless redan på apstadiet. Homofileri har vi nog också ägnat oss åt i miljoner år.
2016-07-08, 14:24
Avslutad
Äh det har sagts så i flera hundra år. Jag kan garantera att vetenskapen skulle köra över den ålderdomliga lögnen. Det där med att vi befinner oss i den sista tiden, är bara ett fult trix, för att hålla religiösa i koppel. Överförmynderi.
2016-07-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villblihjarndp

De i Sodom var våldtäktsmän, inte homosexuella.

Angående våldtäkter blir världen faktiskt bättre.
2016-07-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De i Sodom var våldtäktsmän, inte homosexuella.

De i Sodom var homosexuella våldtäktsmän:

"Men innan de hade gått till sängs kom männen i staden, männen i Sodom, och omringade huset, både unga och gamla, alla utan undantag. De ropade till Lot: ”Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem.”(1 Mose 19:4-5 Bibel2000)
2016-07-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, jag tror man badade topless redan på apstadiet. Homofileri har vi nog också ägnat oss åt i miljoner år.

Även pedofili, våldtäkter och tidelag i så fall också.
2016-07-09, 13:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

"Men innan de hade gått till sängs kom männen i staden, männen i Sodom, och omringade huset, både unga och gamla, alla utan undantag. De ropade till Lot: ”Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem.”(1 Mose 19:4-5 Bibel2000)

Och din konklusion är: Är homosexualitet ett tecken på "den sista tiden"?
2016-07-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Våldtäkt handlar om makt, inte sex.
2016-07-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Våldtäkt handlar om makt, inte sex.

Menar du på allvar att inte en enda i Sodom var homosexuell, utan alla var heterosexuella som ville våldta män?
2016-07-09, 14:12
Medlem
Denna tråd är över tre år gammal. Är vi fortfarande i "sista tiden"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in