2014-01-19, 02:39
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
18 funkar, själv så tycker jag det är nice att sitta senare på kvällen och äta godis och kolla på valfri serie eller film men jag vill inte komma här och ställa massa krav och så på er andra

Samma här, fast det gör ingenting. Det är bara att komma in i diskussionen senare i sådana fall. Anledningen till varför vi satte upp en tid är för att vi inte vill att någon ska börja i förväg imorgon. En bestämd tid gör så att det blir mera ordning i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av cay
Toppen, 18.00 it is.

Ja, vi blev ju ett gäng ändå - riktigt kul! Jag skall precis tömma min inkorg och utkorg så att jag kan informera de övriga entusiasterna som har postat i tråden under den senaste tiden om våra kommande sit downs.

Samma här. Jag ska dra iväg ett par pm nu faktiskt.
Citera
2014-01-19, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Samma här, fast det gör ingenting. Det är bara att komma in i diskussionen senare i sådana fall. Anledningen till varför vi satte upp en tid är för att vi inte vill att någon ska börja i förväg imorgon. En bestämd tid gör så att det blir mera ordning i tråden.
Jag är öppen för förslag och enligt mig behöver inget vara skrivet i sten. Vi kan ju under tiden se hur det fungerar och göra lite ändringar längs vägen om det behövs.

Citat:
Samma här. Jag ska dra iväg ett par pm nu faktiskt.
Låter bra! Gjorde själv en lista med c:a 20 stycken medlemmar och sammanfattade en inbjudan, när jag skulle skicka iväg PM:et så blir jag meddelad om att man inte kan skicka till flera medlemmar samtidigt. Skall se om jag ordna det imorgon, med tanke på klockslaget. Ju fler, ju bättre!
Citera
2014-01-19, 11:20
Medlem
Dimaks avatar
Tur att man gick in på flashback, hade helt glömt detta. 18:00 smäller det!
Säger som flickan min, "Du har ett minne som en jävla elefant din jävel" Hon slår mig varje dag
Citera
2014-01-19, 12:16
Medlem
Jag som började se igenom serien igen för ett par veckor sedan, typiskt, låter ju som ett trevligt initiativ med en Sopranosdag. Har kommit ända in i första skivan på säsong 5, så har kollat någon/några episoder varje kväll sön-tor.
Citera
2014-01-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Tur att man gick in på flashback, hade helt glömt detta. 18:00 smäller det!
Säger som flickan min, "Du har ett minne som en jävla elefant din jävel" Hon slår mig varje dag

Elefanter har ju bra minne, är hon sarkastisk? Jag tycker du ska avsluta ert förhållande, en partner som systematiskt attackerar en fysiskt (även psykiskt verkar det som...) är inget att ha, jag vet att det kommer bli svårt, men det är inte kärlek du känner, det är rädsla.

Var länge sedan jag såg Sopranos nu, tänkt att se om det ett tag, men nu kan jag lika gärna hoppa på och se med er! Men som någon skrev kommer det att ta ett och ett halvt år att se alla avsnitt om det blir ett i veckan, vet inte om jag orkar dra ut på det så länge...
Citera
2014-01-19, 12:47
Medlem
Jag kan nog kolla ikv, men har avsnitten relativt färskt i minnet då jag såg om hela serien nu i höstas .
Citera
2014-01-19, 16:15
Medlem
kallesnopp12s avatar
Jag hoppar på! Två avsnitt i veckan tycker jag låter bra. blir svårt hinna mer fler om så många ska se samtidigt. Ett per vecka tycker jag personligen är för lite. Gäller bara att kunna hålla sig ifrån att se mer än det vi planerar
Citera
2014-01-19, 17:42
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Snart är det dags för Sopranos! Det är 18 minuter kvar bara.

Är alla redo eller?
Citera
2014-01-19, 18:03
Medlem
Gandolfini var verkligen smal(are) i första säsongen!
Citera
2014-01-19, 19:34
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Ett starkt avsnitt att börja med. Det krävs inte mycket för att man ska komma in i serien, vilket gör den så bra. Det är inte ett överdrivet inslag av våld som kommer senare i serien. Det är bara en kort beskriv av Tonys vardag. Kort och gott. Ett bra avsnitt att bygga en grund på.

Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Gandolfini var verkligen smal(are) i första säsongen!

Ja.. Jag tycker även att Carmela blir snyggare senare i serien.
Citera
2014-01-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Ett starkt avsnitt att börja med. Det krävs inte mycket för att man ska komma in i serien, vilket gör den så bra. Det är inte ett överdrivet inslag av våld som kommer senare i serien. Det är bara en kort beskriv av Tonys vardag. Kort och gott. Ett bra avsnitt att bygga en grund på.

Ja.. Jag tycker även att Carmela blir snyggare senare i serien.
Håller med på samtliga punkter. Jag satt själv och tänkte hur bra och tydlig introduktionen verkligen är.
  • Det ger som du säger en bra bild av Tonys vardag och allt vad den innebär. Allt från biljakter till hans relation med djur.
  • En bild av Christopher som lite av en rookie som vill ta för sig och få beröm.
  • En bild av Livia som en osympatisk och styrande mor.
  • En bild av Artie som en ganska städad person med en nästintill paranoid Charmaine vid hans sida.
  • En bild av Junior som delvis avundsjuk på Tony och underlägsen gentemot Livia.
  • En bild av Carmela och hennes relation till Tony, Meadow och A.J samt hur oförstående hon är ibland.
  • En bild av Hesh som den där veteranen till rådgivaren som jobbar bakom kulisserna.
  • En bild av Dr. Melfi som delvis imponerad eller förvånad och samtidigt skrämd av Tonys makt i samhället.

Allt det ihop, längs själva storyn, gör det nästan omöjligt att inte bli fast i serien och vilja se ett till avsnitt. Karaktärerna presenteras på ett riktigt snyggt och naturlig sätt - och det tror jag är viktigt med tanke på mängden karaktärer. Väldigt mycket som sker i första avsnittet plockas ju upp i senare avsnitt, vilket verkligen kräver en tydlig introduktion. Ett riktigt bra och intressant pilotavsnitt.

Håller med där om att Tony och de andra inte är sig lika när man ser om första avsnittet. Jag kan tänka mig att det gick ett tag mellan inspelningarna av första och andra avsnittet.

Ett citat från James gällande hans tankar om det första avsnittet var "This wasn't four pretty women in Manhattan [Sex and the City]. This was a bunch of fat guys from Jersey. It was an incredible leap of faith". Personligen ser jag hellre ett gäng feta snubbar från New Jersey istället för fyra kvinnor på Manhattan varje dag i veckan.
Citera
2014-01-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay

Håller med där om att Tony och de andra inte är sig lika när man ser om första avsnittet. Jag kan tänka mig att det gick ett tag mellan inspelningarna av första och andra avsnittet.

Jo, gick väl nästan ett år från piloten tills HBO skrev på för 12 till avsnitt, märks extra tydligt på AJ.

Annars tycker jag du summerade första avsnittet bra, stark pilot, väldigt stark, det man ska komma ihåg är ju att The sopranos (men främst Oz) var banbrytande när det kommer till entimmes-drama. Det bästa, innan HBO tog serier till en helt ny nivå, var ju "twin peaks", en ganska medioker serie (ett väldigt bra soundtrack, men varken skådespelarna eller manuset håller, tyvärr) som fått någon form av kultstatus nu, och X-files, även den väldigt "b".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in