2014-01-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
En annan orsak var att projektet kunde misslyckas, och det får ju inte hända. Det handlar ju om pengar. Om du inte är så konspirations lagd, så kan du ta det argumentet.
Om det handlade om pengar hade de kunnat avbryta efter branden i Apollo 1's kommandomodul när tre astronauter dog. Jag tror inte att någon skulle protestera ifall NASA använt branden som ursäkt för att inte genomföra uppdraget. Trots att Apollo 13 höll på att bli en gravplats fortsatte NASA. Så de var inte rädd för misslyckande. NASA och astronauterna visste att det var riskabelt att åka till månen.

Neil Armstrong hade redan varit nära döden vid ett flertal tillfällen innan han klev ned på månen, så en risk till var vardag för honom. Tex http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Armstrong
Citat:
Armstrong first saw action in the Korean War on August 29, 1951 ...
Five days later on September 3, ...
Armstrong's F9F Panther was hit by anti-aircraft fire. While trying to regain control, he collided with a pole at a height of about 20 feet (6 m), which sliced off about three feet (1 m) of the Panther's right wing. Armstrong flew the plane back to friendly territory, but due to the loss of the aileron, ejection was his only safe option.
Citera
2014-01-19, 14:36
Medlem
Om du vill veta lite om motiven bakom. Jag kan naturligtvis inte veta om det stämmer. För jag har inga bevis eller har forskat om det. Jag håller mig dock till detta som troligt just nu.

Allt leder tillbaka till det som hände i Kina år 1943. Då hitta man mycket gamla delar från ett UFO. Detta var före Roswell. Vad som hände sedan, är att både USA, Kina, Ryssland mfl. (Som efter WWII var ganska nära varandra). Började samarbeta globalt kring detta..
Du kan kolla denna video. http://www.youtube.com/watch?v=hwwtxHEI0Wc för lite mer kött på benen.

Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbetade redan från början om detta.
Citera
2014-01-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Om det handlade om pengar hade de kunnat avbryta efter branden i Apollo 1's kommandomodul när tre astronauter dog.
Dessa personer blev mördade av NASA, för de var inte med på lögnerna.
Citat:
Jag tror inte att någon skulle protestera ifall NASA använt branden som ursäkt för att inte genomföra uppdraget.
Nu tänker du ur perspektivet, "vi i demokratin". De som styr bryr sig mycket lite om vad du eller jag tycker.
Citat:
Trots att Apollo 13 höll på att bli en gravplats fortsatte NASA. Så de var inte rädd för misslyckande. NASA och astronauterna visste att det var riskabelt att åka till månen.
Nej, de som styr, bryr sig inte om några människoliv.
Grejen var ju att USA, skulle åka till månen, för det ger pengar. Dvs ser både bra ut, samt kostar massor av pengar att genomföre. Dvs bra grejor. Ju dyrare det är , ju bättre. Samt att de ville utveckla tekniken. För det var början på SDI.
Citat:
Neil Armstrong hade redan varit nära döden vid ett flertal tillfällen innan han klev ned på månen, så en risk till var vardag för honom. Tex http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Armstrong
Just han, var nog inte på månen.
Citera
2014-01-19, 14:51
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om du vill veta lite om motiven bakom. Jag kan naturligtvis inte veta om det stämmer. För jag har inga bevis eller har forskat om det. Jag håller mig dock till detta som troligt just nu.

Allt leder tillbaka till det som hände i Kina år 1943. Då hitta man mycket gamla delar från ett UFO. Detta var före Roswell. Vad som hände sedan, är att både USA, Kina, Ryssland mfl. (Som efter WWII var ganska nära varandra). Började samarbeta globalt kring detta..
Du kan kolla denna video. http://www.youtube.com/watch?v=hwwtxHEI0Wc för lite mer kött på benen.

Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbeade redan från början om detta.

Så tas samma junk en gång till utan substans. Roswell har en egen tråd där min starka övertygelse är att det handlade inte utomjordisk farkost utan högst jordisk.

Vad skulle det varit för alienteknologi i apolloprojekten?

Kina, Sovjet och USA samarbetat då, tja det var något nytt och helt fel. Riktiga resorna??? och när gjordes de och hur skulle amatörastronomerna missat det??

Konspirationsteorierna av detta slag ställer mer frågor än de någonsin lyckas ge svar
Citera
2014-01-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Så tas samma junk en gång till utan substans. Roswell har en egen tråd där min starka övertygelse är att det handlade inte utomjordisk farkost utan högst jordisk.

Vad skulle det varit för alienteknologi i apolloprojekten?

Kina, Sovjet och USA samarbetat då, tja det var något nytt och helt fel. Riktiga resorna??? och när gjordes de och hur skulle amatörastronomerna missat det??

Konspirationsteorierna av detta slag ställer mer frågor än de någonsin lyckas ge svar
Det är upp till dig att tro och tycka vad du vill.
Du tror felaktigt att amatörastronomer, skulle kunna se en farkost som flyger mot månen? Det är ju omöjligt.
Citera
2014-01-19, 15:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Det är upp till dig att tro och tycka vad du vill.
Du tror felaktigt att amatörastronomer, skulle kunna se en farkost som flyger mot månen? Det är ju omöjligt.

Det var intresseant hur kan det vara omöjlig. För mig är det helt obegripligt att alla skulle missa en så stor raket skjutas upp.
Citera
2014-01-19, 15:47
Medlem
Citat:
Det var intresseant hur kan det vara omöjlig. För mig är det helt obegripligt att alla skulle missa en så stor raket skjutas upp.
Hur ser man det? Var när hur? Om jag startar från alaska eller någon ö som ligger ensligt, så syns det inte. Du bör nog vara närmare än 3 mil för att kunna se något.
Citera
2014-01-19, 15:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Hur ser man det? Var när hur? Om jag startar från alaska eller någon ö som ligger ensligt, så syns det inte. Du bör nog vara närmare än 3 mil för att kunna se något.

bara mer trams utan substans, ta du en titt på en raketuppskjutning och fortfarande inget svar på vilken utomjordisk teknologi som användes i apollonprojektet, hitta på är enkelt ge det substans är svårare.
Citera
2014-01-19, 16:16
Medlem
Citat:
bara mer trams utan substans,
Att förolämpa varandra ger inget alls. Klarar du inte att argumentera utan detta. Så blir det tyvärr så att jag inte kommer svara just dig. (Eller, jag läser inte det du skriver heller då)
Citat:
ta du en titt på en raketuppskjutning och fortfarande inget svar på vilken utomjordisk teknologi som användes i apollonprojektet, hitta på är enkelt ge det substans är svårare.
Vad menar du? Du får förklara dig mer, vad är ditt påstående och fråga? Har du frågat om "vilken utomjordisk teknologi som användes i apollonprojektet"?
Citera
2014-01-19, 16:36
Bannlyst
Citat:
Sköts skiten upp, så la dom sig i omloppsbana. punkt !
Citera
2014-01-19, 16:37
Medlem
Citat:
Radioamatörer följde kommunikationerna mellan markstationen och rymdskeppen.

Var det total radiotystnad under den riktiga resan? Hur kunde markstationen då veta vad som hände upå månen? Hur kan du känna till de riktiga resorna? Hur vet du att det var utomjordisk teknologi i apolloprojektet om de höll allt hemligt? Var det Apollo 18 som var den riktiga resan?
Citera
2014-01-19, 16:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Att förolämpa varandra ger inget alls. Klarar du inte att argumentera utan detta. Så blir det tyvärr så att jag inte kommer svara just dig. (Eller, jag läser inte det du skriver heller då)
Vad menar du? Du får förklara dig mer, vad är ditt påstående och fråga? Har du frågat om "vilken utomjordisk teknologi som användes i apollonprojektet"?

Du hittar på argument som är löjliga, att skjuta upp en raket av den storleken är svår att undgå, det låter och syns. Och hur döljer man en massa folk och utrustning som åker ut i ödemarken. Du har inte förklarat hur amatörastronomer som tittar på månen inte sett dessa riktiga landningar.

Och varför har man skjutit upp rymdfärjorna där man gjort.

Ja jag har frågat om detta, kolla inlägg bakåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in