2014-01-19, 09:32
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
Japp exakt så.

Jaså ? Har han sagt det ? Och OM han nu har sagt det då har han sagt det för "dom" säger att han ska säga så.
Varför skulle det vara farligt att passera Van Allen-bältena? Kan du inte berätta, gärna med dina egna ord.
Inte för att det spelar någon roll - det är ju bevisat att Apollo-astronauterna var på månen. De har ju svurit på en bibel att de var där. Detta är ju tydligen det ultimata beviset.
Citera
2014-01-19, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Varför skulle det vara farligt att passera Van Allen-bältena? Kan du inte berätta, gärna med dina egna ord.
Inte för att det spelar någon roll - det är ju bevisat att Apollo-astronauterna var på månen. De har ju svurit på en bibel att de var där. Detta är ju tydligen det ultimata beviset.
Nej nej nej, visa DU nu vart van allen har sagt detta.
Citera
2014-01-19, 10:18
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Nej, det fungerar inte så. Du påstår att det är livsfarligt - visa någon typ av källa till detta.
Men det spelar ju ingen roll. Du erkänner ju trots allt att de har varit på månen. De har ju svurit på bibeln.
Citera
2014-01-19, 10:55
Medlem
Citat:
Just hans reaktion visar att när han blir pressad så reagerar han så, eftersom han aldrig vart på nån måne
Eller så har Buzz, som är pionjär inom rymdfart, och fd stridspilot i Koreakriget en liten soft spot när man kallar honom för fegis....
Citera
2014-01-19, 11:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

http://www.thekeyboard.org.uk/Van%20Allen%20belts.htm har citat från van Allen.

van Allen bältet har tagits upp tidigare, man genomförde tester innan, man sköt upp farkosterna så att de passerade där bältet är som svagast och kortaste exponering mm.
Citera
2014-01-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
OM det här hade varit en konspiration med 250000 inblandade så hade nog det absolut MINSTA problemet varit att få Armstrong att lägga handen på en bibel och svära, han hade redan brutit mot extremt många påbud redan.

Nu hade han stalkat atronauter i en massa år, ljugit och kallat till möten som skulle handlat om annat så jag förstår Armstrong. Eller snarare gör jag inte det, Buzz Aldrin hanterade kräket på ett mer direkt sätt vilket han ska ha cred för, Armstrong fegade.
Varför skulle det vara 250 000 inblandade? Allt byggdes och sammanfogades av olika företag, inte av NASA. Dessa företag fick en ritning, att bygga efter. De har ingen insyn i något.
Citera
2014-01-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Varför skulle det vara 250 000 inblandade? Allt byggdes och sammanfogades av olika företag, inte av NASA. Dessa företag fick en ritning, att bygga efter. De har ingen insyn i något.
Företagen fick inte bara en ritning. Många av företagen gjorde egna ritningar och testade utrustningen på marken för att verifiera att den fungerade. NASA hade höga krav på kvaliten på delarna som företagen levererade.

Jag föreslår att du letar reda på TV-serien "Moon machines". Här har du ett exempel på hur rymddräkterna utvecklades, tillverkades och testades.
http://www.youtube.com/watch?v=lY_4vSmPMy0
Citera
2014-01-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Företagen fick inte bara en ritning. Många av företagen gjorde egna ritningar och testade utrustningen på marken för att verifiera att den fungerade. NASA hade höga krav på kvaliten på delarna som företagen levererade.

Jag föreslår att du letar reda på TV-serien "Moon machines". Här har du ett exempel på hur rymddräkterna utvecklades, tillverkades och testades.
http://www.youtube.com/watch?v=lY_4vSmPMy0
Min poäng var den att, även om du som företag utvecklar en teknik, enligt uppdrag. Så vet du inget om någon eventuell konspiration. Lika lite som att du som anställd på ett företag, vet vad ledningen pysslar med. Du ser bara din del av kakan.
Citera
2014-01-19, 12:41
Medlem
Citat:
Min poäng var den att, även om du som företag utvecklar en teknik, enligt uppdrag. Så vet du inget om någon eventuell konspiration. Lika lite som att du som anställd på ett företag, vet vad ledningen pysslar med. Du ser bara din del av kakan.
Du skrev:
Citat:
Dessa företag fick en ritning, att bygga efter. De har ingen insyn i något.

Jag bevisade att du hade fel. Företagen gjorde ritningarna och hade full kontroll över vad de byggde. NASA gav specifikationerna och godkände ingenting som inte höll dessa. Eftersom företagen byggde färdiga moduler, tex rymddräkten och månlandaren och visste vad de skulle användas till så kunde företagen och dess anställda själva avgöra om det fungerade.

Varför inte landa när man ändå lägger ut en massa pengar på att bygga en fungerande rymdraket?
http://www.youtube.com/watch?v=mo_nltYf9gw
Citera
2014-01-19, 12:53
Medlem
Citat:
Du skrev:
Jag bevisade att du hade fel. Företagen gjorde ritningarna och hade full kontroll över vad de byggde. NASA gav specifikationerna och godkände ingenting som inte höll dessa. Eftersom företagen byggde färdiga moduler, tex rymddräkten och månlandaren och visste vad de skulle användas till så kunde företagen och dess anställda själva avgöra om det fungerade.
Ja, precis. Jag kanske skulle förklarat att jag menade att de inte hade någon insyn, i något annat som politik eller konspiration. De hade endast insyn i tekniken.

Citat:
Varför inte landa när man ändå lägger ut en massa pengar på att bygga en fungerande rymdraket?
http://www.youtube.com/watch?v=mo_nltYf9gw
Ja, precis. Det är så de funkar. Klart att den vill ha en så bra raket som möjligt. Sedan att de funkar ganska bra, hör inte hit. De kan ändå välja att göra något helt annat. Det är så de funkar. När man vill hålla allt hemligt, som har med månen att göra, så filmar man inte där i realtid.
Citera
2014-01-19, 13:26
Medlem
Citat:
De kan ändå välja att göra något helt annat. Det är så de funkar. När man vill hålla allt hemligt, som har med månen att göra, så filmar man inte där i realtid.
Bara spekulationer från dig, inga påtagliga bevis att det var något de ville hålla hemligt.

Det var flera radioamatörer som riktade sina antenner mot månen och kunde lyssna på mångubbarnas prat i realtid. Även Sovjet kunde avlyssna kommunikationen. De om några hade väldigt gärna avslöjat eventuell förfalskning. Sovjet hade ingen betänklighet när de sköt ner ett U2-plan och avslöjade USA med byxorna nerdragna nedanför knäna.

Tillägg:
Varför ville de hålla det hemligt?
Senast redigerad av rayjoh 2014-01-19 kl. 13:45.
Citera
2014-01-19, 14:01
Medlem
Citat:
Bara spekulationer från dig, inga påtagliga bevis att det var något de ville hålla hemligt.
Så är det naturligtvis. Några accepterade bevis finns ju inte. Det massor av personer som försöker visa på felaktigheter. Osv. Men nu pratade vi ju inte om bevisen, utan om motiven, eller om det skulle vara möjligt för inblandade i projektet att inte kunna se lustigheter.

Citat:
Det var flera radioamatörer som riktade sina antenner mot månen och kunde lyssna på mångubbarnas prat i realtid. Även Sovjet kunde avlyssna kommunikationen. De om några hade väldigt gärna avslöjat eventuell förfalskning. Sovjet hade ingen betänklighet när de sköt ner ett U2-plan och avslöjade USA med byxorna nerdragna nedanför knäna.
Jag vet hur eran sidan tänker. Det hela känns orealistiskt. Sovjet är dock en del av konspirationen.

Citat:
Tillägg:
Varför ville de hålla det hemligt?
Finns massor av orsaker. Den främsta är dock att de aldrig vill göra något öppet eller transparent. En orsak är också att redan har massor av saker som de hemlighåller. Nej, har du börjat att fejka verkligheten så måste du fortsätta. Det passar dem helt enkelt.
En annan orsak var att projektet kunde misslyckas, och det får ju inte hända. Det handlar ju om pengar. Om du inte är så konspirations lagd, så kan du ta det argumentet.
Senast redigerad av estone 2014-01-19 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in