2014-01-19, 09:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Kommenterar aldrig på hennes blogg men kände mig manad efter nattens senaste och patetiska inlägg "Vad hade du gjort vid en överdos?". Det är så jävla obvious att hon fortfarande missbrukar för hon är sjukligt fixerad vid droger och drogsnack fortfarande.

Citat:
Förstår inte riktigt meningen att diskutera var en gjort vid eventuell överdos. Finns bara en sak som fungerar mot heroinöverdos och det är naloxon. Vad mer finns det att säga? Att soc enligt dig vill ha in dig på substitutionsprogrammet tyder bara på att du använt heroin sen du fick din LSS-lägenhet. Det finns ingen sjukvårdspersonal i detta land som skulle försöka få in någon som varit ren i över ett års tid där annars. Tunga heroinister hinner dö i väntan på en plats på LARO. Särskilt här i malmö då vi tar emot missbrukare från kranskommunerna. Kan du inte bara säga som det är istället för att sitta och framställa det som att du är ren och dra massa jonkarfakta i bloggen? Är det någon slags streetcred du söker? 98% av dina läsare förstår garanterat inte innebörden av 'rövpanna', 'freebaza' eller 'naloxon'. Seriöst, väx upp någon gång Berny. Du kommer från en vit medelklassfamilj i Haninge, det här gatuslanget är så pinsamt och oklädsamt. Tips: sluta umgås med gamla KRIS-medlemmar, medelåldersmän och annat slödder som säljer sex som försörjning, börja i terapi igen, gå på NA-möten, lär känna nya friska människor, sluta kröka, motionera och framför allt - aktivera dig. Varför inte börja på dagvård till exempel? Jag vet att INM tillhandahåller det. Finns olika aktiviteter man kan göra, t.ex. matlagningsgrupper vilket känns högst aktuellt för dig. Finns så mycket du kunnat göra men istället sitter du där i din lägenhet och sunkar och peppar på behandlingshem och suboxone. Vilket waste.

Känner med Sinfon. Är duktigt trött på den skitiga, rödhåriga latröven som följer samma destruktiva mönster again and again. Finns inte så mycket mer att säga egentligen.
Citera
2014-01-19, 11:42
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Kommenterar aldrig på hennes blogg men kände mig manad efter nattens senaste och patetiska inlägg "Vad hade du gjort vid en överdos?". Det är så jävla obvious att hon fortfarande missbrukar för hon är sjukligt fixerad vid droger och drogsnack fortfarande.

Känner med Sinfon. Är duktigt trött på den skitiga, rödhåriga latröven som följer samma destruktiva mönster again and again. Finns inte så mycket mer att säga egentligen.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Du skriver precis som det är! Hoppas att hon nu tar till sig det du skriver.
Citera
2014-01-19, 11:52
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Du skriver precis som det är! Hoppas att hon nu tar till sig det du skriver.

Det är Berny så antagligen inte, men det var en sjukt bra text.
Hon kommer antagligen inte ens bemöta kommentaren men vi vet alla att hon läst den.
Citera
2014-01-19, 13:50
Medlem
WTF? från Amelias blogg.

OKEJ BERNY, förklara det här!!!!

Flyttar till egen lägenhet om 7 dagar, då kommer Carolina till mig ska bli jättekul hihi. Lyssnar på Ellie Gouldling, VNV nation, kimbra, la roux etc, är överförtjust me like my spotify. Vill åka på festival i sommar typ roskildde kanske, men absolut inte i tält utan husbil eller husvagn!!!Längtar till varma sommaren mina leder dödar mig av värk i denna kyla! Att dra utomlands vore något! Jag skriver på min bok, det går rätt okej skriver ju typ om den, oh vill bli klar någon dag! Jag fick försten ett telefonsamtal från polisen i september tror jag, tydligen har berny utpressat sin familj på tio tusen för att ej gå ut med övergreppen och sagt till polisen att de satte in pengarna på mitt konto vilket är ren och skör lögn och polisen sa att ja vi har redan sett att de sattes in på hennes konto och han frågade massa saker och jag blev skitarg och sa att jag ej haft med henne att göra på minst fyra år, och jag vill aldrig i hela mitt liv prata med henne eller ens se henne, hon finns inte i mitt liv men endå drar hon in mig i sina jävla lögner jag antar att hon är besatt av mig, jag fick höra att hon har fått HIV och jag hoppas verkligen att det är sant! Nervös inför att fina Carolina kommer samma dag jag flyttar, hihi men det ska bli skitkul jag vill ha henne hos mig! -du finns kvar hos mig, vi pratar varje dag och jag känner din beröring, jag älskar dig Tori-
Citera
2014-01-19, 14:18
Medlem
Så berny har börjat punda ner sig igen och är nu så desperat efter pengar att hon erbjuder sin familj en bytessumma - 10000 för att hon ska hålla käft om övergrepp? Wow.
Citera
2014-01-19, 14:46
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alinus
WTF? från Amelias blogg.

OKEJ BERNY, förklara det här!!!!

Flyttar till egen lägenhet om 7 dagar, då kommer Carolina till mig ska bli jättekul hihi. Lyssnar på Ellie Gouldling, VNV nation, kimbra, la roux etc, är överförtjust me like my spotify. Vill åka på festival i sommar typ roskildde kanske, men absolut inte i tält utan husbil eller husvagn!!!Längtar till varma sommaren mina leder dödar mig av värk i denna kyla! Att dra utomlands vore något! Jag skriver på min bok, det går rätt okej skriver ju typ om den, oh vill bli klar någon dag! Jag fick försten ett telefonsamtal från polisen i september tror jag, tydligen har berny utpressat sin familj på tio tusen för att ej gå ut med övergreppen och sagt till polisen att de satte in pengarna på mitt konto vilket är ren och skör lögn och polisen sa att ja vi har redan sett att de sattes in på hennes konto och han frågade massa saker och jag blev skitarg och sa att jag ej haft med henne att göra på minst fyra år, och jag vill aldrig i hela mitt liv prata med henne eller ens se henne, hon finns inte i mitt liv men endå drar hon in mig i sina jävla lögner jag antar att hon är besatt av mig, jag fick höra att hon har fått HIV och jag hoppas verkligen att det är sant! Nervös inför att fina Carolina kommer samma dag jag flyttar, hihi men det ska bli skitkul jag vill ha henne hos mig! -du finns kvar hos mig, vi pratar varje dag och jag känner din beröring, jag älskar dig Tori-

Oh herregud.... så hon fick pengarna ändå... i september förra året?
Då borde det ju förklara lite av möblemang-köpen som vi spekulerade i.
Då är det också därför som hon satte locket på och vägrade prata mer om sin familj, hon hade ju fått betalt för det.
Herre.Gud.
Hur kan man göra så. HUR kan man göra så.
Sen har hon MAGE att säga att "det var drogerna som förääändrade mig, gjorde mig till en annan person".
Men september förra året? Då var hon väl drogfri? (Eller hur Berny?).

Du kan inte skylla detta på drogerna.
Du kan inte skylla detta på dina psykiska problem.
Du kan bara skylla detta på dig själv.
DU... DU, i din genomtänkta sluga hjärna, utpressar två äldre människor som har varit med dig i vått och torrt.
Vi såg din mamma i dokumentären, tystlåten typisk "bull-mamma" som försöker hjälpa sin lite trasiga dotter så gott hon kan.
Hur i helvete?
Jag blir så stum. Borde inte bli såhär arg egentligen, men nu får det fan räcka.

Jag vet att skenet kan bedra, kanske hennes föräldrar har varit monster mot henne, men då hade jag personligen inte "nöjt" mig med 10.000 för att hålla käft, då hade jag verkligen velat satt dem i fängelse så att ingen annan skulle råka ut för samma hemskheter och rättvisa skipats.
Hade det varit sant så skulle det blivit ett rejält skadestånd också, men hon visste väl att hon skulle förlora i rätten om hon drev det vidare så hon körde detta spår istället. fyfan!

Edit; Det enda jag inte håller med om Amelia är att jag hoppas hon har HIV. Det önskar jag ingen, och inte ens Berny. Men hon var väl arg när hon skrev det där får man hoppas.
Citera
2014-01-19, 15:27
Medlem
Citat:

Berny har alltid gömt sig bakom dessa argument för att slippa stå till svars, få fördelar och sympatier. Jag tror verkligen att det blir som hon själv skrev i någon av hennes böcker att hon tillslut kommer vara helt ensam för att ingen orkar med henne och hennes lögner.

LSS bostäder brukar i regel ha mycket tålamod med boenden (även vid missbruk). Jobbar själv sedan många år tillbaka inom LSS. Det ska mycket till att SOC kopplas in. & eftersom Berny ska in på Sub-program så skulle det inte förvåna mig att "drogfrihetn" endast var en vacker lögn.

Lite OT.. Men är det någon som vet vad domen blev i Elisas fall? Har för mig att den skulle komma den 17/1... Någon som vet?
Citera
2014-01-19, 16:07
Medlem
Citat:
Då är det också därför som hon satte locket på och vägrade prata mer om sin familj, hon hade ju fått betalt för det.
Herre.Gud.
Sen har hon MAGE att säga att "det var drogerna som förääändrade mig, gjorde mig till en annan person".

DU... DU, i din genomtänkta sluga hjärna, utpressar två äldre människor som har varit med dig i vått och torrt.
Vi såg din mamma i dokumentären, tystlåten typisk "bull-mamma" som försöker hjälpa sin lite trasiga dotter så gott hon kan.
Hur i helvete?
Jag blir så stum. Borde inte bli såhär arg egentligen, men nu får det fan räcka.

Jag vet att skenet kan bedra, kanske hennes föräldrar har varit monster mot henne, men då hade jag personligen inte "nöjt" mig med 10.000 för att hålla käft, då hade jag verkligen velat satt dem i fängelse så att ingen annan skulle råka ut för samma hemskheter och rättvisa skipats.
Hade det varit sant så skulle det blivit ett rejält skadestånd också, men hon visste väl att hon skulle förlora i rätten om hon drev det vidare så hon körde detta spår istället. fyfan!

Edit; Det enda jag inte håller med om Amelia är att jag hoppas hon har HIV. Det önskar jag ingen, och inte ens Berny. Men hon var väl arg när hon skrev det där får man hoppas.

Alltså precis. Hade tio procent av allt det sjuka hon påstått att hon varit med om pga sin familj varit sant, så hade tiotusen ALDRIG varit tillräckligt för att släta över. Jag tror fan hon är psykopat. Och hon vet om det. Usch läskigt.

Sen, om hon och Nicklas var såååååå himla kära och sköt house tillsammans, är det inte väldigt märkligt att de inte fixat en strategi för hur de skulle göra vid en eventuell överdos? Det är väl det minsta man kan begära av en person man älskar, att denne kan ingripa vid livsfara om man är tillsammans?? Men hon kanske inte hade någon användning av Niklas längre, insåg att de skulle punda ihjäls ig tillsammans och därför lät psykopat-B honom dö. Liksom vem vet??
Citera
2014-01-19, 16:12
Medlem
Jag vill också veta hur det gått med Elisas rättegång. Men mina kommentarer på hennes blogg kommer aldrig fram :/ hittar inget själv heller....
Citera
2014-01-19, 16:42
Medlem
Citat:
Herre.Gud.

Hur i helvete?

Men det var väl de tidigare anklagelserna? När pressen skrev "Berny anmäler för att bli fri".
Citera
2014-01-19, 17:01
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Men det var väl de tidigare anklagelserna? När pressen skrev "Berny anmäler för att bli fri".

Tror att det Amelia syftar på, är att B pressat sin familj på 10K för att inte gå ut med hennes ihopkokta historia om det med övergreppen + opus dei + rättsprocessen R, som hon höll på med att skriva om i somras. Och helt plötsligt slutade hon nämna det och vägrade säga varför, bara att hon aldrig aldrig mer skulle nämna det. Antar att det var då hon fick "tystnadspengarna"? Amelia sa att polisen ringt henne ang detta i september, och det var väl då B nästan precis hade flyttat till sin nya lya och började shoppa möbler hejvilt på Ikea med mystiska summor pengar etc. Så det låter rätt logiskt.

Artikeln som pressen skrev om att hon anmälde den manlige släktingen för övergrepp är väl från typ 2008 nångång? Tror jag, längesen iallafall, när hon fortfarande hade svartvitt hår, så det rör nog inte det.

Tycker dock att 10K är en jävligt liten summa, om den är sant... det är räcker ju typ till bara en soffa ungefär

edit: stavfel
Senast redigerad av mittenskitten 2014-01-19 kl. 17:07.
Citera
2014-01-19, 17:23
Medlem
OM Berny har hotat familjen på det sätt Amelia påstår så är det ändå inte säkert familjen betalat ut pengar till henne. Amelia hävdar ju att pengarna inte kommit till henne och att hon inte har med det att göra. Familjen kan möjligtvis betalat till ett annat konto, enligt vad Amelia skrev till Bernys eget. Men jag tror att Bernys pengar hon hade vid den tidpunkten kommer från det där stipendiet hon fick och som hon själv erkände att hon förskingrat.

Att Berny slutade uttala sig om familjen och R var nog inte för att hon fick betalt. Jag tror familjen helt enkelt sa till henne att om hon inte slutade med skitsnacket skulle de stämma henne för ärekränkning, förtal och utpressning. De hade ju säkert bevis i form av tex mail där Berny skrivit sina krav....

Brodern har ju dessutom berättat här att Berny ofta hört av sig till familjen och bett om pengar. Så att hon blev desperat och försökte hota sig till det när hon inte fick några är nog troligt. Amelia är inte speciellt trovärdig annars men här kan hon nog ha rätt.
Eller så betalde de faktiskt men Berny krävde mer för att "hålla tyst" och då sa de ifrån till slut.

Jag har trott länge att Bernys plötsliga ovilja att nämna familjen har berott på att familjen satt ner foten en gång för alla, för Berny har knappast några bevis mot DEM. Men stämmer detta har familjen säkerligen bevis mot henne. I form av tex mail.
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-01-19 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in