2014-01-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Tror att det Amelia syftar på, är att B pressat sin familj på 10K för att inte gå ut med hennes ihopkokta historia om det med övergreppen + opus dei + rättsprocessen R, som hon höll på med att skriva om i somras. Och helt plötsligt slutade hon nämna det och vägrade säga varför, bara att hon aldrig aldrig mer skulle nämna det. Antar att det var då hon fick "tystnadspengarna"? Amelia sa att polisen ringt henne ang detta i september, och det var väl då B nästan precis hade flyttat till sin nya lya och började shoppa möbler hejvilt på Ikea med mystiska summor pengar etc. Så det låter rätt logiskt.

Artikeln som pressen skrev om att hon anmälde den manlige släktingen för övergrepp är väl från typ 2008 nångång? Tror jag, längesen iallafall, när hon fortfarande hade svartvitt hår, så det rör nog inte det.

Tycker dock att 10K är en jävligt liten summa, om den är sant... det är räcker ju typ till bara en soffa ungefär

edit: stavfel

Men det var 2008 hon var ihop med Amelia och då hon enligt rykten ska ha pressat dem på 10 000 för att ha lagt ner åtalet mot brodern.

Jag misstänker att de anmält henne i efterhand i den motanmälan och det försvar de antagligen haft i hennes sektsvammel. Varför inte anmäla en utpressare som ändå fortsätter babbla? Det var i slutet av förra året de påstådda sektövergreppen antagligen lades ner. Senare än september tror jag.

Svarade inte Berny i en frågestund att möblerna köptes för de 25 000 hon fick i stipendiet hon måste betala tillbaka?
Citera
2014-01-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
OM Berny har hotat familjen på det sätt Amelia påstår så är det ändå inte säkert familjen betalat ut pengar till henne. Amelia hävdar ju att pengarna inte kommit till henne och att hon inte har med det att göra. Familjen kan möjligtvis betalat till ett annat konto, enligt vad Amelia skrev till Bernys eget. Men jag tror att Bernys pengar hon hade vid den tidpunkten kommer från det där stipendiet hon fick och som hon själv erkände att hon förskingrat.

Att Berny slutade uttala sig om familjen och R var nog inte för att hon fick betalt. Jag tror familjen helt enkelt sa till henne att om hon inte slutade med skitsnacket skulle de stämma henne för ärekränkning, förtal och utpressning. De hade ju säkert bevis i form av tex mail där Berny skrivit sina krav....

Brodern har ju dessutom berättat här att Berny ofta hört av sig till familjen och bett om pengar. Så att hon blev desperat och försökte hota sig till det när hon inte fick några är nog troligt. Amelia är inte speciellt trovärdig annars men här kan hon nog ha rätt.
Eller så betalde de faktiskt men Berny krävde mer för att "hålla tyst" och då sa de ifrån till slut.

Jag har trott länge att Bernys plötsliga ovilja att nämna familjen har berott på att familjen satt ner foten en gång för alla, för Berny har knappast några bevis mot DEM. Men stämmer detta har familjen säkerligen bevis mot henne. I form av tex mail.

De har nog gett upp om henne en gång för alla.
Citera
2014-01-19, 18:07
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Tänker inte ens kommentera dig. Du är helt besatt av att hacka på Berny.

Som Kupochan sa så sluta bråka med mig och skriv om det du ska istället. Acceptera att inte alla hatar lr ens ogillar henne, men det verkar ju vara omöjligt för dig.

I övrigt håller jag med om att man inte ger sig ilag med en gift man. Men att ha ett "öppet" äktenskap är ju lika illa om inte värre, så. Bilden på hans fru var ju minst sagt..ja..

Men ursäkta, du har ju problem med läsförståelsen. Jag är inte besatt av att hacka på Berny. Jag är inte direkt en av dem som skriver mest inlägg i den här tråden. Jag accepterar fullt ut att inte alla hatar henne eller ens ogillar henne, du missförstår mig TOTALT. Och jag är inte ute efter att bråka, jag vill bara uttrycka mina åsikter. Jag tycker inte att man ska hata eller ogilla henne och det gör jag inte heller. Jag har följt henne sedan Vingklippt och jag fascineras samtidigt som jag förfäras. Jag har mycket åsikter kring hennes beteenden osv och tycker att hon vid det här laget borde lärt sig att hantera saker och ting bättre. Jag kritiserar henne för mycket, och det står jag för. Men jag kritiserar inte för att vara elak eller hacka på henne. Jag kritiserar henne för att jag tycker att hon kan göra bättre. Jag vet att hon kikar i tråden ibland och jag hoppas att hon tar till sig av den konstruktiva kritiken och applicerar den i sitt eget liv på ett bra sätt. Jag är inte intresserad av att kommentera hennes utseende, eller hennes duckface miner. Jag vill se henne lyckas och komma framåt i livet men jag blir besviken när hon gör om samma misstag gång på gång. Det är därför jag tjatar om förvaltare te.x, jag skriver liksom inte att hon behöver en förvaltare för att vara taskig utan för att jag tror att det hade gynnat henne i det långa loppet och hjälpt henne att komma på rätt spår åtminstone ekonomiskt.
Citera
2014-01-19, 19:29
Medlem
Allt tyder ju nu på att Bönan använder heroin igen, så att spekulera i om möblerna köptes med stipendie- eller utpressningspengar är kanske överflödigt, de siffrorna lär väl vara en droppe i havet jämfört med det hon spendarat på att underhålla sitt missbruk?
Senast redigerad av Cicatrizzy 2014-01-19 kl. 19:33.
Citera
2014-01-19, 21:27
Medlem
Har familjen betalat ut pengarna är de ju skyldiga som synden. Vem låter för övrigt brodern ha sex med systern i en normal familj? verkar helt uppåt väggarna.
Citera
2014-01-19, 22:02
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Tror att det Amelia syftar på, är att B pressat sin familj på 10K för att inte gå ut med hennes ihopkokta historia om det med övergreppen + opus dei + rättsprocessen R, som hon höll på med att skriva om i somras. Och helt plötsligt slutade hon nämna det och vägrade säga varför, bara att hon aldrig aldrig mer skulle nämna det. Antar att det var då hon fick "tystnadspengarna"? Amelia sa att polisen ringt henne ang detta i september, och det var väl då B nästan precis hade flyttat till sin nya lya och började shoppa möbler hejvilt på Ikea med mystiska summor pengar etc. Så det låter rätt logiskt.

Om hon gjort det på riktigt så tror jag att hon slagit rekord i att vara patetisk, jag blir nästan helt stum här borta, jag fattar inte hur man kan göra så.
Citera
2014-01-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Allt tyder ju nu på att Bönan använder heroin igen, så att spekulera i om möblerna köptes med stipendie- eller utpressningspengar är kanske överflödigt, de siffrorna lär väl vara en droppe i havet jämfört med det hon spendarat på att underhålla sitt missbruk?

Alltsa en sak maste man anda saga, hon misslyckas inte att forvana. Hela sub- och soc-incidenten tyder ju klart pa att hon skjuter upp igen, liksom hennes forvirrade inlagg. Sen att hon kokade ihop hela "R" for att fa mer cash. Att punda ar dyrt. Jag trodde visserligen inte att hon var ren, men antog att hon knaprade piller och halsade vodka igen.
Citera
2014-01-20, 01:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Men det var 2008 hon var ihop med Amelia och då hon enligt rykten ska ha pressat dem på 10 000 för att ha lagt ner åtalet mot brodern.

Jag misstänker att de anmält henne i efterhand i den motanmälan och det försvar de antagligen haft i hennes sektsvammel. Varför inte anmäla en utpressare som ändå fortsätter babbla? Det var i slutet av förra året de påstådda sektövergreppen antagligen lades ner. Senare än september tror jag.

Svarade inte Berny i en frågestund att möblerna köptes för de 25 000 hon fick i stipendiet hon måste betala tillbaka?

Jo jag tror också det är gammalt hon syftar till när de var tillsammans och inte nutida, bara uppfattas så eftersom Amelia formulerar sig sämre än en hjärnskadad. Antagligen därför Berny slutat prata om sin familj för de verkar ha anmält henne för utpressning och kanske t o m förtal. Spännande! Mer sånt här. Älskar när verkligheten konmer ikapp. Och bara för att de betalt ut pengarna betyder de inte att de är skyldiga även om jag kan hålla med om att det ser knas ut. Kan ju vara så att familjen varit trött och nerbruten pga henne sedan tidigare och enligt B var de relativt välbärgade så de kanske helt enkelt resonerade att det är värt 10 lax bara hon låter dem vara ifred. Fadern ska ju ha fått en del hälsoproblem sedan hon drog igång den här incestcirkusen så vem vet.
Citera
2014-01-20, 02:08
Medlem
shittingbrickss avatar
Vilken källa har Berny när hon påstår att fysisk heroinabstinens inte är farligt (det är väl för fan tom dödligt)? Bengt? Amelia? Opus Dei?

Om hon nu varit ren ett år, hur troligt är det att fortfarande ha fysisk abstinens?

Och varför nämner hon att hon inte har erfarenhet av crack helt jävla plötsligt? Vart kom det ifrån? Är det någon som frågat henne om crack eller?
Senast redigerad av shittingbricks 2014-01-20 kl. 02:15. Anledning: PS: Grattis Kardnialvokal till att ha invigt sidan 500!
Citera
2014-01-20, 02:14
Medlem
shittingbrickss avatar
Och just det, varför skriver hon pix och benzo i samma mening?

Det är ju lite som att skriva "Jag och X knullade på soffan i flera timmar sedan hade vi samlag i sängen. Ömt men djuriskt såklart."

(Tillägg: Är det så att pix och benzo helt plötsligt är olika saker? Eller har vi inte hela bilden som vanligt?)
Senast redigerad av shittingbricks 2014-01-20 kl. 02:19.
Citera
2014-01-20, 09:20
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Och just det, varför skriver hon pix och benzo i samma mening?

Det är ju lite som att skriva "Jag och X knullade på soffan i flera timmar sedan hade vi samlag i sängen. Ömt men djuriskt såklart."

(Tillägg: Är det så att pix och benzo helt plötsligt är olika saker? Eller har vi inte hela bilden som vanligt?)

Det hårda gatuspråket you know, tror inte ens Berny är helt 100 på vad hon använder för ord.
Men jag vill skicka en tanke till Bernys familj, tycker från djupet av hjärtat synd om dom.
Citera
2014-01-20, 15:57
Medlem
Denosynliges avatar
Berny är på plats 40 på nattstads topplista.

http://www.nattstad.se/own_blogg_top.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in