Citat:
Tror att det Amelia syftar på, är att B pressat sin familj på 10K för att inte gå ut med hennes ihopkokta historia om det med övergreppen + opus dei + rättsprocessen R, som hon höll på med att skriva om i somras. Och helt plötsligt slutade hon nämna det och vägrade säga varför, bara att hon aldrig aldrig mer skulle nämna det. Antar att det var då hon fick "tystnadspengarna"? Amelia sa att polisen ringt henne ang detta i september, och det var väl då B nästan precis hade flyttat till sin nya lya och började shoppa möbler hejvilt på Ikea med mystiska summor pengar etc. Så det låter rätt logiskt.
Artikeln som pressen skrev om att hon anmälde den manlige släktingen för övergrepp är väl från typ 2008 nångång? Tror jag, längesen iallafall, när hon fortfarande hade svartvitt hår, så det rör nog inte det.
Tycker dock att 10K är en jävligt liten summa, om den är sant... det är räcker ju typ till bara en soffa ungefär
edit: stavfel
Artikeln som pressen skrev om att hon anmälde den manlige släktingen för övergrepp är väl från typ 2008 nångång? Tror jag, längesen iallafall, när hon fortfarande hade svartvitt hår, så det rör nog inte det.
Tycker dock att 10K är en jävligt liten summa, om den är sant... det är räcker ju typ till bara en soffa ungefär
edit: stavfel
Men det var 2008 hon var ihop med Amelia och då hon enligt rykten ska ha pressat dem på 10 000 för att ha lagt ner åtalet mot brodern.
Jag misstänker att de anmält henne i efterhand i den motanmälan och det försvar de antagligen haft i hennes sektsvammel. Varför inte anmäla en utpressare som ändå fortsätter babbla? Det var i slutet av förra året de påstådda sektövergreppen antagligen lades ner. Senare än september tror jag.
Svarade inte Berny i en frågestund att möblerna köptes för de 25 000 hon fick i stipendiet hon måste betala tillbaka?