Citat:
Ursprungligen postat av
anbo1987
Rejät sugen på att se en koreansk film med musik eller sporttema. Någon som har bra tips?
Testa att kolla in
As One(2012). Finns även semiklassikern
The Foul King (2000) en av storregissörerna från sydkorea, Kim Jee-wons mer obskyra filmer. Det är väl att betrakta som en glengarry glen ross artad mörk komedi. Har inte sett följande film men
Punch (2011) har jag hört en del bra om också. Du kan även kolla in skådespelerskan Ha Ji-wons filmer i stort (huvudskådespelerskan i As one), finns en del sportrelaterat att hämta där.
Var ett tag sedan man tittade in i tråden. Tycker mest man sett en massa skitfilmer på senaste tiden. Jag antar att jag är förtvivlat sent till partyt när jag säger att jag tillslut sett
The Great Passage och älskade den.
So, någon som kan kasta iväg något åt mitt håll som diskuterats på sistone? Jag är trött på mediokra hongkong rullar som Silent witness och sockersöta romcoms som varit min diet på sistone.
Edit: Läste lite på föregående sida. Se survive style + omedelbums. Är en av de japanska mer urflippade komedier där man faktiskt kan tyckas skönja en viss bakomliggande logik bakom de mer... märkliga aspekterna i den. Till skillnad från styggelser som funky forest.