2014-01-27, 13:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Började faktiskt kolla på den igår kväll men texten var så pass liten så gick knappt att urskilja vad som stod, så jag väntar med att se den, och blev inte direkt imponerad utav det som jag såg.
Samma här med texten, såjävla dåligt, men men.

PM, strax mannen!
Citera
2014-01-27, 16:51
Medlem
Rakiis avatar
Håller på att hämta hem tre Kitano-filmer som jag velat se ett tag men inte gjort det ännu, först ut som jag ska se på strax är Glory to the Filmmaker. Hoppas att den går i samma veva som Takeshis' då den ingår i samma trilogi som inleddes med just Takeshis'.
Citera
2014-01-27, 20:47
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Håller på att hämta hem tre Kitano-filmer som jag velat se ett tag men inte gjort det ännu, först ut som jag ska se på strax är Glory to the Filmmaker. Hoppas att den går i samma veva som Takeshis' då den ingår i samma trilogi som inleddes med just Takeshis'.

Den går i mer eller mindre samma veva!
Citera
2014-01-28, 12:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Den går i mer eller mindre samma veva!

Gillade inte riktigt Glory to the Filmmaker, hela konceptet med kortfilmer som segment utan någon egentlig handling gick inte hem hos mig. Takeshis' var bra och underhållande som fan i sina bästa stunder där Glory... enbart var repetitiv och händelsefattig utan någon humor som passade mig.

Sen såg jag Sanjuro igår också, den var bra men inte i klass med Yojimbo riktigt, men gillar att Kurosawa kunde göra film utifrån väldigt tunn handling till att börja med.
Citera
2014-01-31, 01:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Började faktiskt kolla på den igår kväll men texten var så pass liten så gick knappt att urskilja vad som stod, så jag väntar med att se den, och blev inte direkt imponerad utav det som jag såg.
Har sett ungefär en timme av den nu och jag håller med om att den inte direkt imponerat än så länge. Den såg ut att bli jättebra av trailern att döma, men hittills har den varit ett sömnpiller...
Citera
2014-01-31, 21:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu finns text till Satoshi Miki's första film Damejin ute. Den ska jag se ikväll...

Klickade runt på filmtipset och susade förbi en film i farten, den handlade om någon som flyttat till singapore och den var från 2013 tror jag. Nu har jag fått på hjärnan att jag måste hitta den och googlar loss utav bara helvete här. Lite hjälp uppskattas verkligen i det här skedet...
Senast redigerad av alprazolam_ 2014-01-31 kl. 21:28.
Citera
2014-01-31, 21:45
Medlem
Rakiis avatar
Alpra, har du sett Sword of Doom, läste om den på FT och föll pladask för innehållsbeskrivningen, låter som en riktigt bra samurajfilm?

Eller någon annan med för den delen?
Citera
2014-01-31, 21:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Alpra, har du sett Sword of Doom, läste om den på FT och föll pladask för innehållsbeskrivningen, låter som en riktigt bra samurajfilm?

Eller någon annan med för den delen?
Ja, jag har sett den! Det är den allra bästa samurajfilmen jag sett! 5/5 Jag har visserligen Yojimbo som en femma också men tror att du möjligen skulle gilla Sword of Doom bättre. Du var väl ingen fantast av Kurosawa väl? Du behöver inte oroa dig i alla fall det är två helt olika filmer!

Kommer svara på ditt PM inom kort.
Citera
2014-01-31, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, jag har sett den! Det är den allra bästa samurajfilmen jag sett! 5/5 Jag har visserligen Yojimbo som en femma också men tror att du möjligen skulle gilla Sword of Doom bättre. Du var väl ingen fantast av Kurosawa väl? Du behöver inte oroa dig i alla fall det är två helt olika filmer!

Kul att höra, men jag gillar ju Yojimbo och Rashomon av Kurosawa, resten är det lite si och så med, men ska ge Stray Dog en chans också, då jag ändå är inne i en period med film-noir nu även om jag skulle vilja kalla den för "Nippon-noir". Ska se Sword of Doom så snabbt som möjligt, till morgonkaffet i morgon vore det ju perfekt, fick intrycket av att karaktären som filmen handlar drar med sig en skugga av ond bråd död och lidande vart han än kommer, låter helt underbart!

Ingen brådska med PM:en!
Citera
2014-01-31, 21:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Kul att höra, men jag gillar ju Yojimbo och Rashomon av Kurosawa, resten är det lite si och så med, men ska ge Stray Dog en chans också, då jag ändå är inne i en period med film-noir nu även om jag skulle vilja kalla den för "Nippon-noir". Ska se Sword of Doom så snabbt som möjligt, till morgonkaffet i morgon vore det ju perfekt, fick intrycket av att karaktären som filmen handlar drar med sig en skugga av ond bråd död och lidande vart han än kommer, låter helt underbart!

Ingen brådska med PM:en!
Stray Dog, det är en av hans bästa imo!
Citera
2014-01-31, 22:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Stray Dog, det är en av hans bästa imo!

Har höga förväntningar på den!
Citera
2014-01-31, 22:14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Har höga förväntningar på den!
Får hoppas det inte ställer till det för dig. Ogillar själv när man har höga förväntningar, bäst brukar vara om man har låga förväntningar eller inga alls. Själv ska jag se Dajemin nu när text finns, sen har jag sett alla Miki's filmer. Denna har jag höga förväntningar på, handlingen låter bra och så. Jag uppdaterar med ett betyg mellan 1-5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in