2013-03-14, 00:33
Bannlyst
Geochilmaru
http://www.imdb.com/title/tt0480685/?ref_=fn_al_tt_1
Koreansk lågbudget martial arts från 2005

Geochilmaru skulle kunna beskrivas som en light kumite på vinterkollo. Ett antal fighters åker iväg tillsammans i en van för att utmana varandra i en liten miniturnering för att slutligen ställas mot Geochulmaru som är den ultimata krigaren.
Bitvis är det väldigt löjligt och fånigt men någonting händer och filmen byter skepnad och blir mer seriös.
Vad jag gillar men denna film är att den faktiskt tar upp de filosofiska aspekterna kring kampsport och dess kod. Det är inte alltid den bästa fightern som vinner utan ofta den som är mentalt starkast...
Kombinera filosofin med fighter som faktiskt känns realistiska så finns här någonting som är sevärt trots allt.

Betyg: 2.5 av 5.....Godkänd och rekommenderas för den som är fan av kampsportsgenren.......
Citera
2013-03-19, 19:43
Medlem
InternationalWOTs avatar
The grandmasters är ute!
Citera
2013-03-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
The grandmasters är ute!

Tur du håller utkik, den tackar vi för!

Samtidigt som Caught in the Web inte fått undertexter än. Sanslöst.
Citera
2013-03-19, 20:45
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Tur du håller utkik, den tackar vi för!

Samtidigt som Caught in the Web inte fått undertexter än. Sanslöst.

ögnar igenom subsen och filmen ifråga för tillfället. Kvalitén i vart fall på 720 p versionen är helt ok, det är ingen dvd rip som är källan till filen men bild och ljud är fullt acceptabelt. Lite småirriterande med de inbrända kinesiska undertexterna. Problemet uppstår i de engelska undertexterna, det är ingen google translate, men det ser ut som en grovskissning av framtida undertexter och tajming såväl som kontinuitet mellan linesen är långtifrån 100 %
Citera
2013-03-19, 21:41
Medlem
NirvanAs avatar
Ni med era obskyra releaser, hemmagjorda subs, editerad video etc.

Värderar ni inte autenticitet och kvalité?
Citera
2013-03-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
ögnar igenom subsen och filmen ifråga för tillfället. Kvalitén i vart fall på 720 p versionen är helt ok, det är ingen dvd rip som är källan till filen men bild och ljud är fullt acceptabelt. Lite småirriterande med de inbrända kinesiska undertexterna. Problemet uppstår i de engelska undertexterna, det är ingen google translate, men det ser ut som en grovskissning av framtida undertexter och tajming såväl som kontinuitet mellan linesen är långtifrån 100 %

Då texten redan är förståelig antar jag att det inte dröjer länge innan det kommer en fixad version, brukar gå snabbt med sådana saker.
Citera
2013-03-20, 07:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ni med era obskyra releaser, hemmagjorda subs, editerad video etc.

Värderar ni inte autenticitet och kvalité?

Det dåliga tålamodet går över kravet på kvalité. Eftersom jag är en stor sucker för Wong Kar-Wais filmer kommer jag att ladda hem, men det är inte omöjligt jag även ser den på bio till hösten.
Citera
2013-03-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det dåliga tålamodet går över kravet på kvalité. Eftersom jag är en stor sucker för Wong Kar-Wais filmer kommer jag att ladda hem, men det är inte omöjligt jag även ser den på bio till hösten.

Precis så här tänker jag. Det finns inget som hindrar en att se filmen igen. Dessutom tycker jag inte riktigt det går att jämställa en lite sämre HD-ripp med någon cam hittad på piratbukten. I och med att det är ett språk jag inte förstår ska dock texten vara bra, vilket den inte verkade vara i det här fallet.
Citera
2013-03-20, 21:28
Medlem
mishimas avatar
Johnnie To har ny film på gång.
http://www.youtube.com/watch?v=6HUMQfvwYvE

Det ser ut att vara en rå sak som kan vara intressant.
Citera
2013-03-20, 21:39
Bannlyst
Vi kan ju alltid hoppas på att den når Vengeance nivåer. Life without principle var ett riktigt bottennapp..
Citera
2013-03-21, 11:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Vi kan ju alltid hoppas på att den når Vengeance nivåer. Life without principle var ett riktigt bottennapp..
Ja, jag älskar Johnnie To. En regissör jag håller väldigt högt, men den var faktiskt inte så bra... Den är där nere med Running on Karma.

Denna gång vill vi se To i högform med rafflande eldstrider osv!

Fulltime Killer, Vengeance, Breaking News, Exiled, Sparrow! Det är nåt sånt vi väntar oss nu tycker jag!
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-03-21 kl. 11:37.
Citera
2013-03-21, 11:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Precis så här tänker jag. Det finns inget som hindrar en att se filmen igen. Dessutom tycker jag inte riktigt det går att jämställa en lite sämre HD-ripp med någon cam hittad på piratbukten. I och med att det är ett språk jag inte förstår ska dock texten vara bra, vilket den inte verkade vara i det här fallet.
Jag håller med dig, jag är också en person som ser om filmer jag tycker är bra flera gånger!

Det är ju att man är så jävla sugen på att se filmen att det är omöjligt att vänta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in