2014-01-10, 13:25
Medlem
Rakiis avatar
Alpra: På tal om Wakamatsu, har du möjligtvis sett Violence without a cause? Låter som en mycket bra pinkufilm och kanske gillar den, som sagt har jag bara gillat en film av Wakamatsu hittills!

http://www.imdb.com/title/tt0291196/
Citera
2014-01-10, 17:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Alpra: På tal om Wakamatsu, har du möjligtvis sett Violence without a cause? Låter som en mycket bra pinkufilm och kanske gillar den, som sagt har jag bara gillat en film av Wakamatsu hittills!

http://www.imdb.com/title/tt0291196/
Ja, du gillade väl den där The Embryo Hunts in Secret jag tipsade dig om också! Själv älskar jag hans filmer och det är illa att så många inte går att få tag på, för han har verkligen varit produktiv så länge han levde! Senaste jag inte sett, den heter Naked Bullet och den verkar lovande. Hittade en annan i färg också, ska leta efter den....

Vad handlar den om?
Citera
2014-01-10, 19:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vad handlar den om?

"Tre våldsamma och desillusionerade studenter delar en lägenhet. Deras sökande efter en plats i samhället går via porr, slagsmål, våldtäkter och voyeurism. Inte ens vänsterorienterade, militanta studentorganisationer förmår kanalisera deras ungdomliga frustration."

Min favorit hittills av Wakamatsu är Serial Rapist!
Citera
2014-01-11, 03:12
Bannlyst
Rejät sugen på att se en koreansk film med musik eller sporttema. Någon som har bra tips?
Citera
2014-01-11, 03:53
Bannlyst
Då är Rikidozan given!!
Citera
2014-01-11, 06:35
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Rejät sugen på att se en koreansk film med musik eller sporttema. Någon som har bra tips?

Testa att kolla in As One(2012). Finns även semiklassikern The Foul King (2000) en av storregissörerna från sydkorea, Kim Jee-wons mer obskyra filmer. Det är väl att betrakta som en glengarry glen ross artad mörk komedi. Har inte sett följande film men Punch (2011) har jag hört en del bra om också. Du kan även kolla in skådespelerskan Ha Ji-wons filmer i stort (huvudskådespelerskan i As one), finns en del sportrelaterat att hämta där.

Var ett tag sedan man tittade in i tråden. Tycker mest man sett en massa skitfilmer på senaste tiden. Jag antar att jag är förtvivlat sent till partyt när jag säger att jag tillslut sett The Great Passage och älskade den.

So, någon som kan kasta iväg något åt mitt håll som diskuterats på sistone? Jag är trött på mediokra hongkong rullar som Silent witness och sockersöta romcoms som varit min diet på sistone.

Edit: Läste lite på föregående sida. Se survive style + omedelbums. Är en av de japanska mer urflippade komedier där man faktiskt kan tyckas skönja en viss bakomliggande logik bakom de mer... märkliga aspekterna i den. Till skillnad från styggelser som funky forest.
Senast redigerad av InternationalWOT 2014-01-11 kl. 06:55.
Citera
2014-01-11, 15:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT

Läste lite på föregående sida. Se survive style + omedelbums. Är en av de japanska mer urflippade komedier där man faktiskt kan tyckas skönja en viss bakomliggande logik bakom de mer... märkliga aspekterna i den. Till skillnad från styggelser som funky forest.

Hade tänkt att viga hela dagen åt asiatisk film och ska se denna idag med tror jag, tillsammans med en yakuzafilm av Miike som jag inte sett! Kanske ser på I Wish av Koreeda också, får se...
Citera
2014-01-12, 05:00
Bannlyst
Citat:
Testa att kolla in As One(2012). Finns även semiklassikern The Foul King (2000) en av storregissörerna från sydkorea, Kim Jee-wons mer obskyra filmer. Det är väl att betrakta som en glengarry glen ross artad mörk komedi. Har inte sett följande film men Punch (2011) har jag hört en del bra om också. Du kan även kolla in skådespelerskan Ha Ji-wons filmer i stort (huvudskådespelerskan i As one), finns en del sportrelaterat att hämta där.

Var ett tag sedan man tittade in i tråden. Tycker mest man sett en massa skitfilmer på senaste tiden. Jag antar att jag är förtvivlat sent till partyt när jag säger att jag tillslut sett The Great Passage och älskade den.

So, någon som kan kasta iväg något åt mitt håll som diskuterats på sistone? Jag är trött på mediokra hongkong rullar som Silent witness och sockersöta romcoms som varit min diet på sistone.

Edit: Läste lite på föregående sida. Se survive style + omedelbums. Är en av de japanska mer urflippade komedier där man faktiskt kan tyckas skönja en viss bakomliggande logik bakom de mer... märkliga aspekterna i den. Till skillnad från styggelser som funky forest.

Tack för tipsen!

Tyvärr är koreansk film min absolut största svaghet så jag har redan hunnit beta av As One, Punch och tydligen även det mesta Ha Ji-Won gjort. Kom dock på att det finns en utmärkt sökfunktion på min favorittorrentsida där man kan söka på filmer efter nyckelord så jag hittade en hel drös andra musik- och sportfilmer jag inte sett. Nu blir det däremot The Great Passage, kollade nyss trailern och blev riktigt sugen. Ett bra betyg då jag generellt sett har rätt svårt för just japanska filmer.
Citera
2014-01-13, 07:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Tack för tipsen!

Tyvärr är koreansk film min absolut största svaghet så jag har redan hunnit beta av As One, Punch och tydligen även det mesta Ha Ji-Won gjort. Kom dock på att det finns en utmärkt sökfunktion på min favorittorrentsida där man kan söka på filmer efter nyckelord så jag hittade en hel drös andra musik- och sportfilmer jag inte sett. Nu blir det däremot The Great Passage, kollade nyss trailern och blev riktigt sugen. Ett bra betyg då jag generellt sett har rätt svårt för just japanska filmer.

Du sökte efter musikrelaterade filmer från Sydkorea. JAg såg nyss en som var helt ok rocking on heavens door. Den kan du nog ta och kolla in.

Och har helt glömt bort att dropa en personlig favorit i Nowhere to Turn. Tycker många musikrelaterade filmer från Sydkorea tycks involvera en romantiserad bild av K-pop kulturen som inte alls stämmer överrens med de mer sanningsenliga artiklar man kan läsa om ämnet, men Nowhere to Turn skildrar snarare Indiescenen och är snarare en coming of age film.
Senast redigerad av InternationalWOT 2014-01-13 kl. 07:45.
Citera
2014-01-14, 22:23
Medlem
Hej på er alla, ett tag sen man skrev här. Inte kollat mycket på asiatisk film sista året då jag vattnat ut det bästa av det jag gillar, 50-70-tals japanskt samt mer nutida koreanskt och Hongkong.

Nu fick jag lite mersmak efter att ha sett Du Zhan och fiskar nu efter tips från de 2 sista åren och då främst action/thrillers. Iaf inte romantisk komedi!

Tack på förhand!
Citera
2014-01-18, 16:41
Medlem
InternationalWOTs avatar
Jag letar för tillfället efter lite nya saker att hänga på väggarna hemma i lägenheten. Då film är en oerhört central del i mitt liv, och speciellt asiatisk film hade jag velat plocka hem lite Posters från Asiatiska filmer för att sedermera rama in dessa. Jag undrar väl mest ifall någon i tråden vet var man kan tänkas få tag på detta till ett sjysst pris?
Citera
2014-01-18, 18:08
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Du sökte efter musikrelaterade filmer från Sydkorea. JAg såg nyss en som var helt ok rocking on heavens door. Den kan du nog ta och kolla in.

Och har helt glömt bort att dropa en personlig favorit i Nowhere to Turn. Tycker många musikrelaterade filmer från Sydkorea tycks involvera en romantiserad bild av K-pop kulturen som inte alls stämmer överrens med de mer sanningsenliga artiklar man kan läsa om ämnet, men Nowhere to Turn skildrar snarare Indiescenen och är snarare en coming of age film.
Rocking on Heavens Door hittar jag inte någonstans, har du ett annat namn på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in