2014-01-18, 13:20
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ange någonting som BEVISAR att KJ mördade VB och styckade hennes kropp. BEVIS alltså, inte FUP-hänvisningar och vad tingsrätt och åklagare anser.

Det är ju just i fup som bevisningen finns, och inte i alla galna konspirationsteorier som florerar här på forumet
Citera
2014-01-18, 13:27
Medlem
Moltisantis avatar
Till alla er som fortfarande tror att motiv är avgörande i en mordutredning:

Fråga vilken erfaren mordutredare som helst, motiv är högst sekundärt. Eller som Leif g.w. Persson säger "motiv är ett njutningsmedel för överklassen". Vad betyder det? Jo att motiv är väldigt spännande och intressant, för vi vill ju så gärna veta varför. Men för en mordutredning spelar det ingen roll, förutom att det i vissa fall kan peka polisen åt rätt håll. Men det kan lika gärna peka åt helt fel håll. För när en person mördas kan det finnas 100 pers som har ett motiv att mörda hen (ett motiv som vi dödliga eventuellt kan förstå) men likväl är det ingen av dom som mördat, utan en annan person vars motiv är så konstigt och ofattbart för en utomstående att man aldrig hittat hen den vägen. Förstår ni hur sjukt det skulle vara om Sveriges domstolar gjorde som ni, dvs dömde på motiv? Vad skulle ni då göra den dag er värsta fiende hittas mördad?
Citera
2014-01-18, 13:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Det är ju just i fup som bevisningen finns, och inte i alla galna konspirationsteorier som florerar här på forumet

Mm, visst, som slagningarna på fordonen, de är upptagna i bevisförteckningen i stämningsansökan, pekar tydligt på att KJ är mördaren, binder honom till brottet starkare än superlim.

Någon här hävdar dessutom att det inte spelar någon roll om det som står i FUP är rätt och riktigt, det är vad som sägs i domstolsförhandlingen som ligger till grund för domstolens bedömning. Jovisst, såattevahettere, att visa uppgifter i FUP är motsägelsefulla, det spelar ingen roll.

Tacka fan för att det finns folk som är skeptiska till domstolens bedömning.
Citera
2014-01-18, 13:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

I den finns ingen beskrivning av mordvapnet, utan bara ett saknat snickarverktyg som omöjligt kan vara mordvapnet. Det är kanske inte heller något du ifrågasätter?
Citera
2014-01-18, 14:02
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, visst, som slagningarna på fordonen, de är upptagna i bevisförteckningen i stämningsansökan, pekar tydligt på att KJ är mördaren, binder honom till brottet starkare än superlim.

Någon här hävdar dessutom att det inte spelar någon roll om det som står i FUP är rätt och riktigt, det är vad som sägs i domstolsförhandlingen som ligger till grund för domstolens bedömning. Jovisst, såattevahettere, att visa uppgifter i FUP är motsägelsefulla, det spelar ingen roll.

Tacka fan för att det finns folk som är skeptiska till domstolens bedömning.

Men snälla - slagningarna gör väl många som har flera fordon igång samtidigt.
Jag kollar då på mina flera ggr per år då jag inte vill missa besikningsperioder i onödan.
Samma då med koll på dragvikter osv.

Inte håller jag koll på när jag slog sist heller....har pappan kanske kollat om sonens /fruns bil skulle besiktigas eller ställas på/av ?
Citera
2014-01-18, 14:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I den finns ingen beskrivning av mordvapnet, utan bara ett saknat snickarverktyg som omöjligt kan vara mordvapnet. Det är kanske inte heller något du ifrågasätter?

Jag har läst FU ett antal gånger, men hittar ingenstans där det står att ett stämjärn omöjligt kan vara mordvapnet. Var har du fått det från? Tvärtom, är förhörsledarna intresserade av ett liknande instrument om man läser FU sid. 1877.
Citera
2014-01-18, 14:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Du uppfattar inte att det osar godtyckliget här, och att verklighet när sådan saknas kan ersättas av antagande och tro ? Du skulle ju lika gärna kunna säga att hörsägen upphöjs till sanning om det skrivs på ett papper och undertecknas av någon som har behörighet och tjänsteställning att avgöra vad som är sant och falskt .. Drag av tycke och smak ?
Citera
2014-01-18, 14:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Håll du dig till schack då för kriminalfall verkar inte direkt vara din coup of tea...

Du närmast stoltserar med det faktum att du avhållit dig från att tillgodogöra dig det
omfångsrika materialet i förundersökningsprotokollet och vilken seriositet vittnar ett
sånt förhållningssätt om egentligen? Ingen alls kanske...?

Bör man inte ta hänsyn till den FAKTA som framkommit det minsta lilla?

Uppenbarligen anser varken du eller en sån som stollen Lagro att man behöver göra det
för en sekund.

Det är ganska olustigt att beskåda.

Detta är bara en av många krimtrådar som sjunkit i dyn det senaste året.
På grund av alla er verklighetsfrånvända konspirationsteoretiker och faktaföraktande
rättshaverister och andra trådförstörare.

En bra tråkig utveckling må man säga. Och någon bättring är inte i sikte heller.

Då vill jag fråga dig vilka fakta som har framkommit, dvs vad som både åklagare och försvar är överens om, och som bevisar att KJ mördade och styckade Vatchareeya Bangsuan.
Citera
2014-01-18, 14:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gore
Men snälla - slagningarna gör väl många som har flera fordon igång samtidigt.
Jag kollar då på mina flera ggr per år då jag inte vill missa besikningsperioder i onödan.
Samma då med koll på dragvikter osv.

Inte håller jag koll på när jag slog sist heller....har pappan kanske kollat om sonens /fruns bil skulle besiktigas eller ställas på/av ?

Det var ironi, och jag undrar varför åberopas slagningarna som bevis? Precis som du säger, det finns troligen en naturlig förklaring till slagningarna, så vad i h..vete sysslar åklagarna med när de anser att det här är bevis för KJ skuld?
Citera
2014-01-18, 14:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har läst FU ett antal gånger, men hittar ingenstans där det står att ett stämjärn omöjligt kan vara mordvapnet. Var har du fått det från? Tvärtom, är förhörsledarna intresserade av ett liknande instrument om man läser FU sid. 1877.

Läs om hennes stickskador och hur de beskrivs i obduktionen. Det är inte utan att man vill ha det till tre verktyg i beskrivningen av sårkanaler, bredd, djup, ändslut och form. Just ett stick förbryllar mig som beskrivs som närmast trekantigt.
Just dessa stick- och sårskador kan förklaras av att våldet kommer från ett fruktskärar-set.
Om man scrollar lite i länkad sida, går det inte bara att vifta bort dem:

https://www.google.com/search?q=fruit+carving+tools&client=safari&rls=en& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fIfaUvz1HOjX4AS1r4CgB A&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1214&bih=596
Citera
2014-01-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Håller med dig helt. Polisen behöver utbildas. Det är bara att lyssna på inspelningarna av förhören, de missar hur många tillfällen som helt att få ut något vettigt ur samtalen. Deras samtalsmetodik stinker när det gäller dem med ADHD/Asperger. De kanske skulle snegla på metoden som Haverikommissionen använder sig av. De har en lista av experter inom ett otal områden och beroende på vad som händer så kallas bästa tillgängliga kompetens in för att utreda det som har hänt. Det är inte Clintan varje gång som utreder.
Känns så synd, som du skrev så fanns det många tillfällen då de kunnat få sanningen men schabblade bort det
Citera
2014-01-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Läs om hennes stickskador och hur de beskrivs i obduktionen. Det är inte utan att man vill ha det till tre verktyg i beskrivningen av sårkanaler, bredd, djup, ändslut och form. Just ett stick förbryllar mig som beskrivs som närmast trekantigt.
Just dessa stick- och sårskador kan förklaras av att våldet kommer från ett fruktskärar-set.
Om man scrollar lite i länkad sida, går det inte bara att vifta bort dem:

https://www.google.com/search?q=fruit+carving+tools&client=safari&rls=en& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fIfaUvz1HOjX4AS1r4CgB A&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1214&bih=596
Därav min teori om att V finns i köket med sin dator för att plugga, K blir obehaglig och det händer något som gör att K vill få V att sluta, tex att V vill ringa 112 eller att V sms:ar med M,
Då tar K en kniv och sticker i bröstet på V, helt utan eftertanke men i vrede.
Vad göra nu?
K tänker kanske på vad mamma och pappa ska säga, så här fåran inte göra.
K måste dölja vad han gjort, kanske V lever rövare och får ett stick till? Skriker alltså två gånger och det avbryts tvärt när K håller för munnen på V.
K får med sig V till bilen, in i bakluckan.
Kanske har han försökt hejda skriken med något i munnen på V och tejpat runt så hon ska vara tyst?
Åker till värnet och lägger henne där, hon är inte död och får några stick i ryggen.
Nu har K kommit över vreden och är mer i panik "måste dölja"-stadiet. Därför vill han ej se hennes ansikte när han hugger upprepade gånger i ryggen för att hon Verkligen ska dö..
Han lämnar V i värnet och åker hem till föräldrarna där han eldar upp saker.
Återvänder hem, städar. Tvättar sina kläder, lägger tejpen på hyllan.
Har ej ätit, ej sovit.. Förlorar kollen lite.
Återvänder till värnet, panik!
Styckar kroppen så som han minns att de (han och D?) gjort med hunden(?),
Lägger delarna i stor rygga typ militär eller fjällvandring..
Dumpar kroppen på fp2
Hem
Sover
Panik
Låtsas leta efter V!!
Kommer på att han ska flytta kroppen, flyttar benen.
Eftersom han gillade V försöker han lägga benen på ett fint sätt i ödehuset som han också gillar. Där känner han sig hemma.
Tappar orken/blir störd och flyttar inte på torson utan bara välter lite sten.
Hem
Låtsas leta efter V

Eventuellt fanns mordvapen 1 i köket, 2 i köket eller bakluckan & 3 i bakluckan.

?
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-18 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in