Jag har haft allt för lite tid till rådighet för att kunna följa med på denna diskution men jag har försökt läsa igenom FUP och lyssnat på inspelningarna från rättegången.
Nu har jag några funderingar:
- Är det någon mer än jag själv som hann gå igenom KJ:s och de andra ´vattenpistolieros´ Facebookkonton innan det brakade loss ordentligt? Var det någon mer än jag som registrerade en filur med pondus modell större, avsevärd ansiktsbehåring och förkärlek för alkohol och
ormar bland vänners vänner? Denna ´Pondus´ var också en ´Softis´ om än inte lika fanatisk som KJ och hans närmaste.
- Någon mer än mig som reagerar på att den ´stora filosofen Schlangekraft´ lade sig skinnflat så gott som omedelbart då han kommer i sökljuset och sedan gjorde en förvånansvärt snabb reträtt som resulterar i avveckling av en mycket speciell blogg? Den typen av personer brukar oftast hålla sig i periferin och bära sina skruvade huvuden högt så länge det inte börjar osa bränt. Denna individ skulle jag vilja ställa några frågor face-to-face...
Jag personligen tycker att detta fallet luktar ´Murder Sport´ lång väg och en hel del i utredningen pekar, enligt min mening, tydligt åt det hållet.
Att KJ skulle ha genomfört detta själv håller jag för helt uteslutet. Andra medverkande bör man finna i hans omedelbara närhet om än inte i hans egenspecifierade kamratkrets.
Någon som har gjort sig upp liknande tankar?
Ursäkta om detta varit på tapeten tidigare men jag lyckades inte finna några indikationer då jag sökte igenom ämnet.