2014-01-16, 21:50
Medlem
inSanitYys avatar
Min arbetskamrat hamnade ungefär i samma situation 2013 där en arab familj bodde.
Han ringde minst 15 gånger till hyresvärden och klagade men där hände inte speciellt mycket tillslut hotade han med att kontakta någon tidning och då gick det jävlar ta mig snabbt ! 3 veckor efter fick familjen flytta .
Citera
2014-01-16, 23:17
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Min arbetskamrat hamnade ungefär i samma situation 2013 där en arab familj bodde.
Han ringde minst 15 gånger till hyresvärden och klagade men där hände inte speciellt mycket tillslut hotade han med att kontakta någon tidning och då gick det jävlar ta mig snabbt ! 3 veckor efter fick familjen flytta .

Detta. Nog för att det kan vara "fegt" att hota med Media, men det brukar lösa de flesta problemen. Om det är ett såpass allvarligt problem med grannarna och hyresvärden inte bryr sig kanske du skulle kolla med Hyresgästföreningen om de har några råd/kan hjälpa dig driva ärendet vidare?

Lycka till, flashbackbroder.
Citera
2014-01-17, 00:58
Medlem
Ramaskriets avatar
ta bort
Citera
2014-01-17, 03:17
Medlem
Huntardos avatar
Har du provat att snacka med dem face to face, eller har kommunikationen skett med hjälp av anonyma lappar?

Konfrontera dem, banka på deras dörr när dem håller på med sitt jungel beteende.
Citera
2014-01-17, 09:01
Avslutad
Sätt fast en svart WOODOO docka på deras dörr med en massa nålar instuckna i munnen så kanske dom fattar.
Citera
2014-01-17, 09:28
Medlem
funktioners avatar
Så här va, gick och köpte mig ett digitalt trumset för ett tag sen. Hann spela i någon vecka i lägenheten med hörlurar innan tanten under kom och gnällde. Tydligen så hördes det både i lägenheten under och ovanför, jag bor i mitten. Det blir lite resonans i trummorna och jag förstår att det måste vara ett helvete att lyssna på. Men då har jag ALDRIG fört det minsta oväsen innan. Mina grannar har däremot förmågan att föra ett jävla liv i tid och otid. Jag försökte resonera med tanten och undrade om det fanns någon speciell tid på dygnet då det skulle passa att spela en liten stund. Icke..
Mina arbetskamrater tycker dock att jag ska skita i henne och spela på, så länge jag inte för liv efter 22.00.

Hur hade ni gjort?
Citera
2014-01-17, 10:58
Medlem
Petads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
...

Hur hade ni gjort?

Hade testat www.vdrums.com/forum/forum/general/suggestions/40599-tennis-ball-impact-noise-isolating-platform
Citera
2014-01-17, 12:18
Medlem
Leijonas avatar
Jag har ett litet jobbigt problem...
Grannarna under mig har ett väldigt aktivt sexliv och det är inget jag önskar ta ifrån dom.
Och hade det varit sängen som knakade eller bankade mot väggen tror jag inte att jag hade brytt mig så mycket, men nu är det tjejen som låter. I natt vaknade jag 01.46 av att hon stönade som en pipig hund.

SJUKLIGT att jag ska behöva vakna av att hon stönar. Nu kommer det säkert massa onödiga kommentarer om att jag ska väl bara lägga mig tillbaka och njuta, men jag är tjej själv och tänder inte riktigt på pipiga stön från andra tjejer och jag vill fan ha min sömn.

Flera vänner har sagt att jag borde knacka på, men det skulle vara otroligt pinsamt både för mig och för dom tror jag. En lapp, nej för det är så jävla svenskt att skriva en arg lapp. Prata med föreningen om isolering?

Jag är lite uppgiven. What to do?
Senast redigerad av Leijona 2014-01-17 kl. 12:21.
Citera
2014-01-17, 12:36
Medlem
Kobolds avatar
Nu vet jag ju inte hur mycket det egentligen låter i din lägenhet, men barnfamiljer brukar ju föra en del oväsen. Om det är väldigt lyhört så kanske ljudisolering vore på sin plats. Snacka med din hyresvärd och gärna även hyresgästföreningen.
Citera
2014-01-17, 12:36
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Testa att översätta till somaliska istället så kanske dom fattar, somalier prata väl inte arabiska? Eller trollar du?
Citera
2014-01-17, 13:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Jag har ett litet jobbigt problem...
Grannarna under mig har ett väldigt aktivt sexliv och det är inget jag önskar ta ifrån dom.
Och hade det varit sängen som knakade eller bankade mot väggen tror jag inte att jag hade brytt mig så mycket, men nu är det tjejen som låter. I natt vaknade jag 01.46 av att hon stönade som en pipig hund.

SJUKLIGT att jag ska behöva vakna av att hon stönar. Nu kommer det säkert massa onödiga kommentarer om att jag ska väl bara lägga mig tillbaka och njuta, men jag är tjej själv och tänder inte riktigt på pipiga stön från andra tjejer och jag vill fan ha min sömn.

Flera vänner har sagt att jag borde knacka på, men det skulle vara otroligt pinsamt både för mig och för dom tror jag. En lapp, nej för det är så jävla svenskt att skriva en arg lapp. Prata med föreningen om isolering?

Jag är lite uppgiven. What to do?

Sluta vara en sån jävla mesfitta och gå ner och säg till!
Hur jävla svårt ska det vara? Stönbruden är säkert inte medveten om att det låter så mycket in till dig när hon får kuk i sig.

Isolering kan du förmodligen se dig om i skyarna efter.
Antingen lämnar du ett klagomål hos föreningen och ser till att de blir upplysta om det, eller så skaffar du dig lite jävla ryggrad och säger åt dem själv!

"Hej, jag heter Leijona och bor i lägenheten över er. När du ger din tjej kuk/när du får kuk av din pojkvän kan jag inte sova för jag är en ensam, tragisk fitta utan ryggrad. Skulle ni kunna dämpa er lite? Eller sätt åtminstone en boll i käften på din skrikbrud". Det kan fan inte vara så jävla svårt
Citera
2014-01-17, 13:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Så här va, gick och köpte mig ett digitalt trumset för ett tag sen. Hann spela i någon vecka i lägenheten med hörlurar innan tanten under kom och gnällde. Tydligen så hördes det både i lägenheten under och ovanför, jag bor i mitten. Det blir lite resonans i trummorna och jag förstår att det måste vara ett helvete att lyssna på. Men då har jag ALDRIG fört det minsta oväsen innan. Mina grannar har däremot förmågan att föra ett jävla liv i tid och otid. Jag försökte resonera med tanten och undrade om det fanns någon speciell tid på dygnet då det skulle passa att spela en liten stund. Icke..
Mina arbetskamrater tycker dock att jag ska skita i henne och spela på, så länge jag inte för liv efter 22.00.

Hur hade ni gjort?

Jag hade nog försökt begränsa mig till nån timme på eftermiddagen/kvällen, inte allt för sent och inte varje dag.
Senast redigerad av Sereena 2014-01-17 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in