2014-01-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, men en sak rörande mötet är att AN i ett annat förhör säger att mötena brukar vara vid 20 på söndagarna, om jag inte missminner mig. Rätt häftigt att mötet den här söndagen var klockan 9 och dessutom blev inställt. Har man hört övriga mötesdeltagare, de som fick förhinder, var det verkligen möte klockan 9, och varför ringde inte någon av dem återbud, var de ens kallade?

FL, är det den andra karatetränaren som har förekommit i sängaktivitetssammanhang?

Jag tycker avvikelser är intressanta. Speciellt om det ändras från normala 20.00 en söndag till 09.00! Hur många fanns där då? MB + en anställd (vars arbetstid sammanföll med tidpunkten).

Kan bara prata för mig själv. Att få mig att fara på ett möte vid den tidpunkten -på en söndag - då skulle det varit en ytterst viktig punkt på dagordningen. Hur såg dagordningen ut? Ingen kom, vad jag vet.
Citera
2014-01-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Poängen är inte vad som stod i SMS eller att det skulle existera någon sorts hemlig mobiltrafik dem emellan. Det fanns ett möjligt tillfälle tiden innan kj hämtade upp henne utanför U-gatan då hon kan ha lämnat sin mobil hemma, promenerat över till MB, stämt träff och sedan promenerat tillbaka innan hon hämtades upp av KJ. (FUP s.448).

Om KJ är GM tror jag att motivet kan vara att han var svartsjuk över VBs och MBs relation.

Jag tror att VB och MB stämde träff i smsen den 4 maj. KJ kan ha följt efter VB när hon var på väg för att träffa MB. Jag förstår varför MB valde att radera smsen....
Alternativt fick MB nog av VB....

Oavsett vad tror jag att MB har mer att berätta- i och med att VB och MBs relation vad minst sagt spänd i samband med mordet är jag övertygad om att MB minns vad som stod i smsen samt att han har mer att berätta....
Citera
2014-01-17, 00:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Tack. Vad innebär det här, samma mast men olika operatörer, samma plats samma mast, eller olika master olika positioner på mobilen?

Har du kikat på det det andra jag frågade efter?

Rätt! Det är samma mast - Sävastklinten, men olika operatörer. Googla sunab på wiki om du vill veta mer.

Har för mig Sävast S preeecis täcker in MBs hus på Timjanvägen, är möjligt skiftningarna av cell beror på det.
Citera
2014-01-17, 00:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ett misstag/fel i FUP - mest troligt är det Bodens Stadshus som avses. Denna tidsperiod befinner dem sig på Pär och Mickes.

Ja, vi vet var de säger att de befann sig, men var båda två där, eller bara kortet? Det är ju inte särskilt bra om det finns såpass grova fel i FUP:en, hur kan vi då lita på övriga mastningsuppgifter, i synnerhet VB och KJ mobiler? Det här är underkänt tycker jag.

En polis som inte har full koll på när man spanade osv., det sitter en ung man i häktet och väntar på ett långt fängelsestraff, dömd på lösa boliner, under all kritik tycker jag.

EDIT;Det största misstaget i det här fallet är en fällande dom, kanske en konsekvens av två åklagare i soppan, blir sämre då kan jag tänka mig.

Betydelsefulla uppgifter som man inte kan lita på, får det verkligen gå till på det viset i ett allvarligt brottmål?
Senast redigerad av OY 2014-01-17 kl. 00:26.
Citera
2014-01-17, 00:28
Medlem
Citat:
Kängorna/skorna då, pedalerna, mattan, växelspak, yttre handtag, bilnyckeln, visst ja, han låser aldrig bilen. Men det andra, hur kunde han klara av att inte avsätta en enda gnutta blod, han misslyckades ju med tejprullen.

Ja det är en gåta. Av bla den anledningen är planteringsteorin fortfarande öppen.
Citera
2014-01-17, 00:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ja, vi vet var de säger att de befann sig, men var båda två där, eller bara kortet? Det är ju inte särskilt bra om det finns såpass grova fel i FUP:en, hur kan vi då lita på övriga mastningsuppgifter, i synnerhet VB och KJ mobiler? Det här är underkänt tycker jag.

En polis som inte har full koll på när man spanade osv., det sitter en ung man i häktet och väntar på ett långt fängelsestraff, dömd på lösa boliner, under all kritik tycker jag.

EDIT;Det största misstaget i det här fallet är en fällande dom, kanske en konsekvens av två åklagare i soppan, blir sämre då kan jag tänka mig.

Betydelsefulla uppgifter som man inte kan lita på, får det verkligen gå till på det viset i ett allvarligt brottmål?

Kan inte annat än hålla med dig. FUPen är ytterst undermålig och klanen Berg är överhuvudtaget inte utredda och avförda.
Citera
2014-01-17, 00:32
Medlem
Clavells avatar
Citat:

Skulle givetvis vara bra om det inte fanns några fel. Men jag tror inte det är möjligt att göra en FUP på över 1 000 sidor utan att det smyger sig in en hel del fel.

Sen är ju faktiskt inte FUPen till för oss. Vilket man kan tro ibland när man läser kommentarerna här.
Citera
2014-01-17, 00:35
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Ja det är en gåta. Av bla den anledningen är planteringsteorin fortfarande öppen.
Jag förstår inte varför det måste finnas blod i kupen bara för att man lastar in ett paket i bagageutrymmet som läcker lite blod.
Citera
2014-01-17, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej så får det absolut inte gå till, det är minst sagt skrämmande tycker jag.

Okej, det är vad du tycker misstänker jag, som grund för det är alla dina andra inlägg, men rent juridiskt, är det acceptabelt med en FUP som innehåller bevis som inte är att lita på? Obetydliga stavfel kan jag köpa, men i det här fallet handlar det om datum och en mobils position.
Citera
2014-01-17, 00:36
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, men en sak rörande mötet är att AN i ett annat förhör säger att mötena brukar vara vid 20 på söndagarna, om jag inte missminner mig. Rätt häftigt att mötet den här söndagen var klockan 9 och dessutom blev inställt. Har man hört övriga mötesdeltagare, de som fick förhinder, var det verkligen möte klockan 9, och varför ringde inte någon av dem återbud, var de ens kallade?

FL, är det den andra karatetränaren som har förekommit i sängaktivitetssammanhang?

Det är precis detta jag har undrat över väldigt länge. Det vore ytterst relevant att veta/ ta reda på!

Tyvärr har jag inte kunnat hitta det i FUPen.
Citera
2014-01-17, 00:42
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Det är precis detta jag har undrat över väldigt länge. Det vore ytterst relevant att veta/ ta reda på!

Tyvärr har jag inte kunnat hitta det i FUPen.
Varför är det ytterst relevant? Jag är inte ironisk jag försöker verkligen förstå hur du tänker.
Citera
2014-01-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Skulle givetvis vara bra om det inte fanns några fel. Men jag tror inte det är möjligt att göra en FUP på över 1 000 sidor utan att det smyger sig in en hel del fel.

Sen är ju faktiskt inte FUPen till för oss. Vilket man kan tro ibland när man läser kommentarerna här.

OM det hade funnits en tankebyggnad och struktur kanske det inte runnit över fördämningarna och blivit så omfattande och oöverskådligt som det nu är.

Då tänker jag mest på dom som ansvarat för utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in