2014-01-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker inte om att man, du i detta fall, lägger ord i min mun. Ditt tyckande och tänkande får du stå för själv. Men tillskriv det inte mig.

Det är en OK invändning. Jag skulle inte nämnt ditt namn, för då kan det se ut som att jag försöker citera dig, vilket inte var avsikten. Jag var ute efter essensen i de här tre olika alternativen, inte att hänga upp ett av dem på just dig. Ursäkta
Citera
2014-01-16, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Sorry, jag avslöjade mitt norrländska ursprung och skrev "bakluckan" fast jag menade "bagageutrymmet" (precis som vi säger "bron" istället för "yttertrappan" eller vad de nu säger )

Så läs om med det i åtanke. Min poäng var att blodbesudlingen var rätt diskret i en skitig och stökig bil. Han har missat den och det är inte orimligt. Han kunde lika gärna ha missat någon annanstans i hanteringen, nu blev det på de här ställena. Kanske beroende på mörker, stress eller lite av det vanliga stökiga jaget som slog igenom CSI-commander rollen)

Att kupén är så ren är särskilt imponerande, det håller jag med om. Där lyckades han.

Om det någon gång har funnits blodbesudlingar i bilen, tror du att KJ kunde tvätta bort dem då, det tror inte jag, övertygad om att det aldrig har funnits blod i kupén som har med mordet att göra, det borde betyda någonting.
Citera
2014-01-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Poängen är inte vad som stod i SMS eller att det skulle existera någon sorts hemlig mobiltrafik dem emellan. Det fanns ett möjligt tillfälle tiden innan kj hämtade upp henne utanför U-gatan då hon kan ha lämnat sin mobil hemma, promenerat över till MB, stämt träff och sedan promenerat tillbaka innan hon hämtades upp av KJ. (FUP s.448).

Faller på att två personer som skickat hundratals, ja tusentals SMS till varandra och som lever genom sina mobiler plötsligt en kväll när de strax ska ses SLUTAR stämma av via telefon, utan istället börjar kommunicera enbart via fysiska möten (där dessutom VB skulle ha lämnat sin mobil hemma, vilket är helt osannolikt om du läser sammanställningen över hennes mobilaktivitet ett normalt dygn.)
Citera
2014-01-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det någon gång har funnits blodbesudlingar i bilen, tror du att KJ kunde tvätta bort dem då, det tror inte jag, övertygad om att det aldrig har funnits blod i kupén som har med mordet att göra, det borde betyda någonting.

Ja. Han har haft koll på att ratt, handtag och säte är klassikerna. CSI, avsnitt 1, första säsongen.
Citera
2014-01-16, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det är sådana här kommentarer som gör att man undrar vad du håller på med. Jag ser bara tre alternativ:
1. Du har inte läst FUP och inte heller speciellt mycket av den här tråden.
2. Du har läst FUP och den här tråden men du har väldigt dåligt minne.
3. Du vet vad som står i FUP men vill medvetet misstänkliggöra MB.

I förhöret med MB framgår klart och tydligt att MB åkte till mötet. En annan styrelsemedlem var också där och har bekräftat detta. MB FUP s995 bekräftas av F**drik L**dman FUP s1102. Men de var inte tillräckligt många för att styrelsen skulle vara beslutsmässig. Mötet blev därför inställt. Detta har också framgått flera gånger i den här tråden.

Du får gärna berätta vilket av alternativen ovan som stämmer. Eller har jag kanske missat något.

Jag håller med dig, men en sak rörande mötet är att AN i ett annat förhör säger att mötena brukar vara vid 20 på söndagarna, om jag inte missminner mig. Rätt häftigt att mötet den här söndagen var klockan 9 och dessutom blev inställt. Har man hört övriga mötesdeltagare, de som fick förhinder, var det verkligen möte klockan 9, och varför ringde inte någon av dem återbud, var de ens kallade?

FL, är det den andra karatetränaren som har förekommit i sängaktivitetssammanhang?
Citera
2014-01-16, 23:58
Medlem
Citat:
Det är en OK invändning. Jag skulle inte nämnt ditt namn, för då kan det se ut som att jag försöker citera dig, vilket inte var avsikten. Jag var ute efter essensen i de här tre olika alternativen, inte att hänga upp ett av dem på just dig. Ursäkta

OK.
Citera
2014-01-16, 23:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja. Han har haft koll på att ratt, handtag och säte är klassikerna. CSI, avsnitt 1, första säsongen.

Kängorna/skorna då, pedalerna, mattan, växelspak, yttre handtag, bilnyckeln, visst ja, han låser aldrig bilen. Men det andra, hur kunde han klara av att inte avsätta en enda gnutta blod, han misslyckades ju med tejprullen.
Citera
2014-01-17, 00:01
Medlem
Citat:
Kängorna/skorna då, pedalerna, mattan, växelspak, yttre handtag, bilnyckeln, visst ja, han låser aldrig bilen. Men det andra, hur kunde han klara av att inte avsätta en enda gnutta blod, han misslyckades ju med tejprullen.

Ja. Det är helt klart Peter Mangs-nivå på hans insats. Men tack och lov lyckades det inte till 100%.

EDIT: Och han brukar nog använda nyckeln när han ska STARTA bilen, iaf...
Citera
2014-01-17, 00:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Tack, men det är inte så fint gjort som med KJ mobil, täckningsområden och mastvinkel.

Vad är skillnaden på Sävast S och QSävast SV?

Boden Stadsh. N 20:23:45
Sävast S 21:41:23
Sävast S 22:30:28
QSävast SV 22:34:56
QSävast SV 22:37:35

Har för mig skillnaden är 20°, Sävast S cellen är Sunabs och QSävast SV är Tele2s egen.

I Ainon kan man schemalägga sms för senare utskick, lämna telefonen hemma och sedan bege sig ut på äventyr.
Citera
2014-01-17, 00:13
Medlem
Citat:

Ska väl också säga att jag - om jag ska spekulera - tror att lgh är platsen för ett överfall eller övermannande, men inte mordplatsen. Jag tror att bagageutrymmet har använts till att flytta kroppsdelar eller möjligen utrustning som varit i nära kontakt med dem, men då med stor - men inte tillräcklig - försiktighet. Det är väl ungefär så långt man törs spekulera utifrån det som hittats och inte hittats, så länge vi inte har KJs egen berättelse.
Citera
2014-01-17, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har för mig skillnaden är 20°, Sävast S cellen är Sunabs och QSävast SV är Tele2s egen.

I Ainon kan man schemalägga sms för senare utskick, lämna telefonen hemma och sedan bege sig ut på äventyr.

Tack. Vad innebär det här, samma mast men olika operatörer, samma plats samma mast, eller olika master olika positioner på mobilen?

Har du kikat på det det andra jag frågade efter?
Citera
2014-01-17, 00:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det här förstår jag inte.

FUP s.928

Citat;
"Uppkopplingarna mot basstationen Sävast gjordes under drygt en timme mellan klockan 19:31:38 och 20:23:45" slut citat

Tittar man sedan på tablån så stämmer det inte, där omfattas den tidsperioden av Boden Stadsh. N.

Var befann sig mobilen egentligen?

Ett misstag/fel i FUP - mest troligt är det Bodens Stadshus som avses. Denna tidsperiod befinner dem sig på Pär och Mickes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in