Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Låter rimligt, du är ett strå vassare än SanTiLun tycker jag.
Att MB inte förstörde sin mobil är ointressant, sms:en gick inte att återskapa i vilket fall som helst, och kanske är han bra på datorer men inte mobiltelefoner, han trodde kanske att de var försvunna för gott.
Och varför har man inte kartlagt MB mobilrörelser på samma vis som med KJ, han var kanske i Bodsvedjan vid 21.
Det är besynnerligt och mycket anmärkningsvärt! Går det att kolla i efterhand?
Hittade detta på AB,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18189428.ab
Är det verkligen helt kört att återskapa MB/VBs sms?
Intressant från FUP:
"HOT MOT VATCHAREEYA
Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Annika Nordström hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner. 985
Ur förhör med AN:
På söndag morgon så åkte Micael till ett möte som han hade med karateklubben som han är
tränare i, mötet startade klockan 09.00 sid 1119 (mötet blev väl inställt?)
Micael sa också att han hade hotat Alexander att han skulle skicka Hells
Angels på Alexander." sid 1119
Ur förhöret med AN:
"F1. Och ni var hemma själv den kvällen tillsammans.
H. Ja det brukar vi."
(AN är fö väldigt flummig och otydlig förhöret igenom)
Micke var inte med på bröllopsmiddagen (när ANs dotter gifte sig), fick han inte vara med?
"Camilla uppger att hon umgicks med Mikael efter händelsen med hennes son. Hon sa till
Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika
att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem".
"Camilla säger att hon hörde att en tjej var försvunnen i Boden och hon läste på Flashback att
Mikael hade haft ett förhållande med tjej som var försvunnen. Camilla var direkt övertygad
att Mikael hade dödat kvinnan."
Sid 1143
Har även läst att Vbs styvfar hört att MB hotat VB.
Vad säger att MB inte skulle ha hotat VB på samma sätt som han hotade exet Camilla?