Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-10, 04:20
  #61057
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
ME har ju en skoter tydligen. Kan man köra skoter på andra underlag än snö? Tänker på transport till fb 1 och 2 från värnet sett eller från något annat ställe med för den delen. kan benen blivit tappade utefter vägen till fp 2, sen har det dykt upp folk där och benen har fått slängas in i närmsta gömställe, gula huset. Kan tänka mig att den som slängde in benen, antar att de låg i svart sopsäck, gjorde det pga att någon kom och det blev panik. Sen gömde sig KJ tills de gått, åkte iväg på skotern igen. Kom sen dit ett par dagar senare och städade bort spår, tömde ut benen.. Möglet på benen tycker jag tyder på att de varit instängda och sedan har det släppt, kan tvättspåren på benen varit fukt som runnit ner om benen stått rakt upp lutat mot något. Vätska i benen måste ju dragits ur och avdunsta och lagt sig på benen tills de började rinna och blir tvättade på så vis-randiga om de står upp lutade mot något.

Skottgluggen på värnen, är de så stora att man kan trycka in en säck med ben utifrån? Säcken kanske läckte lite. Det som hundarna känt där.

Detta med tjejen som skulle kunna vara VB. Jag personligen tycker att alla från Asien ser likadana ut, samma från tex Somalia, eller människor från mellanöstern, jag har jätte-svårt att se skillnad på människor i samma folk-slag. Därför anser jag att det vittnesmålet vara svårt att tolka. Hon kan ha sett en tjej i princip från Korea, Kina, så det faller i marken. Hon såg tjejen i några sekunder. Hur mycket uppfattar man av henne?
Jo att hon är asiat, inget mer.


Tror långt ifrån alla tycker att alla asiater ser ut som gula ärtor från samma burk .. Har själv inga problem med att skilja en korean från en kines, thailändare eller japan - även en kambodjan från en vietnames, som regel. Jag tror åklagarna med sina frågor gjorde ett inledningsvis relativt säkert vittne osäkert - att skapa osäkerhet hos ett vittne är ingen svårighet för en åklagare ..
Citera
2014-01-10, 04:21
  #61058
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Har du varit inne i KJ's lägenhet och gjort tester med en telefon som är densamma som VB hade?
Spelar ingen roll hur mycket ni kör omkring och testar med din eller era telefoner så är det helt värdelösa tester som inte bevisar nåt.

Har tillsammans med några lagt åtskilliga timmar och gjort flera tester på plats både med samma telefon som VB hade, samt ytterligare några mobiler. LG-610, Samsung Galaxy 2 & 3, Iphone 4 samt Samsung Galaxy Express.

Nej, vi mätte inte i lägenheten av naturliga skäl - men väldigt nära. Själv har jag rätt långt från en basstation och jag har bra 4G-täckning när telefonen ligger på botten av badkaret, utan vatten givetvis. 800 m från mobilmasten, antennen riktad närpå rakt mot bostaden, flera överlappande 3G-celler. Närapå perfekta förhållanden. Inte en enda gång, har någon av telefonerna växlat ner till 2G förutom just i 'Grubban'.

Vad är sannolikheten för det? MrFold?

Läs på om vilka parametrar som styr en handover 2G/3G:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
__________________
Senast redigerad av zero73 2014-01-10 kl. 04:27.
Citera
2014-01-10, 04:30
  #61059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror långt ifrån alla tycker att alla asiater ser ut som gula ärtor från samma burk .. Har själv inga problem med att skilja en korean från en kines, thailändare eller japan - även en kambodjan från en vietnames, som regel. Jag tror åklagarna med sina frågor gjorde ett inledningsvis relativt säkert vittne osäkert - att skapa osäkerhet hos ett vittne är ingen svårighet för en åklagare ..
Alla är vi olika. Jag har inte svårt att se om det går en stund.i noll problem men i bara några sekunder. fast spelar mindre kvitta. Det kan vara VB och ändå vara KJ som är mördaren.
Citera
2014-01-10, 06:04
  #61060
Avstängd
Kanel-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack ska du ha din satansidiot

Då kan det teoretiskt vara så att KJ klockan 20:32 står vid sin bil på parkeringsplatsen och just då stänger bagageluckan, i skuffen ligger bl a. VB mobil som växlar från 3G till 2G, därefter kör han Flottiljvägen - Lorvenvägen - Lejonbacksvägen - Torpgärdsleden - Över 97:an - Gamla Lulevägen och när klockan är 20:38 står han vid källsorteringsstationen hörnet Balettstigen/Gamla Lulevägen.

Där öppnar han bagageluckan, mobilen växlar till 3G, här gör han något med mobilen, t ex. krossar den, rycker batteriet. Kastar den i något utav sopkärlen och fortsätter sedan till föräldrahemmet i syfte att elda upp något eller hämta hjälpmedel för styckning och transport.

Gideons väg ligger nära den här korsningen, KJ har setts cykla omkring i området vid något tillfälle efter försvinnandet.

Et försök att förklara mobilens växling mellan 3 och 2G, vad trțor ni?
Gaska osannolikt tyvärr, att mottagningen bryts i skuffen.
Tror inte på den alls
Mvh
Citera
2014-01-10, 06:45
  #61061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Nix. Det gula håljärnet är borta, tillsammans med ryggsäcken, skorna och duschdraperiet


Dessa uppgifter tar jag med en nypa salt. Återigen gällande vittnesuppgifter - vanskligt.
Här väljer jag att tro på KJ-sidan där samtliga i familjen J säger att mycket skräp slängdes ur KJ's bostad vid en storstädning i Februari månad (om jag inte missminner mig angående månad) varav, KJ's gamla pojk-säng, ett uber skitigt duschdraperi, dildos mm. slängdes på soptippen.

Gällande det påstådda skölpen, stämjärnet eller vad det nu heter är jag mer osäker på om KJ verkligen haft en dito i sin ägo. Det är väl inte ens bekräftat att det är en "skölp" som använts vid mordet på VB?
__________________
Senast redigerad av KSP 2014-01-10 kl. 06:50.
Citera
2014-01-10, 06:54
  #61062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"Materialet inte tillgängligt för tillfället". Vad beror det på ?
Det funkar för mig. Man måste vara inloggad på FB för att se hans FB.
Jag klickade på hans profilbild och bläddrade mellan hans foto. Det var några foto som han hade kamouflage kläder på sig med dolt ansikte. Är han med gänget låtsaskrigare?
Citera
2014-01-10, 07:08
  #61063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har ju noll koll på hur saker och ting förhåller sig uppenbarligen. Har skrivit snart hundratals inlägg om hur mobiltelefoni fungerar, hur registreringen av uppgifter fungerar och vilka uppgifter som registreras och när, står klart och tydligt i FUP.

Ändå kommer sådana här retarderade inlägg som både bevisar att personen inte är läskunnig och har problem med att förstå fakta... ja herrejösses.

Det är väldigt intressant och ifrågasätter att VB varit hos AJ den tiden men kommer att inte hjälpa KJ. Åklagaren har inte sagt nån mordplats och kan säga att KJ följde efter henne för att döda henne.
Citera
2014-01-10, 07:33
  #61064
Medlem
Nu får ni skratta åt mig men. tänkte på en sak, Jag har google i min tele och gps. Man kan se var jag är och hur jag rör mig. Undrar om det finns ett minne i google som sparar dessa positioner. Kan man på det sättet följa en människa? Det borde loggas och sparas?
__________________
Senast redigerad av moa-tove 2014-01-10 kl. 07:37.
Citera
2014-01-10, 07:34
  #61065
Medlem
Åklagarna som ledd den här utredningen tycks ha haft uppfattningen att det är KJ som är gärningsmannen.
VB försvann den 4/5 och när hon rapporterades försvunnen sattes spaning på KJ den 8/5 som var helt riktigt, därför hon hade besökt honom den kvällen hon försvann.
De här spaningarna på KJ fortsatte framåt, men mellan den 18-20 maj drar åklagarna bort spaningen på KJ av någon svårförklarig anledning. Spaningarna på KJ återupptogs den 20 maj och det gick bra att häkta honom den 23 maj.
Det här medförde att KJ kunde inte ha alibi hela tiden från 8/5 till 23/5 när han blev häktad.
Om åklagarna ansåg att de hade så viktig spaning på annat håll borde andra spanare satts in där, eller kallat in spanare från annat distrikt, om inga fler fanns tillgängliga.
Nu blev det en lucka för KJ som blev mycket negativt för honom.
Citera
2014-01-10, 07:56
  #61066
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Var lägger man filerna så det funkar på i-phone, android, är det alla filerna eller bara vissa? Kan fixa det i morgon eftermiddag.
Jag vet inte, kan se alla fup o dylikt i nästan allt utom mediafire, kanske nån annan själ med Iphone som vet ett bra ställe att lägga in ljudfiler.?
Citera
2014-01-10, 08:04
  #61067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Jag vet inte, kan se alla fup o dylikt i nästan allt utom mediafire, kanske nån annan själ med Iphone som vet ett bra ställe att lägga in ljudfiler.?
ja piratebay tror jag det var, jag lägger väl upp alla där i eftermiddag, är det samma problem med KJ , MB?
Citera
2014-01-10, 08:15
  #61068
Medlem
Det här blodspåret i bilen kan inses att det finns två alternativ, det ena är att det är ett planterat blodspår för att få KJ misstänkt till mordet.
Det andra är att kroppsdelar fraktats i bilen och på det viset har blod kommit till bagageutrymmet.
För att kunna påstå kroppsdelar har fraktats måste brottsplatsen hittas, för att kunna fastställa varifrån kroppsdelarna och blodet kommit. Vad som framkommit vid undersökningen är att kroppsdelarna var tvättade efter styckning. Därför kan det inte vara så svårt att sortera ut tänkbara platser i området var en sådan brottsplats kunde finnas, som med all säkerhet också gjorts.
Det har gjorts omfattande sökningar efter brottsplatsen, utan att någonting kunde hittas . Jag anser det finns ingen brottsplats där sökningarna har gjorts om den funnit där hade den med stor säkerhet hittats också, sett till de resurser som satts in.
Det finns ingen logik att styckmörda en person långt ute i periferin och sedan transportera kroppsdelarna och placera dem i Gula Huset och terrängen däromkring och tro att KJ har gjort det, kan ses som helt osannolikt. Det förstår varje person att det är att ta enorma risker och mycket stor risk att själv åka dit. En mördare som utfört dådet ute i periferin hade lämnat offret där eller grävt ned det, finns medel också att tillsätta som gör att inga hundar kan känna vittringen.
Jag anser styckmordet på VB var ett planerat mord där Gula Huset var utsett sedan tidigare och kroppsdelarna placerades där för att de skulle hittas och få KJ misstänkt.
Blodet i bagageutrymmet var sannolikt planterat dit samma natt som mordet begicks, även om bilen inte skulle ha varit öppen är det inga problem få blodstänk dit, men sannolikt var bilen öppen. Det som kan kopplas till planteringen av blodspåret är att någon tar fram uppgifter om KJ:s och han far bilar den 4/5, troligen för att veta registreringsnumret att det blir rätt bil.
Det sannolika är att brottsplatsen fanns i en bostad och därifrån transporterades kroppsdelarna till platsen där de hittades.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-01-10 kl. 08:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback