F.G har naturligtvis rätt. Det har han haft hela tiden, och numera tror jag att det endast är fanatiker som hävdar motsatsen. Jag har själv tidigt investerat en hel del personlig prestige i min umgängeskrets genom samma tes. Har dock inte funnit någon direkt anledning att skriva särskilt mycket om det här, eftersom andra klarar den uppgiften med bravur.
Det som jag främst bidrar med på Flashback är om italiensk fotboll i Calcio-tråden. Och den visar just detta. Ingen kan finna någon annan svenskspråkig plats som kan konkurrera med den kunskap om Calcio som vi gör där. Våra främsta konkurrenter är inte journalister på tidningar utan hemsidor. Som dock inte kan uppvisa den bredd och det djup som vi uppnår här på Flashback.
Jag råkar ha vänner som är verksamma, och framgångsrika, inom media. Dock sympatiska.

Men de inser också nu vad som händer, även om de är förbryllade…
Och jag köper till viss del deras resonemang. Lokal media som är naglar i ögonen hos de lokala påvarna. Som det onekligen finns gott om runt om i Sverige.
Dock liberala. Som numera tyvärr har blivit ett skällsord eller ett skämt. De missade hela debatten om invandring. Den fördes inte i media. Stor jävla fråga som till stor del kommer att definiera denna tid i historieböckerna. Därför blev de blev irrelevanta.
Man valde att istället tjata om den mänskliga påverkan på klimatförändringen och andra nonsensfrågor.
Naturligtvis spelar tekniken in. Se vad människor läser då de åker buss eller tåg. Men också att journalisterna missat vad som verkligen betyder någonting för befolkningen. Numera läser man tidningar för att se det senaste skvallret. Vill man däremot ha kunskap söker man på annat håll. Ibland Flashback.
Det är länge sedan jag tittade på TV. Jag följer italiensk fotboll, så jag ser ibland på TV4 Sport Extra men lika ofta på streaming. Och eftersnacket ser jag på italiensk TV. Barnen ser på Disney och andra barnkanaler.
Jag har inte sett på svensk TV eller läst svenska tidningar de senaste tio åren. Finns ingen anledning. Inte för mig.