Citat:
Ursprungligen postat av
dageby
Nej jag gillar inte den idén att det skulle finnas tunga droger såsom Heroin, Kokain och Bensodiazepiner
Du är medveten om att varken opiater eller bensodiazepiner har några toxiska effekter alls på kroppen? Rent fysiskt är de alltså mindre farliga än t ex marijuana, som kan vara fysiskt skadligt.
Citat:
Den lösningen är lite för liberal för min del faktiskt och det känns som att en liten elit tjänar på det, t.ex.
#Nemesis1.
Fast det är helt enkelt fel. Samhället, som helhet, skulle tjäna på det.
Citat:
Men dels också för att jag själv haft problem med droger.
Men du kan väl inte basera dina politiska åsikter på dina egna erfarenheter?
Citat:
Men då har jag en fråga, brukar du narkotika med måtta? Jag har för mig att jag haft denna diskussion förut, och jag känner på mig att det finns en hållhake utöver faktumet att "gemene man o kvinna ska få göra vad dem behagar med sin kropp", dvs en personlig hållhake. Men, det behöver inte vara så, jag påstår inte att du tycker så utan det är själva känslan jag får varje gång denna diskussion dras upp med nationalister.
Nej, jag använder inte narkotika, men jag hade använt opiater och nervdepressiva bensodiazepiner (t ex valium) om det vore lagligt, eftersom jag drog sönder ryggen när jag tränade tyngdlyftning när jag var 16, och därför har ett diskbråck som plågar mig i vardagen. Jag har några gånger fått dessa mediciner på recept, så jag vet vilka mirakelmediciner de är.
Jag blir sjukt jävla provocerad och förbannad på folk som vill att jag ska straffas om jag nu skulle skaffa dessa piller på illegal väg. Folk vill alltså ge mig böter och spärra in mig i fängelse för att jag vill ha en normal vardag.
Jag klarar knappt av att sitta ner i mer än 5 minuter utan att få oerhört plågsamma utstrålningar i benen, och smärtor i ryggen som (bokstavligt talat!) känns som knivhugg; de kommer ofta plötsligt när jag har suttit ner ett tag, och gör så ont att jag tappar andan, börjar svettas och t o m svimmar (det har hänt ett par-tre gånger, att jag tuppar av i några sekunder).
Eftersom "dödsknark" är olagligt och läkare inte vill skriva ut mediciner som är "beroendeframkallande" (jaha? wtf, liksom? Jag skulle med glädje vara beroende av precis vad som helst, om det skulle innebära, att min ryggsmärta skulle försvinna), så kommer varenda dag i mitt liv att vara en evig plåga - en plåga som först försvinner, när jag går i backen.
Du är alltså en av alla ondskefulla typer som skulle vilja bötfälla mig och spärra in mig bakom lås och bom, om jag fick för mig att köpa mediciner på egen hand.
Men, som sagt: man kan inte - eller
bör inte, åtminstone - basera sina politiska åsikter på egna erfarenheter och känslor. Jag är inte för en total legalisering av all narkotika för att jag själv skulle kunna dra nytta av det, utan för att jag besitter den heliga gåvan "förmåga att tänka", och har insett att det är det enda vettiga, om syftet med regler/lagar är att ge lagupprätthållarens folk (alltså i Sveriges fall: det svenska folket) så bra förutsättningar som möjligt.