2014-01-16, 00:52
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Nej jag gillar inte den idén att det skulle finnas tunga droger såsom Heroin, Kokain och Bensodiazepiner lättillgängligt för allmänheten, det är nog tufft för alla nyktra alkoholister att dra genom stan en fredag kväll. Den lösningen är lite för liberal för min del faktiskt och det känns som att en liten elit tjänar på det, t.ex. #Nemesis1. Men dels också för att jag själv haft problem med droger. Det försvårar tillfrisknandet, rehabiliteringen, vad du nu vill kalla det för folk som vill få rätsida på sina liv för det är fan allt annat än enkelt att sluta och inget blir bättre av att få alla dessa frestelser upptryckta i ansiktet på en.
Bra skrivet! Ja, det liberala argumentet att »alla som utveckla ett drogberoende, haver dåliga gener och förtjänar således att dö i våndor« (vet inte om »haver« och »förtjänar« skall konjugeras i plural eller inte här ) framstår som extremt osympatiskt och verklighetsfrånvarande. Nu vet jag förvisso ej exakt huruledes alla droger fungera och huruledes olika personer utveckla drogberoende eller huru mycket som Nemesis1 brukar, men jag håller med eder om att många antagligen hyggliga människor skulle fastna i drogberoende om de funnos lättillgängliga.
Citera
2014-01-16, 01:00
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Inte mycket utveckling hade kunnat skett pga ständigt krigande.

Eh... Alltså är du på riktigt eller? Konflikter (krig) som stimulerar konkurrens bidrar i allra högsta grad till just utveckling. Fredsbögeri och annan dekadens brukar däremot förstöra civilisationer.
Citera
2014-01-16, 01:16
Medlem
Linkinparkv23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Eh... Alltså är du på riktigt eller? Konflikter (krig) som stimulerar konkurrens bidrar i allra högsta grad till just utveckling. Fredsbögeri och annan dekadens brukar däremot förstöra civilisationer.

Det får mig att tänka på de här inläggen;

(FB) våld hos olika folkslag, biologi eller kultur?

(FB) våld hos olika folkslag, biologi eller kultur?
Citera
2014-01-16, 01:31
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Nej jag gillar inte den idén att det skulle finnas tunga droger såsom Heroin, Kokain och Bensodiazepiner
Du är medveten om att varken opiater eller bensodiazepiner har några toxiska effekter alls på kroppen? Rent fysiskt är de alltså mindre farliga än t ex marijuana, som kan vara fysiskt skadligt.

Citat:
Den lösningen är lite för liberal för min del faktiskt och det känns som att en liten elit tjänar på det, t.ex. #Nemesis1.
Fast det är helt enkelt fel. Samhället, som helhet, skulle tjäna på det.

Citat:
Men dels också för att jag själv haft problem med droger.
Men du kan väl inte basera dina politiska åsikter på dina egna erfarenheter?

Citat:
Men då har jag en fråga, brukar du narkotika med måtta? Jag har för mig att jag haft denna diskussion förut, och jag känner på mig att det finns en hållhake utöver faktumet att "gemene man o kvinna ska få göra vad dem behagar med sin kropp", dvs en personlig hållhake. Men, det behöver inte vara så, jag påstår inte att du tycker så utan det är själva känslan jag får varje gång denna diskussion dras upp med nationalister.
Nej, jag använder inte narkotika, men jag hade använt opiater och nervdepressiva bensodiazepiner (t ex valium) om det vore lagligt, eftersom jag drog sönder ryggen när jag tränade tyngdlyftning när jag var 16, och därför har ett diskbråck som plågar mig i vardagen. Jag har några gånger fått dessa mediciner på recept, så jag vet vilka mirakelmediciner de är.

Jag blir sjukt jävla provocerad och förbannad på folk som vill att jag ska straffas om jag nu skulle skaffa dessa piller på illegal väg. Folk vill alltså ge mig böter och spärra in mig i fängelse för att jag vill ha en normal vardag.

Jag klarar knappt av att sitta ner i mer än 5 minuter utan att få oerhört plågsamma utstrålningar i benen, och smärtor i ryggen som (bokstavligt talat!) känns som knivhugg; de kommer ofta plötsligt när jag har suttit ner ett tag, och gör så ont att jag tappar andan, börjar svettas och t o m svimmar (det har hänt ett par-tre gånger, att jag tuppar av i några sekunder).

Eftersom "dödsknark" är olagligt och läkare inte vill skriva ut mediciner som är "beroendeframkallande" (jaha? wtf, liksom? Jag skulle med glädje vara beroende av precis vad som helst, om det skulle innebära, att min ryggsmärta skulle försvinna), så kommer varenda dag i mitt liv att vara en evig plåga - en plåga som först försvinner, när jag går i backen.

Du är alltså en av alla ondskefulla typer som skulle vilja bötfälla mig och spärra in mig bakom lås och bom, om jag fick för mig att köpa mediciner på egen hand.

Men, som sagt: man kan inte - eller bör inte, åtminstone - basera sina politiska åsikter på egna erfarenheter och känslor. Jag är inte för en total legalisering av all narkotika för att jag själv skulle kunna dra nytta av det, utan för att jag besitter den heliga gåvan "förmåga att tänka", och har insett att det är det enda vettiga, om syftet med regler/lagar är att ge lagupprätthållarens folk (alltså i Sveriges fall: det svenska folket) så bra förutsättningar som möjligt.
Senast redigerad av Bjornserkr 2014-01-16 kl. 01:50.
Citera
2014-01-16, 01:47
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
När det gäller de som påstår att tro skulle vara ett personligt svaghetstecken eller någon slags mental vekhet, är det mest bara en myt som sprids av mindre andliga (sofistikerade) individer. Individer som generellt saknar en förmåga att se andliga värden öht, tvärt om, de föraktar (dåraktigt nog) andlighet som en nödvändig kraft i livet. De är helt enkel antagligen bara dumma, eller t.o.m judaiserade utan att de vet om det själva. Mentalt svaga och därmed också impulsiva till naturen. Ofta opålitliga kompletta idioter dessutom.

Bara det faktum att vikingarna fruktade Gud/Gudarna, borde vara nog för att acceptera tron som en naturlig del av nationell rörelse. Vikingarna snarare föraktade trolösa individer.

"Andlig" är väl mer eller mindre en gammal benämning på "mental". Det som tidigare kallades "andlig styrka" kallas idag för "mental styrka". Det är inget hokus pokus direkt.
Citera
2014-01-16, 02:52
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Eller bara skjuta av dem och skicka en faktura på kulan till närmaste anhörig.
Eller så rehabiliterar man dem.
Citera
2014-01-16, 07:06
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Tveksamt. Kristendomen gjorde knappast sydeuropéer till blattar.
Jaså, varför blev sydeuropeerna blattar då?

Citat:
Det är bara det senaste 50 åren ni Nordeuropéer har haft framgång om vi bortser ifrån Stormaktstiden och "Vikingatiden".
Ehh, okej, så om vi bortser ifrån hundratals år så är det bara 50 år... Men varför ska vi först bortse ifrån de hundratals åren? Varför inte räkna med dem också?

Citat:
Ni hade haft ett klansamhälle som påminde om Mellanöstern ifall ni hade haft kvar asatron.
Ett annat sätt att uttrycka samma sak är att svenskarna hade brytt sig mer om sitt folk och stängt ute utländska giftspridare.

Citat:
Inte mycket utveckling hade kunnat skett pga ständigt krigande.
Enligt Ekonomisk historia A sker mest utveckling då det är krig, för då slösar man inte resurser på lyxmat och hbtq, utan satsar på livsviktiga saker. Under t.ex. Andra Världskriget utvecklades massvis med smarta uppfinningar vi använder dagligen.
Citera
2014-01-16, 07:18
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
När mongolerna anföll Polen så enades många kristna länder och slog tillbaks mot en gemensam fiende. Det samma hände när turkarna anföll Wien.
Okej men två exempel säger ju ingenting, t.ex. så hjälpte de kristna i England och de kristna i Frankrike muslimerna i Turkiet när Ryssland hotade att återerövra kristet land vid Svarta Havet. Samma bit mark som de kristna enligt dig försvarade gemensamt. Kristna europeer har allierat sig med muslimer mot andra kristna sedan åtminstone 700-talet. Dessutom så är det ju så med dina exempel att det är ras och rasistiska åsikter som lika väl kan ha skapat de allianser du nämner. Att kristendomen skulle vara en garant mot islam är ett illa underbyggt Counter-Jihad-argument som nationalister bör undvika.

Citat:
Det där med att fransoserna i norra Frankrike skulle ha kunnat slå tillbaks muslimernas invasion utan kristendomen betvivlar jag. Utan Karl den stores erövring av Europa skulle vi aldrig kunnat vara så starka att kunna bekämpa hot utifrån.
Det där bevisar bara hur mycket okunnighet det finns i rörelsen. I verkligheten föddes Karl den store tio år efter att den muslimska invasionen stoppas av europeerna genom slaget vid Poitiers/Tours. Dessutom lade Karl den store huvuddelen av sin kraft på att kriga mot Germaner och förinta deras kvinnor och barn, och mycket mindre tid på att slåss med muslimer över om Jesus eller Muhammed skulle bli Jude-gudens nye favvopastor.

Citat:
Jag är inte ohälsosam och jag tror inte jag är det heller. Jag skulle vilja ha en kristen tro, men dessvärre vet jag inte hur man bara ska börja tro.
Jag tycker absolut att du ska bli kristen. Ditt sätt att resonera på saknar matematisk logik och påminner mycket om hur religiösa gör sina slutledningar. Du skulle passa jättebra som kristen! Men du måste skynda dig, för ju mer mogen man blir ju svårare blir det att ta kristendomen på allvar.
Citera
2014-01-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Du är medveten om att varken opiater eller bensodiazepiner har några toxiska effekter alls på kroppen? Rent fysiskt är de alltså mindre farliga än t ex marijuana, som kan vara fysiskt skadligt.

Fast det är helt enkelt fel. Samhället, som helhet, skulle tjäna på det.

Men du kan väl inte basera dina politiska åsikter på dina egna erfarenheter?

Nej, jag använder inte narkotika, men jag hade använt opiater och nervdepressiva bensodiazepiner (t ex valium) om det vore lagligt, eftersom jag drog sönder ryggen när jag tränade tyngdlyftning när jag var 16, och därför har ett diskbråck som plågar mig i vardagen. Jag har några gånger fått dessa mediciner på recept, så jag vet vilka mirakelmediciner de är.

Jag blir sjukt jävla provocerad och förbannad på folk som vill att jag ska straffas om jag nu skulle skaffa dessa piller på illegal väg. Folk vill alltså ge mig böter och spärra in mig i fängelse för att jag vill ha en normal vardag.

Jag klarar knappt av att sitta ner i mer än 5 minuter utan att få oerhört plågsamma utstrålningar i benen, och smärtor i ryggen som (bokstavligt talat!) känns som knivhugg; de kommer ofta plötsligt när jag har suttit ner ett tag, och gör så ont att jag tappar andan, börjar svettas och t o m svimmar (det har hänt ett par-tre gånger, att jag tuppar av i några sekunder).

Eftersom "dödsknark" är olagligt och läkare inte vill skriva ut mediciner som är "beroendeframkallande" (jaha? wtf, liksom? Jag skulle med glädje vara beroende av precis vad som helst, om det skulle innebära, att min ryggsmärta skulle försvinna), så kommer varenda dag i mitt liv att vara en evig plåga - en plåga som först försvinner, när jag går i backen.

Du är alltså en av alla ondskefulla typer som skulle vilja bötfälla mig och spärra in mig bakom lås och bom, om jag fick för mig att köpa mediciner på egen hand.

Men, som sagt: man kan inte - eller bör inte, åtminstone - basera sina politiska åsikter på egna erfarenheter och känslor. Jag är inte för en total legalisering av all narkotika för att jag själv skulle kunna dra nytta av det, utan för att jag besitter den heliga gåvan "förmåga att tänka", och har insett att det är det enda vettiga, om syftet med regler/lagar är att ge lagupprätthållarens folk (alltså i Sveriges fall: det svenska folket) så bra förutsättningar som möjligt.

Jag har inte sagt att du ska straffas och låsas in bakom galler, när har jag skrivit det? Det är nog en jävligt liten andel som faktiskt blir tvungna att köpa piller olagligt pga av fysiska smärtor. Sen det där med att opiater och bensodiazepiner inte är toxiska är ett ganska jävla lågt och klent argument, osmakligt minst sagt. Är jag en ondskefull typ? Har jag inte "förmågan att tänka"? Det är väl klart man kan basera en del av sin politik på egna erfarenheter och fördomar, varför skulle vi vilja ha ut negrerna annars?
Citera
2014-01-16, 14:19
Medlem
Judessons avatar
Någon som vet vad låten som Svps partiledare Stefan Jacobsson önskade spelas för typ två uppsittarkvällsprogram sedan i oktober radio framåt heter? Har för mig att sångaren hete något med Bruno ehm?
Citera
2014-01-16, 14:59
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Någon som vet vad låten som Svps partiledare Stefan Jacobsson önskade spelas för typ två uppsittarkvällsprogram sedan i oktober radio framåt heter? Har för mig att sångaren hete något med Bruno ehm?

Bedrövelsens tidevarv, av Bruno Hansen.

https://www.youtube.com/watch?v=GGKwzxuLF9s

Edit: Denna version är bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=IkEak8gY_UQ
Senast redigerad av PilsnerPer 2014-01-16 kl. 15:01.
Citera
2014-01-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jaså, varför blev sydeuropeerna blattar då?

Ehh, okej, så om vi bortser ifrån hundratals år så är det bara 50 år... Men varför ska vi först bortse ifrån de hundratals åren? Varför inte räkna med dem också?

Ett annat sätt att uttrycka samma sak är att svenskarna hade brytt sig mer om sitt folk och stängt ute utländska giftspridare.

Enligt Ekonomisk historia A sker mest utveckling då det är krig, för då slösar man inte resurser på lyxmat och hbtq, utan satsar på livsviktiga saker. Under t.ex. Andra Världskriget utvecklades massvis med smarta uppfinningar vi använder dagligen.

Sydeuropéer har aldrig blivit blattar. Om vi bortser ifrån en del svartmuskiga turkättlingar på Balkan samt delar av Syd Italien och vissa grekiska öars befolkning.

Förövrigt är ni patrioter patetiska som hela tiden ska smutskasta övriga europeiska befolkningar i tron att ni är några övermänniskor.

Angående eran ärorika historia så ska ni absolut vara stolta över den. Men ni bör ha i åtanke att i majoriteten av den svenska historian så har kristendomen spelat en viktig roll. Även för grundandet av Sverige. Att försöka påstå att en barbarisk religion som Asatron hade lett till ett civiliserat samhälle samt en stormakt på 1600-talet är patetiskt. Det hade aldrig hänt.

Utländska giftspridare? Du är verkligen urtypen för en idiot(patriot). Kristendomen ledde till att handeln och idéer spreds lättare inom Europa. Om du inte förstår något så simpelt så bör du inte kalla dig nationalist. För du resonerar som en patriot. En som tror på sitt land och inte på sitt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in