2012-05-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winstonecool
Vilken tror du går hem i stugorna, en gammal skinnskalle som vill spöa allt o alla, eller en rolig kille som har ett vidrigt stort kunskapsspektrum?

Uppenbarligen båda, med tanke på att Söderman inte kritiseras förutom av ett fåtal personer i den här tråden. Sedan beror det på vad man menar med "stugorna", men Radio Framåt är inte (än!) att betrakta som ett radioprogram riktat mot personer utanför den nationella rörelsen.
Citera
2012-05-30, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Utan treenigheten, inget Radio Framåt. Alla tillför något unikt till programmet.

Instämmer helt!

Dan är helt perfekt som programledare. Helt i klass med professionella radiopratare!

Jonas är skön och rolig och kunnig på ett alldeles speciellt sätt Undrar om det var sant att han hade slagit ned två negrer?

Magnus är också rolig utan att han vet om det. Sitter och artikulerar varenda ord på sitt eget lilla vis Och snörvlar
Citera
2012-06-03, 20:32
Medlem
Kan man få nån information om när Magnus Söderman skulle börja sända ?

Det skulle bli några program över sommaren med en yngre SvP förmåga som side-kick. Hade i och för sig gärna sett nån tjej som side-kick då det alltid riskerar bli mycket gubb-tjöt med bara män i studion.
Citera
2012-06-03, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1

Det skulle bli några program över sommaren med en yngre SvP förmåga som side-kick. Hade i och för sig gärna sett nån tjej som side-kick då det alltid riskerar bli mycket gubb-tjöt med bara män i studion.

Gillar killsnacket skarpt!
Citera
2012-06-03, 20:43
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1

Det finns inget bestämt. Men jag vet att Magnus har grov radioabstinens så vi får hoppas de kommer igång snart.
Citera
2012-06-04, 19:53
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
I ena avsnittet sitter Söderman och snackar om hur viktigt det är med enighet inom rörelsen och att det är oenigheten som har gjort att rörelsen inte har lyckats. I nästa sitter han och snackar skit om i tur och ordning Nationaldemokraterna, Nordisk Ungdom och Right Wing Resistance.

Jao, men både Jonas och Dan höll ju med Magnus och framförde även de kritik mot nämnda organisationer. Förstår inte RWR och kritiken mot dem är väl inte mycket att orda om. ND:s möte i Kortedala var heller ingen höjdare. Kul för dessa SvP:are att de fick visa hur det ska gå till i Eskilstuna någon månad senare.

Sedan kan nog enighet uppnås och eftersträvas även om man kritiserar andra grupper, tyckte inte kritiken var av sådan art att den kan ha skadat så mycket. Jämför man med vanlig kritik från "rörelsen" mot t.ex. ND och NU var ju detta väldigt milt och sakligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det finns inget bestämt. Men jag vet att Magnus har grov radioabstinens så vi får hoppas de kommer igång snart.

Har också abstinens. Saknar att ladda ner programmet sent på tisdagskvällen när värsta nätstormen lagt sig, lyssna någon minut för att få lite försmak innan läggdags, och sedan lyssna igenom programmet under onsdagen.
Citera
2012-06-05, 01:39
Medlem
neeyadefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Har också abstinens. Saknar att ladda ner programmet sent på tisdagskvällen när värsta nätstormen lagt sig, lyssna någon minut för att få lite försmak innan läggdags, och sedan lyssna igenom programmet under onsdagen.

Ifall du inte hört detta tidigare, så har Dan Eriksson gjort en egen podcast som kan hittas på youtube. Ifall någon har tips på andra nationalistiska podcasts (på engelska också) så välkomnar jag tips!
Citera
2012-06-05, 08:40
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neeyadef
Ifall du inte hört detta tidigare, så har Dan Eriksson gjort en egen podcast som kan hittas på youtube. Ifall någon har tips på andra nationalistiska podcasts (på engelska också) så välkomnar jag tips!
Voice of reason är alltid intressant att lyssna på:
http://reasonradionetwork.com/
Citera
2012-06-05, 14:06
Medlem
neeyadefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Voice of reason är alltid intressant att lyssna på:
http://reasonradionetwork.com/

Tack, ska kika på det!
Citera
2012-06-05, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Jao, men både Jonas och Dan höll ju med Magnus och framförde även de kritik mot nämnda organisationer. Förstår inte RWR och kritiken mot dem är väl inte mycket att orda om. ND:s möte i Kortedala var heller ingen höjdare. Kul för dessa SvP:are att de fick visa hur det ska gå till i Eskilstuna någon månad senare.

Sedan kan nog enighet uppnås och eftersträvas även om man kritiserar andra grupper, tyckte inte kritiken var av sådan art att den kan ha skadat så mycket. Jämför man med vanlig kritik från "rörelsen" mot t.ex. ND och NU var ju detta väldigt milt och sakligt.

Att hyckla är alltså ingen fel i sig, bara de omkringen också hycklar.

Sedan var ju E-tuna en katastrof om man jämför med Kortedala. Att man inte kan inse sådana saker är en av anledningarna till att man aldrig kommer att lyckas.
Citera
2012-06-07, 11:08
Medlem
Storalfs avatar
Jag vet inte om jag håller med om att De Geer skulle framstå som så mycket mer intellektuell än dem andra. Han är ju helt klart mer påläst inom vissa områden och använder sig av ett finare språkbruk men för mig är det vilka slutsatser som dras som är det releventa och jag tycker både Magnus och Dan är rätt på det lika ofta som Jonas.
Tycker ni gjort ett kanonjobb. Det skulle vara ett intressant projekt om ni i något program, om det nu blir flera, hade med en meningsmotståndare aka etablissemangstrogen men jag förstår att det inte är så sannolikt.
Citera
2012-06-07, 20:35
Medlem
En sak som är lite störande är att De Geer ska hålla på att avbryta Dan och Magnus så fort dom använder fel ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in