2013-10-06, 20:39
Medlem
Jävligt gammal tråd.

Jag har inte aspergers utan en annan diagnos inom autism-spektrat, och jag har ett näst intill obefintligt intresse av sex. Jag tror att det möjligen är lite vanligare bland aspies än "normala" att inte vilja ha sex, men att dessa är en minoritet.
Citera
2014-01-16, 15:25
Medlem
Min pojkvän har as. Eller jag har inte hört honom säga det men det måste han ha. Jag har läst mycket om as och det mesta stämmer in på honom. Först var jag rädd och mådde dåligt över att han inte kan visa så mycket kärlek plus att han är riktigt egoistisk och enkelspårig i sängen, så jag trodde att jag var dålig och inte het nog att bli kåt av men nu har jag börjar förstå att han har as.

Eller vad tror ni?
Citera
2014-05-07, 14:26
Bannlyst
Det tror jag nog att dem har, dem är ju som de flesta andra människor som jag förstått det.
Citera
2014-05-07, 20:03
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
hur förför man någon med aspergers?

Flasha tuttarna och ta mig på kuken. Så enkel är jag att få ner till sängs!
Citera
2014-05-08, 00:07
Medlem
ekerilars avatar
Jag har haft ett mångårigt förhållande med en tjej med den diagnosen. Nog hade vi sex, men det var liksom allt eller inge. Antingen fick jag inte ens ta i henne eller också knullade vi som kaniner.
Riktigt bra sex, men saknade vardagsnärheten, en klapp på kinden ,en kram, hångel etc.
Citera
2016-01-25, 18:38
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anatolianshepherd
Det finns säkert någon men jag tror inte det är så vanligt, jag kan inte få till det med damerna och det tror jag är för att jag har Asperger.
Jag är övertygad om att personer med AS har sex - kanske ibland kan va så att vissa AS inte gillar sex så mycket, att de har svårt med närheten o den nära, täta, svettiga, intima kontakten som man ju har under sex. Andra AS gillar bara att ha sex i en o samma ställning, varje gång - andra kan inte med lukten, smaken lr annat som de nojjar lite för. Inget konstigt med det, det är bara så just den personen funkar o har man en fin o trygg partner så kan man tillsammans komma över det mesta problemen o hitta nya lösningar som funkar för båda.
Citera
2016-01-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Col, Parker
Gällande sex så är det klart att asbergers har sex. Dock aldrig för att ge sin partnet njutning utan bara för sin egen skull..
Jag vet att det är ett väldigt gammalt inlägg men fyfan vad jag brinner när jag läser det här!

Min berättelse:
-Är 27år och får då diagnosen ADD och AST(AutismSpektrumTillstånd).
-Kände att jag kunde vara mig själv hos henne.
-Pratade mycket på telefon ca 3mån.
-Umgicks ofta trots 25mil avstånd och fortsatt arbetssökande sedan 3 år (lite cash).
-Bekänner mina känslor.
-Flyttar till GBG för hennes skull och mesta av släkten bor där.
-6 månader senare första kyss på nyår.
-Får reda på märklig sjukdom pga av mögel i huset varför hon väger 40-45kg och knappt kan röra sig.
-Får reda på "mild" herpes men säger att jag tycker om henne ändå.
-Kramas, smeker och kysser intimt när vi träffas.
-3 mån senare flyttar hem till mig och 1:a samlag samma dag.
-3 mån senare flyttar tillbaka till sin mor då något inte funkar.
-Träffas varannan helg.
-6 mån senare flyttar tillbaka till mig.
-Detta höll på i totalt 2 år sedan första kyssen och under denna tid har vi bara samlag 5ggr pga hennes märkliga tillstånd.
-Jag tar mig inga som helst friheter på hennes bekostnad ca 70ggr på dessa 2 år, 1-2 gånger var och varannan vecka om vi bor tillsammans eller inte.
-Jag ger henne massage, lagar hennes mat pga sitt tillstånd, städar och tvättar.
-Hade jag inte varit så jävla osjälvisk hade vi haft samlag 75ggr men 70 av dessa var bara fokus på hennes njutning.
-Tog slut pga jag inte kunde lita på henne, man fick ingen tid för sig själv vilket är tecken på att man plötsligt inte "är sig själv" i dennes närhet utan det ställs massa krav som "man" och att "man ska bara göra saker för någon annan om man inte förväntar sig något i gengäld" men det låter som något egoister säger för mig just nu.
Senast redigerad av zippac 2016-01-28 kl. 14:18.
Citera
2016-01-28, 18:47
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Och varför i hela friden skulle aspbergers personer inte vara sexintressrade?!
du ha inte blandat ihop det med autism? Att antyda att aspbergare inte skulle va intresserad av sex är som att påstå att damp/adhd barn inte heller skulle va intresserade av det!
Jag har diagnosen autism och inte asperger och jag är intresserad av sex och av kvinnor minst lika mycket som en vanlig man. Tittar dagligen på kvinnorövar på t ex Ica eller när jag går på gatan.
Citera
2016-01-30, 21:32
Medlem
Enligt något som någon aspergare själv har skrivit är aspergare olika som alla andra människor men att ett generellt drag är att de är mer åt antingen eller - dvs. antingen älskar sex eller totalt asexuella.

Det sägs ju för övrigt att Marilyn Monroe var aspergare och teorierna kring hennes sexualitet verkar kretsa kring att hon antingen var asexuell och att hennes sexuella energi helt enkelt var skådespel som så mycket annat, eller att hon var någon slags nymfoman.
Senast redigerad av Stahl1 2016-01-30 kl. 21:34.
Citera
2016-01-30, 21:56
Medlem
Naravodomoks avatar
Det är jag rätt övertygad om att de har, ja, men utrymmet för lite speciella avvikelser är nog större inom denna grupp. Och inget fel med det, givetvis!

En tjej jag kände förut gillade inte att ha sex men gillade att titta på japanska tecknade bilder på ormar som sväljer människor och att man får se människorna ligga inklämda inne i ormen. Så pullade hon till det.
Citera
2016-02-02, 01:39
Medlem
Sp00kyMulders avatar
Jag får jo ligga!
Det är jo bara en diagnos, folk med fysiska hanidkapp och folk med andra diagnos knullar jo så varför skulle vi inte få sex?
Citera
2016-02-26, 20:41
Medlem
CharlieRs avatar
Så här, nio och ett halvt år samt en aspergerdiagnos senare, kan jag besvara min egen fråga med ett väldigt enkelt och tydligt: HELL YES.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in