2013-01-16, 13:34
Medlem
Devilrys avatar
Jag hade sex i snitt en gång varannat år, i sex år, sen hade jag förhållande i ett år. Så nu borde det vara ungefär 18 månader till mitt nästa samlag.
Citera
2013-01-16, 16:06
Medlem
kalasetistans avatar
Hur gick det med TS uppdrag?
Citera
2013-01-16, 16:18
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Hur gick det med TS uppdrag?
Han var för slampig i hennes tycke, så hon avbröt uppdraget.
Citera
2013-01-16, 20:55
Medlem
mentalmindfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivemess
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Jag har aldrig i hela mitt jävla liv sett något som skrikit Forer-Effekten mer än kriterierna för 'Aspergers Syndrom', samma som kriterierna för 'ADHD' eller 'Depression'; det är skrivet på samma sätt som en person skriver horoskop. Där det säkert går att applicera på alla människor; det är fan skrivet för att kunna göra det.

Det där är bara någons slags nutidsvariant på astrologi från medeltiden.

Typ: "Personer med aspergers kan vara så att de inte vill ha sex, sen ibland kan de vara så att de vill det endå - därför kan man inte säga att personer med "aspergers" är på ett visst sätt; men eftersom det ska föreställas vara ett 'syndrom' utgår man ifrån att de är på ett visst sätt: samtidigt som de inte är det. Men man får inte ifrågasätta om det finns, för då kan man vara dum - för att de kan vara sjuka - även fast det inte finns något konkret beteende man kan koppla med "aspergers" som bekräftar det" - DAFUQ?

Sen, är det ett stort problem för människor med "aspergers" att de saknar "social kompetens" - även fast "social kompetens" inte är ett konkret tillstånd eftersom vad som är "kompetent" eller inte beror på situationen där det inte finns ett universellt rätt eller fel och det faktiskt ibland är vettigare att vara okänslig för att göra saker 'kompetent'.

aspergers ingår i autismspektrat. så en förlägning av ditt resonemang är att inte heller autism finns.
det finns många beteenden som kan kopplas till aspergers, det finns en lång check-lista där man ska uppfylla ett visst antal av punkterna för att öht få diagnosen.
men eftersom spektrat är stort finns det få som uppvisar ALLA tecken som finns. det varierar oxå beroende på vilket kön man råkar tillhöra.

fö finns det många tekniker att tex observera hjärnan å hur den reagerar på saker som inte fanns på medeltiden. det är helt enkelt så att hos en person med AS/autuism är hjärnan kopplad på ett annat vis.

å ifall du inte visste det, vem som helst kan skriva vad som helst på wikipedia, så det är knappast en vetenskapligt giltig källa till information. ta dig ner på biblioteket ist'ället å låna några böcker på ämnet så kanske, kanske du får mer kunskap om det hela
Citera
2013-01-16, 21:17
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Jag hade sex i snitt en gång varannat år, i sex år, sen hade jag förhållande i ett år. Så nu borde det vara ungefär 18 månader till mitt nästa samlag.
Man/kvinna?
Citera
2013-01-16, 21:43
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Man/kvinna?
Man.
Citera
2013-10-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Frågan lyder som rubriken.

Eventuell följdfråga: hur förför man någon med aspergers?

Jag har själv aspergers, och visst har väl aspergersen en viss betydelse. Men alla är ju fortfarande olika.
Hur du och din hy känns spelar stor roll skulle jag vilja påstå då vi med aspergers är väldigt känsliga för hur saker känns. Om du exempelvis har grova arbetar händer så kan det störa nåt extremt för hur det känns mot våran hud. Men är du som min man, len och mjuk. Jag kan inte säga annat än att jag älskar när han tar på mig med mjuka smekande rörelser.
Sen vad man går igång på är ju väldigt olika för alla som sagt.
Men att utnyttja det faktum att vi har så känslig hy överallt kan vara ett smart drag. Det gäller bara att du hittar just hennes mest känsliga erogena zoner. Jag har exempelvis bröstvårtorna, halsen, öronen, ljumskarna, rumpan.... ja de typiska. Men man är ju alltid extra känslig på ett fåtal områden.
Måste jag nämna endast 2 av dom måste jag nog säga lätta smekningar över bröstvårtorna och kyssar på halsen nere vid nyckelbenet. Det gör mig tokig hehe
Citera
2013-10-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Var rak, fråga, påpeka att du är seriös, vill du ha sex?

Det är det enda rätta, skippa allt annat skit.
Fö är även jag en aspie med breda axlar....
(Vilket jag på traditionelt aspievis inte menar något mer med än den bokstabliga meningen.)
Och ja, vi har sex, vissa av oss massor av sex och helst mest hela tiden tom.

WORD!!!!

Jag har också aspergers och jag klarar mig inte utan sex minst 3 ggr i veckan.
Då får jag massor lustiga tankar i huvet om att min man inte längre är attraherad av mig istället.
Och när jag inte får det av honom varje dag så är jag väldigt nära vän med duschen om du hajar vad jag menar
Inte nog med det så är jag porrmissbrukare.
Så ja, jag kan väl hålla med om att när en aspie får upp intresset av nåt så blir det på extrem nivå. Och mitt största intresse är sex så inte så svårt att räkna ut hur resten ser ut haha :P
Citera
2013-10-06, 19:49
Medlem
Min syster har aspergers syndrom. Jag vill väl inte påstå att vi diskuterar vårt sexliv med varandra, men hon har rent allmänt väldigt svårt för beröring; kramar, skaka hand eller att man allmänt sitter nära henne typ.

Vet inte om det är standard för folk med asperger dock
Citera
2013-10-06, 20:04
Medlem
25fpss avatar
Skulle tro att det beror helt på individen och att man inte kan utgå från att alla med asperger agerar på samma vis. Det skulle ju vara som att fråga om NT människor har sex?

Tror att de med asperger som har ett intresse för sex/erotik är avsevärt mer öppna och utan hämningar när det kommer till själva sexet och att det gärna kan dra ut mot parafili med tanke på de nedsatta sociala spärrarna som annars NT människor dras med.
Citera
2013-10-06, 20:10
Medlem
25fpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericalundin84
WORD!!!!

Jag har också aspergers och jag klarar mig inte utan sex minst 3 ggr i veckan.
Då får jag massor lustiga tankar i huvet om att min man inte längre är attraherad av mig istället.
Och när jag inte får det av honom varje dag så är jag väldigt nära vän med duschen om du hajar vad jag menar
Inte nog med det så är jag porrmissbrukare.
Så ja, jag kan väl hålla med om att när en aspie får upp intresset av nåt så blir det på extrem nivå. Och mitt största intresse är sex så inte så svårt att räkna ut hur resten ser ut haha :P

Så är det för mig med, sexet fungerar som den ultimata bekräftelsen på att relationen inte går att missförstås, är sund och fungerar. Går det mer än två - tre dagar utan sex snurrar alla tankar igång och relation etc. vrids och vänds in i minsta molekyl för att bringa en logisk struktur på det hela.
Citera
2013-10-06, 20:34
Medlem
WallerQs avatar
jag har asperger. men oxo borderline sp jag e nog ett undantag..
men om killen e attraktiv i mina ögon så förför man mej enklast gebom att bara frpga om hag skulle vilja ligga med den å sen låter mej ta nästa steg.
aldrig haft poffpangspontant sex.. spontant me inte poff..men de hät va de bästa jag kunde komma me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in