2014-01-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Nej. Och ingen kristen kan heller ha det om de tror på Bibeln som är mycket tydlig på den punkten

Mark 13:32. Dagen och timmen känner ingen, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.

Detta till trots, tror de flesta kristna att Jesus är Gud
2014-01-14, 12:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag förutsäger att nästa tillräckligt stora meteorit eller komet med kurs på jorden kommer att utplåna den mänskliga civilisationen och många livsformer här.
2014-01-14, 13:14
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag förutsäger att nästa tillräckligt stora meteorit eller komet med kurs på jorden kommer att utplåna den mänskliga civilisationen och många livsformer här.

Tillåt mig göra en liknande förutsägelse.

Jag förutsäger att nästa tillräckligt stora mål mat jag äter, kommer att göra mig mätt.
2014-01-14, 13:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Tillåt mig göra en liknande förutsägelse.

Jag förutsäger att nästa tillräckligt stora mål mat jag äter, kommer att göra mig mätt.
Javisst! Vissa förutsägelser tycks vara lätta att göra.
2014-01-14, 17:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

I och med inkluderandet av "tillräckligt stora" har du inte gjort annat än att komme med en banal platityd.
2014-01-14, 18:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I och med inkluderandet av "tillräckligt stora" har du inte gjort annat än att komme med en banal platityd.
Jo. Om om vi hade levt efter Guds budskap så hade ingen fara hotat jorden.
2014-01-14, 18:39
Medlem
Citat:
Jo. Om om vi hade levt efter Guds budskap så hade ingen fara hotat jorden.

Det hade underlättat om ni troende först kunde enas om vilken gud och vilken inriktning som är den rätta, nu sitter jag ju här som en vedervärdig ateist och tycker att samtliga låter lika helgalna men likväl är samtliga utövare eniga om att just deras gud och inriktning är den rätta!

Men du vet vilken gud och vilka budskap som är de rätta? Kan du inte så fall ta och dela med dig av denna information så vår planet slipper framtida faror.
2014-01-14, 18:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det hade underlättat om ni troende först kunde enas om vilken gud och vilken inriktning som är den rätta, nu sitter jag ju här som en vedervärdig ateist och tycker att samtliga låter lika helgalna men likväl är samtliga utövare eniga om att just deras gud och inriktning är den rätta!

Men du vet vilken gud och vilka budskap som är de rätta? Kan du inte så fall ta och dela med dig av denna information så vår planet slipper framtida faror.
Gärna, men det är för sent.
2014-01-14, 18:58
Medlem
Citat:
Gärna, men det är för sent.

Attans då.....
2014-01-14, 19:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Attans då.....
Ja, det är försent för dig att rädda världen. Att rädda dig själv och hjälpa till att rädda andra kanske inte lockar...?
2014-01-14, 20:22
Medlem
Kort fråga bara: Vad säger bibeln att man ska göra för att "räddas ifrån "slutet""?? Ett litet sammanfattande citat vore toppen

Och så en till liten fråga: Vilken skrift behandlar dessa profetior bäst? Jag vill få insikt i vad profetiorna säger, men orkar inte läsa typ 150 sidor bibel-skrift vars meningar man behöver läsa om 3-4 gånger för att förstå.
Senast redigerad av Charlie-X 2014-01-14 kl. 20:34.
2014-01-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ja, det är försent för dig att rädda världen. Att rädda dig själv och hjälpa till att rädda andra kanske inte lockar...?

Rädda mig själv från vad? Jag anser att oddsen för att drabbas av din guds vrede är ungefär lika stora som att bli våldtagen av Barbapappa, jag är med andra ord inte särskillt bekymrad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in