2014-01-11, 23:38
Medlem
Ankanins avatar
Ariel Sharon är död. Förbered er för Jesu återkomst. Allt man kan göra nu är väl att be om syndernas förlåtelse.

http://www.youtube.com/watch?v=R3GJ94aGOeY
2014-01-11, 23:45
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Ariel Sharon är död. Förbered er för Jesu återkomst. Allt man kan göra nu är väl att be om syndernas förlåtelse.

http://www.youtube.com/watch?v=R3GJ94aGOeY

Det hjälper inte att be om syndernas förlåtelse. Mörkret är här och inget kan det besegras
2014-01-11, 23:51
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Det hjälper inte att be om syndernas förlåtelse. Mörkret är här och inget kan det besegras
Om denna profetia nu ska stämma, hur kan du förklara:

Dagen och timmen känner ingen, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern. Mark 13:32
2014-01-12, 00:21
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Ja, din edit handlade ju om jordens ålder. Så här svarar jag, det är 6000år sedan Adam o Eva åt frukten. Den sjunde dagen är vilodagen, milleniumet då Jesus kommer regera på jorden.
Vi är nu på slutet av 6e dagen, dvs strax för Jesus tillkomelse.

Vad gäller jordens ålder så har jag en annan uppfattning som kan tas upp i en annan tråd.

Det besvärar dig inte det minsta att adam och eva aldrig existerat?

Citat:
Nej, biblisk är en generation antingen 40, 80 eller 120år.

Kristallklart som vanligt.

Förresten, borde inte generationer vara hundratals år om man ska tro på GT?
2014-01-12, 00:58
Bannlyst
jag tror inte att det är sista tiden men lucifer sägs väl få komma upp till ytan vart 1000:e år.

Något som Sture kanske fått för sig. www.ambres.se (han höll på med "anden i glaset" som tioåring läste jag nånstans..)

lite märkligt också med alla dessa filurer som tror de är Jesus reinkarnerad.
Senast redigerad av saggeliten 2014-01-12 kl. 01:25.
2014-01-12, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Om denna profetia nu ska stämma, hur kan du förklara:

Dagen och timmen känner ingen, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern. Mark 13:32

Lite OT kanske,men ..".inte ens Sonen,ingen utom Fadern", och ändå tror svenska kyrkan att Sonen och Fadern är en och samma,dvs Gud. Hur går det till..?

Men Ja,vi lever i slutet av denna världsordning,tydliga tecken på det.
2014-01-12, 05:32
Avslutad
Enligt bibeln ja, men vetenskapligt så är vi mycket långt ifrån slutet. Det som står i bibeln stämmer inte överens med något.
2014-01-12, 09:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad gäller jordens ålder så har jag en annan uppfattning som kan tas upp i en annan tråd.

Gör du det. Det kommer i så fall att ge ett inblick i vilken nonsens-världsbild du levar i, något som sen kan granskas i relation till trådämnet här.
2014-01-12, 11:25
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Gör du det. Det kommer i så fall att ge ett inblick i vilken nonsens-världsbild du levar i, något som sen kan granskas i relation till trådämnet här.

Och det ska killen som (enligt egen utsago) har botat cancer med Reiki healing säga?
2014-01-12, 11:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och det ska killen som (enligt egen utsago) har botat cancer med Reiki healing säga?

Vill du vänligen avstå från att felcitera mig i på ett sätt som i det närmaste är en lögn.

Jag är alltid MYCKET noga med att påpeka att vad jag har upplevd av anomalier inte är annat än anekdotisk information och att det definitivt inte "bevisar" något.
2014-01-13, 22:57
Medlem
Nån som har info på Messias ankomst?
2014-01-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmhatt
Nån som har info på Messias ankomst?

Nej. Och ingen kristen kan heller ha det om de tror på Bibeln som är mycket tydlig på den punkten

Mark 13:32. Dagen och timmen känner ingen, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in