Citat:
Ursprungligen postat av
krutklas
Nu har vi precis haft terminstentan på T1 i Uppsala. Jävligt svår och inte alls uppbyggd på samma sätt som de gamla tentorna vi har tittat på... Hur som helst, är det någon som har koll på betygsgsgränserna på T1? PM:et var ju 16 poäng och tentan 34. Vad krävs för AB? Hade siktet inställt på det innan tentan, men nu känns det mest som att jag är intresserad av vilken poäng man måste ha för att ens få ett B...
Gränserna för AB brukar ligga på runt 75-80% av maxpoäng. Denna gräns har en tendens att fluktuera något med hänsyn till hur tentamensresultatet har utfallit.
För att få dig att återfå lite självförtroende/välmående vill jag bara påminna om att du på intet sätt bör ta ut "förlusten" i förskott. Examinatorerna är väl införstådda med att:
- Det är er första terminstenta, på er första termin på ett krävande program
- Det är svårt att prestera väldigt koherenta,strukturerade och allmänt kvalitativa svar utifrån den tidspress som råder
Som en anekdot kan jag berätta att de gånger jag själv har misslyckats på programmet är
just de gånger jag har känt att det gått bra; övriga gånger har jag varit beredd att fullkomligt döma ut min egen insats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vinglefitte
Även om det givetvis är en omöjlighet för oss flashbackanvändare att avgöra vilka de exakta gränserna kommer att vara på hens examen, är det ändå fullt möjligt att bringa lite mer klarhet i en förvirrad och bedrövad T1:as sinne.
Nästa gång du blir sugen på att skriva en meningslös dumförklaring, vilken i sig tillför än mindre till denna tråd än det inlägg du kritiserat, tycker jag att du bör fundera en extra gång om det verkligen är nödvändigt.