Citat:
Ursprungligen postat av
remixutoheaven
Att du säger att människan är en växtätare och sedan länkar till passagen som källa, tyder på motsatsen.
Korna, grisarna och kycklingarna är uppfödda just för bli feta och sedan slaktas. Nej, jag vill verkligen inte låta mina skattepengar gå till bönder som klappar sina boskap lite mer än vad de andra gör.
Råttor är skadedjur i mina ögon och passar utmärkt till forskning även dessa är uppfödda för forskningen. Tänk dig vad många liv dessa rackare har räddat.
Tänk dig då för innan du vräker ur dig saker, du borde nog istället visa lite tacksamhet till dessa djur som satt livet till för att vi människor ska få utvecklas i fred. Jag är inte vegan eller ens vegetarian, men jag har stor medömkan med dessa djur som utsätts för detta industriella djurplågande. Om du blir vän med ett djur någon gång i framtiden, kommer du förstå precis vad vi andra snackar om här inne.
Detta är likhet med rasism, folk som är rasister överlag är vet inte vad de snackar om för de har aldrig satt sig in tillräckligt med att försöka lära känna en invandrare.
Jag hoppas för din egen skull att en dag kommer du komma till insikt, om inte kommer du göra det då du själv eller dina barn blir drabbade utav liknande ting. Tro mig jag vet.