2014-01-13, 22:17
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opsididit
Herrejävlar!
Det där har jag aldrig tänkt på men satans vad det drog till i smilbanden
Jag tycker också de där kan vara lite lustiga ibland, men det är så jävla tröttsamt att få se dem i varenda jävla seriös debatt, och de läggs alltid fram som att skribenten kom på finurligheten alldeles nyss, när de egentligen är gamla som gatan. Den där minns jag från gymnasietiden, vilket var ca femton år sedan. Samma sak om man ska diskutera negerbollens vara eller inte vara. Alltid kommer det något smartskaft och drar en jämförelse med vitlöken.
Citera
2014-01-13, 22:52
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag tycker också de där kan vara lite lustiga ibland, men det är så jävla tröttsamt att få se dem i varenda jävla seriös debatt, och de läggs alltid fram som att skribenten kom på finurligheten alldeles nyss, när de egentligen är gamla som gatan. Den där minns jag från gymnasietiden, vilket var ca femton år sedan. Samma sak om man ska diskutera negerbollens vara eller inte vara. Alltid kommer det något smartskaft och drar en jämförelse med vitlöken.

Det är precis det allting handlar om. Den här tråden skapades av en helt okunnig person. Om man nu har en någorlunda välfungerande apparat där uppe så finns det flera olika orsaker varför en person köper billigt kött. Det kan vara att personen i fråga har det dåligt ställt med ekonomin, har bråttom eller bara inte bryr sig.

Om man då gör valet att lägga ner den där billiga biffen eller kortletten i vagnen på Ica så betyder det inte att man är en djurhatande parasit som älskar att plåga myror med förstoringsglas. Utan man tycker att djur är djur. Vi dödar djur, slaktar djur och slutligen äter djur. Det folk bryr sig om är två saker att en ko födds och att kon sen slutligen ligger på tallriken.
Senast redigerad av remixutoheaven 2014-01-13 kl. 23:27.
Citera
2014-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Den här tråden skapades av en helt okunnig person
Jag kan lova att jag är mer kunnig än dig. Men de är klart att du kommer säga emot, eftersom ingen vill sämre än den andre.
Citera
2014-01-13, 23:47
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Och dom där jävla asen som åker bil, eller använder olja/bensin på andra sätt. Vet ni hur många människoliv kriget om oljan har skördat?! Vet ni hur mycket det smutsar ner naturen och hur många djur/människor som har fått lida på grund av det?!

Svar på din fråga: Folk bryr sig inte om det dom inte ser.

Jag tycker det är viktigare för Sverige att ta upp djuren i vår närmiljö, innan vi börjar bry oss om människor i andra länder och vid det står jag fast. Dock äter jag kött, men kommer kämpa för att
djuren ska behandlas väl under den tiden de lever. Därför är jag för ett förstatligande för
köttindustrin, där gårdar som behandlar sitt kött väl hyllas med hjälp av våra skattemedel och andra stora köttindustrier som missköter sig eller för den delen mindre gårdar stängs av ifrån marknaden helt.
Utan något som helst betänkande på följderna för människan i närområdet eller för ägaren utav gården. Det ska straffas hårt att missköta liv.

Sen är jag även för en mer Amerikansk variant av medicinsk forskning, dock vet jag att de fortfarande har den mörka sidan kvar än, men i alla fall att om man vill ha fram medicinsk forskning ska det ske utifrån mänskliga försöksdjur, alltså att man betalar människor bra pengar för att prova nya mediciner och låter de stackars råttorna vara.
Senast redigerad av Svenskare 2014-01-13 kl. 23:54.
Citera
2014-01-13, 23:48
Medlem
k0nungs avatar
Köper alltid det billigaste. Djuren varifrån var det närproducerade köttet alternativt ica basics storpack köttfärs kommer ifrån är lika döda ändå. Det kommer ändå ätas av någon alternativt slängas. Då sparar jag hellre en slant.
Citera
2014-01-13, 23:58
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0nung
Köper alltid det billigaste. Djuren varifrån var det närproducerade köttet alternativt ica basics storpack köttfärs kommer ifrån är lika döda ändå. Det kommer ändå ätas av någon alternativt slängas. Då sparar jag hellre en slant.

Du har rätt, det är fel väg att gå att skuldbelägga människor. Det är industrierna man ska stoppa och småbönderna man ska utbilda. En bondgård är inte driven utav psykopater i lika stor utsträckning som större industrier. Därför sätt käppar i hjulet för de satans djurplågarna och få dem att fatta att höja livskvaliteten på våra djur och sluta för guds skull sälja det billigare alternativet. Det är som att skänka pengar till tiggare, man sätter dem bara i fortsatt misär.
Citera
2014-01-14, 00:02
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag kan lova att jag är mer kunnig än dig. Men de är klart att du kommer säga emot, eftersom ingen vill sämre än den andre.

Att du säger att människan är en växtätare och sedan länkar till passagen som källa, tyder på motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag tycker det är viktigare för Sverige att ta upp djuren i vår närmiljö, innan vi börjar bry oss om människor i andra länder och vid det står jag fast. Dock äter jag kött, men kommer kämpa för att
djuren ska behandlas väl under den tiden de lever. Därför är jag för ett förstatligande för
köttindustrin, där gårdar som behandlar sitt kött väl hyllas med hjälp av våra skattemedel och andra stora köttindustrier som missköter sig eller för den delen mindre gårdar stängs av ifrån marknaden helt.
Utan något som helst betänkande på följderna för människan i närområdet eller för ägaren utav gården. Det ska straffas hårt att missköta liv.

Sen är jag även för en mer Amerikansk variant av medicinsk forskning, dock vet jag att de fortfarande har den mörka sidan kvar än, men i alla fall att om man vill ha fram medicinsk forskning ska det ske utifrån mänskliga försöksdjur, alltså att man betalar människor bra pengar för att prova nya mediciner och låter de stackars råttorna vara.

Korna, grisarna och kycklingarna är uppfödda just för bli feta och sedan slaktas. Nej, jag vill verkligen inte låta mina skattepengar gå till bönder som klappar sina boskap lite mer än vad de andra gör.

Råttor är skadedjur i mina ögon och passar utmärkt till forskning även dessa är uppfödda för forskningens experiment. Tänk dig vad många liv dessa rackare har räddat.
Senast redigerad av remixutoheaven 2014-01-14 kl. 00:06.
Citera
2014-01-14, 00:13
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Att du säger att människan är en växtätare och sedan länkar till passagen som källa, tyder på motsatsen.

Korna, grisarna och kycklingarna är uppfödda just för bli feta och sedan slaktas. Nej, jag vill verkligen inte låta mina skattepengar gå till bönder som klappar sina boskap lite mer än vad de andra gör.

Råttor är skadedjur i mina ögon och passar utmärkt till forskning även dessa är uppfödda för forskningen. Tänk dig vad många liv dessa rackare har räddat.

Tänk dig då för innan du vräker ur dig saker, du borde nog istället visa lite tacksamhet till dessa djur som satt livet till för att vi människor ska få utvecklas i fred. Jag är inte vegan eller ens vegetarian, men jag har stor medömkan med dessa djur som utsätts för detta industriella djurplågande. Om du blir vän med ett djur någon gång i framtiden, kommer du förstå precis vad vi andra snackar om här inne.

Detta är likhet med rasism, folk som är rasister överlag är vet inte vad de snackar om för de har aldrig satt sig in tillräckligt med att försöka lära känna en invandrare.

Jag hoppas för din egen skull att en dag kommer du komma till insikt, om inte kommer du göra det då du själv eller dina barn blir drabbade utav liknande ting. Tro mig jag vet.
Citera
2014-01-14, 00:20
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Tänk dig då för innan du vräker ur dig saker, du borde nog istället visa lite tacksamhet till dessa djur som satt livet till för att vi människor ska få utvecklas i fred. Jag är inte vegan eller ens vegetarian, men jag har stor medömkan med dessa djur som utsätts för detta industriella djurplågande. Om du blir vän med ett djur någon gång i framtiden, kommer du förstå precis vad vi andra snackar om här inne.

Detta är likhet med rasism, folk som är rasister överlag är vet inte vad de snackar om för de har aldrig satt sig in tillräckligt med att försöka lära känna en invandrare.

Jag hoppas för din egen skull att en dag kommer du komma till insikt, om inte kommer du göra det då du själv eller dina barn blir drabbade utav liknande ting. Tro mig jag vet.

Så nu är jag helt plötsligt "rasist" mot djuren? Vart är världen påväg...

Jag anser att vi människor är mer värda än boskapsdjur och andra småvarelser i skogen. Vilket vi diskuterar om, sen hyser jag en större vördnad och respekt för min hund än vissa andra människor. Hundar, katter och andra sällskapsdjur är något helt annat än boskapsdjur i mina ögon.
Citera
2014-01-14, 00:54
Medlem
Mikael Karlsson, ordförande i naturskyddsföreningen, lärde mig personligen att miljövänliga saker till stor del är dyrare för att folk som vill vara miljövänliga är beredda att betala mer för miljövänliga saker. Jag slutade köpa miljövänliga varor den dagen.

Sedan så anser jag att kor, grisar, hönor etc har det bättre i dag än vad de hade det innan vi började äta föda upp och äta dem.
Citera
2014-01-14, 00:55
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Men om jag inte käkar djuren så blir dom ju för många och börjar leva i misär ju! Jag äter ju kött för att hjälpa djuren! Annars blir det som i afrika, överbefolkat och jävligt!
Citera
2014-01-14, 00:57
Medlem
Citat:
Vad har valet av länk med hennes (?) kunskap att göra? Jag har inte grävt så mycket i det, men av vad jag har hört och läst så finns det inga köttätande djur som har tänder som oss, och vårat tarmsystem är inte anpassat för kött från första början.
Om det stämmer så tyder det på att människan i grunden är en växtätare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in