2014-01-09, 01:23
Medlem
Lost-Highways avatar
NW av Zadie Smith.

Jag tycker om hennes väldigt innehållsrika prosa, det känns väldigt ambitiöst skrivet på något vis. Efter att ha läst White Teeth i somras så har jag blivit rätt sugen att läsa mer av henne. White Teeth är förövrigt, en väldigt bra roman. En stark debut. Nu får jag se hur mycket hon lärt sig på 12 år som författare.
Citera
2014-01-09, 18:24
Medlem
"Den bruna maten." Har varit inne på den bloggen mycket och tycker den är kul.
Citera
2014-01-10, 14:55
Medlem
Rakiis avatar
Unica Zürn - Mörk vår & Jasminmannen
Deborah Curtis - Beröring ifrån långt håll

Köpte dessa ifrån Adlibris för att utöka Vertigosamlingen, redan läst boken om Ian Curtis och Joy Division ett par gånger på engelska, men det var ett par år sen, och vill ha den på svenska också.

Sen planerar jag att köpa Kanada av Richard Ford senare idag, gillade hans trilogi som inleddes med Sportjournalisten.
Citera
2014-01-11, 00:44
Medlem
Rakiis avatar
Fick hem Personkrets 3:1 ifrån ett antikvariat i Sundsvall idag, ska bli ett nöje att läsa den och sedan se pjäsen på dryga fyra timmer efteråt!
Citera
2014-01-12, 15:16
Medlem
P.Gs avatar
Jünger, Ernst - I stålstormen. Trycktes i en ganska liten upplaga vilket gör att vi som inte var alerta för sju år sen får betala för vår lättja, men den rekommenderas ju högt av alla som har läst den.
Citera
2014-01-12, 17:58
Avslutad
Carl Grimberg - Svenska folkets underbara öden 1-11.

Fråga mig inte varför, de kommer förmodligen bara att bli stående i hyllan som något slags samlarobjekt. Jag kom över dem billigt och drabbades av köpmani. Det kanske blir lite slentrianbläddrande i början, i bästa fall.
Citera
2014-01-13, 16:19
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jünger, Ernst - I stålstormen. Trycktes i en ganska liten upplaga vilket gör att vi som inte var alerta för sju år sen får betala för vår lättja, men den rekommenderas ju högt av alla som har läst den.
I alla fall om man vill ha den inbundna upplagan. Den finns fortfarande att köpa som pocket!

Själv införskaffade jag senast Fenixelden: Drottning Kristina som alkemist av Susanna Åkerman.
Citera
2014-01-13, 16:32
Medlem
Jag fuskar lite här... men jag är på att beställa G.W. Perssons Grisfesten. Har inte läst mycket deckare i mitt liv, det har mest blivit lit.vet. litteratur, och ska pröva på mer lättsmält nu. Har någon tips på något jag bör lägga till i korgen hojta till!
Citera
2014-01-13, 18:58
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag fuskar lite här... men jag är på att beställa G.W. Perssons Grisfesten. Har inte läst mycket deckare i mitt liv, det har mest blivit lit.vet. litteratur, och ska pröva på mer lättsmält nu. Har någon tips på något jag bör lägga till i korgen hojta till!
Av de blott en handfull deckare jag läst i mitt liv har faktiskt G.W:s utgjort merparten.
Närmare bestämt Profitörerna (Som han skrev efter Grisfesten) samt hans "Palme-trilogi" bestående av Mellan sommarens längtan och vinterns köld, En annan tid, ett annat liv och Faller fritt som i en dröm. Alla tycker jag är läsvärda, även om En annan tid, ett annat liv har minst bäring på "Palme-ploten" så den kan man skippa om man har brottom tycker jag!

Två betydligt äldre böcker som väl kan betecknas som "deckare" och som jag också gillar är
Domaren och hans bödel av Friedrich Dürrenmatt samt Överkonstapel Studer (Finns i en pocketvolym tillsammans med en annan av hans böcker) av Friedrich Glauser.
Citera
2014-01-13, 19:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sen planerar jag att köpa Kanada av Richard Ford senare idag, gillade hans trilogi som inleddes med Sportjournalisten.

Skriv gärna vad du tycker om den, är också riktigt sugen på denna.
Citera
2014-01-13, 19:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skriv gärna vad du tycker om den, är också riktigt sugen på denna.

Den var slut i båda butikerna jag besökte och slut hos förlaget också fick jag höra.
Citera
2014-01-13, 19:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den var slut i båda butikerna jag besökte och slut hos förlaget också fick jag höra.

Du prenumererar inte på DN? Då fick man den gratis som e-bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in