2014-01-13, 16:17
Medlem
challies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Skulle vilja säga att den människa som verkligen respekterar djur är den som tar sitt eget liv efter insikten att han/hon förstört/förstör miljö och natur under hela sitt liv. Du och dina veg-polare kan ju fortsätta med era halvmessyrer och känna er som goda människor. Ni gör ingen skillnad annat än för ert eget ego. Respekt för djur och natur ligger INTE I den moderna människans kultur. Vi är ego-styrda parasiter allihop. Krävs lite självinsikt för att Förstå men det ser nog egot till att lägga krokben för. Egot har den moderna kulturen sett till att få i full fokus. Fint.

Mvh

Oj vad du var påläst! Alltid lika kul och höra påståenden av människor utan insikt. Har det slagit dig någon gång att alla inte delar lika stor kärlek till sitt ego som du själv? Självklart har alla ett ego, vissa väljer bara att inte agera efter sitt ego. Det betyder inte att man måste vara vegetarian för det. Man kan faktiskt må bra av att behandla andra bra, tro det eller ej!
Citera
2014-01-13, 16:23
Medlem
Romang67s avatar
Because I consider my economy to be more important than a cow that I will never be in contact with, except for when I'm eating it. I'm selfish that way. I would actually rather save my own life than save a hundred cows.

And honestly, I would probably save your life rather than a hundred cows as well. I guess I just don't think bovine life is that valuable. Don't get me wrong, if I saw a cow suffering, and I thought I could help it, you bet I would. But in your scenario, I still rather save money than save cows.

Luckily we have a lot of people telling me that I'm a horrible person because of this.
Citera
2014-01-13, 16:23
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det billiga köttet jag ätit har då inte smakat plågat iallafall!
Citera
2014-01-13, 16:28
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Folk slutar inte slakta djur bara för att du slutar köpa kött, Om du inte köper den kommer någon annan bara det.

Eller så slängs skiten bort om de inte blir sålt till någon kattmat fabrik, eller kinesisk importfirma. Det minsta man kan göra för djuret som blev offrat är att äta upp det, istället för att någon slänger bort kvarlevorna
Citera
2014-01-13, 16:28
Medlem
Knotknets avatar
Jag köper det kött som har eller som jag tror har bäst kvalitet. Sen om kossan har ätit gräs på Irland eller Sverige bekommer mig inte.
Citera
2014-01-13, 16:29
Medlem
waters avatar
Det är först och främst upp till regeringarna i de länder köttet produceras att stifta lagar som motverkar djurplågeri, därefter grossisterna som importerar kött som inte håller måttet därefter butikerna som köper in det om du frågar mig.

Varför främja köttproduktion som är förkastlig? Det är väl något butikerna verkligen skulle kunna råda bot på, om de nu brydde sig. Det kommer alltid finnas folk som bara tittar på priset. Jag tycker att jag ska kunna köpa vad fan som helst i en svensk butik utan att behöva få dåligt samvete.

Jag ratar dock utländskt kött och väljer gärna ekologiskt. Jagar även så största delen jag äter är vilt. Men jag lägger ingen skuld på övriga konsumenter.

Och ni vegetarianer får väl göra vad ni vill, men sluta gnäll på köttätare som om det vore onaturligt med en varierad kost haha.
Citera
2014-01-13, 16:32
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
Med all respekt för att du inte har råd att köpa ekologiskt kött för jämnan och att jag förstår att du inte orkar ge upp hela din köttkonsumtion så vill jag ändå påpeka att det är rent trams att säga att du inte har något val. Du har valet att äta vegetariskt. Nu väljer du aktivt att inte göra det. Fine, men stå för det då.

(Jag utgår nu från att du inte tillhör den lilla minoritet som inte kan ta upp icke-animaliska proteiner)

I övrigt håller jag med dig till stor del, men tänk på att väldigt många förändringar i samhället kommer från att det är individer som ändrar sig och ställer krav.
Citera
2014-01-13, 16:32
Medlem
challies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water
Det är först och främst upp till regeringarna i de länder köttet produceras att stifta lagar som motverkar djurplågeri, därefter grossisterna som importerar kött som inte håller måttet därefter butikerna som köper in det om du frågar mig.

Varför främja köttproduktion som är förkastlig? Det är väl något butikerna verkligen skulle kunna råda bot på, om de nu brydde sig. Det kommer alltid finnas folk som bara tittar på priset. Jag tycker att jag ska kunna köpa vad fan som helst i en svensk butik utan att behöva få dåligt samvete.

Jag ratar dock utländskt kött och väljer gärna ekologiskt. Jagar även så största delen jag äter är vilt. Men jag lägger ingen skuld på övriga konsumenter.

Och ni vegetarianer får väl göra vad ni vill, men sluta gnäll på köttätare som om det vore onaturligt med en varierad kost haha.

VI vegetarianer delar inte heller samma åsikter för att vi har en gemensam kost
Citera
2014-01-13, 16:33
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
ÖÖh vegetarianerna kan ju gå samman i det här landet och betala för extra priset svenskt kött har så kan fölk köpa svenskt kött istället för utländskt!
Försöker du provocera eller är du så dum som du framstår?
Citera
2014-01-13, 16:35
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water

Nja. Tyvärr är det ju så att många butiker skulle gå i konkurs om de försökte sig på sådant, eftersom det alltid skulle finnas en mindre nogräknad butik som köper in det billiga köttet. Som kollektiv har vi konsumenter väldigt stor makt.
Citera
2014-01-13, 16:39
Medlem
waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challie
VI vegetarianer delar inte heller samma åsikter för att vi har en gemensam kost
Nej självklart inte, finns gott om förnuftiga vegetarianer med.
Citera
2014-01-13, 16:47
Medlem
lugna ner digs avatar
Det är faktiskt rätt vidrigt. Utländskt kött ökar dessutom i försäljning. Människors egoism är större än allt annat.

Äter själv kött, nästan varje dag vilket är alldeles för mycket. Undviker såklart utlänskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in