Citat:
Ursprungligen postat av
JurgenPontare
Du som vegeterian, hur stor påverkan har DU på köttindustrin? Ingen påverkan överhuvudtaget är svaret.
Du skippar kött för att kunna sätta dig över andra och berätta hur duktig du är men faktum kvarstår, du gör absolut ingen skillnad och det enda du gör är att göra det svårare för dig själv och din kropp.
Jag skippar kött för att människan inte är köttätare i grunden. Kött är inte bra för kroppen. Sen får jag repetera en sak jag skrivit flera gånger innan.. Och det är att jag inte tycker att djuren respekteras. Det är därför jag slutat äta kött.
Citat:
Ursprungligen postat av
JurgenPontare
Du skippar kött för att kunna sätta dig över andra och berätta hur duktig du är
Varje gång man pratar om detta och den ena personen är vegetarian och den andra äter kött, så brukar det se ut så här:
Veg: Jag äter inte kött
Kött: Varför inte det?
Veg: Av många anledningar, men bland annat för att djuren blir plågade
Och i efter att vegetarianen har sagt detta, så tar köttätaren illa upp och blir defensiv och börjar försvara sig, trots att vegetarianen inte har bett om ett motargument. Det var ett konstaterande från första början.
Bara för att du äter kött så behöver du inte tro att jag vill sätta mig över dig och berätta hur duktig jag är. Alla har ett val. Ingen är mindre värd än någon annan.
Men alla har ett val. Vems val är rätt? Bådas.
Du kan äta hur billigt kött du vill. Ingen kommer döma dig för det. Men om man sätter sig in i ämnet så kommer du också att märka att billigt kött inte är bra på varken det ena eller det andra sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
JurgenPontare
det enda du gör är att göra det svårare för dig själv och din kropp
Jag ersätter proteinet med andra saker, som är godare och billigare.