Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
Faktiskt inte tänkt på detta. Eller jag har tänkt på det, men har haft för vana att köpa det billigaste pga dålig ekonomi. Men nu när man har stadigt jobb sen ett bra tag tillbaka så kan man väl spendera lite mer på detta. Du kanske räddat nån irländsk ko (och haft ihjäl en svensk) mha denna tråden.
Eller så accepterar man att alla som även du tidigare inte har pengar till att köpa dom dyra produkterna.
Citat:
Det är ju så man stoppar en industri, genom att inte köpa deras produkter.
Eller menar du staten när du skriver "man"? Snacka om att inte klara av att ta ansvar.
"- Fan det är förjävligt att det inte är olagligt att våldta, sa han och tvingade in kuken i offret."
Bra liknelse, jämför olagligt och lagligt, det blir bra. Moralpaniken måste vara enorm när man lyckas kläcka sånt här.
Dessutom så vet jag ingen som har mer dubblemoral än veggisar, dom klagar på folk som köper billigt kött när dom inte behöver köpa kött öht själva, dessutom så käkar många av dom fisk ägg och mjölk och stödjer slaktindustrin i vilket fall, men det vill dom inte kännas vid och kommer med en korkad bortförklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
Det undrar jag också. Däremot är det mindre chans att du får kött som blivit torterat och ritualslaktat för att några religiösa idioter tvunget måste äta tortera och ritualslakta kött för att inte börja gråta.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kott-fran-plagade-djur-saljs-i-mataffarer_4134699.svd
Det undrar vi nog alla i den här tråden förrutom veggisarna som blint påstår att klisterlapparna gör det så mycket bättre. Dessutom är ju Halal-slakt tillåtet i Sverige, att hänga djuren i benen och skära halsen av dom så att dom förblöder till döds under några minuter, då kvittar det om man har fått stå i ett bås som är 1 kvm större i min mening.
Ni som vill ha väl behandlade djur tycker jag ska åka ut till diverse gårdar och se hur det går till. Ni kommer märka att klisterlappen inte gör någon vidare skillnad.