2014-01-10, 02:55
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
i avsnittet som släpptes förra veckan så pratar dom ju om 2013, Alex nämner att det varit ett jobbigt år med ett nytt barn samtidigt som han fick unge nr 2 och att det egentligen inte var så smart med den "krocken"

Han nämner säkert något mer, men SEN nämner han även att han haft en jobbig familjebråk situation. Då tänkte jag direkt på relationen mellan Alex och hans bror Calle. Dom gjorde grejer tillsammans förut (om man följer de på instagram) de har ju alltid kört Schulmans Show osv osv.

Jag känner på mig att nånting har hänt mellan dessa två? Men VAD?
Jag kan tänka mig att Anitha Schulman (Calles fru) har något med saken att göra. Ingen av Amanda eller Alex följer henne på Instagram.
Ja, herregud, jag vet. Bevisen är oerhört svaga och det är töntigt att utgå ifrån det. Men det är ju ändå något sätt att "ta avstånd" ifrån en person idagens olika medier.
Citera
2014-01-10, 12:17
Medlem
camejos avatar
Är det vanligt att västerlänningar behandlar restaurangpersonal som barnvakter i Thailand? Är det något man måste räkna med som servitör? Hemskt, isf.
Citera
2014-01-10, 13:45
Medlem
Flowerhazes avatar
Jag håller inte med Alex!

Det är ju klart oroande att en politiker utan att granska källan hon läser köper HELA artikeln om att folk dog i marijuana. EN POLITIKER!
Citera
2014-01-10, 15:49
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Är det vanligt att västerlänningar behandlar restaurangpersonal som barnvakter i Thailand? Är det något man måste räkna med som servitör? Hemskt, isf.
"Thailändarna är ju så vänliga och ÄLSKAR barn"
Citera
2014-01-10, 16:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerhaze

Det är ju klart oroande att en politiker utan att granska källan hon läser köper HELA artikeln om att folk dog i marijuana. EN POLITIKER!

Ja, och inte vilken politiker som helst utan justitieministern som är just den som har hand om frågan på regeringsnivå.
Citera
2014-01-10, 18:06
Medlem
camejos avatar
Citat:

För att förtydliga så syftade jag på servitören med sex fingrar och inte barnvakten de hyrde.
Citera
2014-01-10, 19:27
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, felet är inte åsikten hon har om marijuana (den delar jag) utan att hon okritiskt delar en länk och därmed går i god för att den är sann utan att kolla.
Citera
2014-01-10, 22:16
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
För att förtydliga så syftade jag på servitören med sex fingrar och inte barnvakten de hyrde.
Hoch.
Citera
2014-01-10, 23:23
Medlem
nickeheaads avatar
Nä, nu orkar jag inte lyssna mer på Alex och Sigges avsnitt. Förstår inte vitsen att köra en hel podcast där allt baseras på uppdiktade berättelser och dessutom låtsas som de är verkliga. Värst är Alex, är det ett testprojekt han driver? Eller utgår han från att lyssnarna är helt bakom flötet....

Men tack för den här tiden, tack IF!
Citera
2014-01-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Nä, nu orkar jag inte lyssna mer på Alex och Sigges avsnitt. Förstår inte vitsen att köra en hel podcast där allt baseras på uppdiktade berättelser och dessutom låtsas som de är verkliga. Värst är Alex, är det ett testprojekt han driver? Eller utgår han från att lyssnarna är helt bakom flötet....

Men tack för den här tiden, tack IF!

Det här var det sämsta avsnittet på länge
Citera
2014-01-12, 20:54
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:

Skönt att höra Sigge säga exakt samma saker som jag har funderat på angående det här med Beatrice Ask. Visst får man vara emot droger, men att som justitieminister inte ha koll cannabis skadeverkningar och ändå förespråka en nolltolerans mot just cannabis är skrämmande efterblivet. Ordet inkompetent räcker fan inte inte för att beskriva henne när man ser till effekterna av Sverige restriktiva narkotikapolitik och alla liv som den förstör.
Citera
2014-01-13, 10:08
Medlem
Flinta82s avatar
Kan inte komma ifrån att det finns en känsla av obalans mellan dessa herrar. Alex som en imponerad person och Sigge som den som är medveten om att han imponerar på Alex. Om man följde Schulman Show vet man att Alex har ett hjärtligt skratt som inte dyker upp alltför ofta, men i podden har han ett astmaliknande fniss som kommer som på beställning om Sigge säger något "skruvat" som t.ex. det där om våldtäkt i senaste podden. Inte kul, men likförbannat framkallar det skratt/fniss hos Alex. Detta förekommer minst en gång per avsnitt, och förbryllar mig eftersom det aldrig känns äkta. Kanske tror han att det är bra för podcasten, eller bra att credda Sigge, men det blir fejk.

Samma sak gäller ju hans illa dolda svartsjuka när Sigge gör någonting med t.ex. Fredrik W eller någon annan gemensam bekant, eller hans ovilja att medverka på tillställningar med mycket folk inblandat tillsammans med Sigge. Känns oerhört märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in