2014-01-12, 18:13
Medlem
TimTebows avatar
Guidetti på väg till Stoke (på lån) kan man läsa om på en rad olika sidor på nätet nu. Bland annat här: http://www.svd.se/sport/guidetti-pa-vag-till-stoke_8888380.svd

Skall bekräftas imorgon.
Citera
2014-01-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Guidetti på väg till Stoke (på lån) kan man läsa om på en rad olika sidor på nätet nu. Bland annat här: http://www.svd.se/sport/guidetti-pa-vag-till-stoke_8888380.svd

Skall bekräftas imorgon.
intressant. har han rimliga chanser att bli förstavalet i anfallet?
Citera
2014-01-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
intressant. har han rimliga chanser att bli förstavalet i anfallet?

Det är omöjligt att svara på i detta skede. Ingen kan egentligen säga hur han står sig i PL efter så lite speltid.

Jag tror dessvärre att PL kan vara en för bra liga för John i dagsläget för att han ska kunna bli en given startspelare men time will tell. Det positiva är ju som jag skrev tidigare (se nedan) att stoke har svårt att få någon anfallare att verkligen agera tongivande målskytt.

Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Anfallare - Matcher [startade/spelade] - Speltid/match- Mål
Peter Crouch - 14/17 - 74 min - 3 mål
Oussama Assaidi - 8/11 - 65 min - 3 mål
Marko Arnautovic - 12/13 - 75 min - 1 mål
Kenwyne Jones - 4/7 - 54 min - 0 mål
Jonathan Walters - 18/18 - 82 min - 0 mål

Stoke lirar dessutom med tre anfallare så chanserna för matchspel är goda. Oklarheterna är många men i slutet av februari har förhoppningsvis John samlat på sig några matchminuter och då lär vi veta hur han står sig i PL.

Skräckblandad förtjusning.
Citera
2014-01-12, 21:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll

Stoke lirar dessutom med tre anfallare så chanserna för matchspel är goda. Oklarheterna är många men i slutet av februari har förhoppningsvis John samlat på sig några matchminuter och då lär vi veta hur han står sig i PL.

Skräckblandad förtjusning.

Jag förmodar att de spelar någon form av 4-3-3 då. Tycker inte det gynnar John då han är för trög för att kunna konkurrera om ytterpositionerna. Ska han spela någonstans är det centralt.
Citera
2014-01-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag förmodar att de spelar någon form av 4-3-3 då. Tycker inte det gynnar John då han är för trög för att kunna konkurrera om ytterpositionerna. Ska han spela någonstans är det centralt.

I den bästa av världar hade John klivit in i en central roll direkt. I den bästa av världar hade John fått speltid även i City.

Men nu är det inte läge att brösta upp sig efter 2 års frånvaro. När man väljer att stanna kvar i PL i detta läge får man räkna med att anpassa sig till verkligheten. John är ingen stjärna utan han får kriga till sig varje minut av potentiell matchtid. Bättre att han hinner få 400 matchminuter på kanten än 100 centralt.

Vad är alternativen? Lira med Palace, laget som får en farlig chans per match? Tycker det är skit kul att han får lira i en helt ok klubb som faktiskt kan behöva vår svenska trasdocka.
Citera
2014-01-14, 00:55
Medlem
BarryHeros avatar
Gissar att det inte blir nagonting som vanligt.

Skulle presenteras idag men blev inget av det. Guidetti ar slut.
Citera
2014-01-14, 10:10
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Gissar att det inte blir nagonting som vanligt.

Skulle presenteras idag men blev inget av det. Guidetti ar slut.
Fast hela affären har ju att göra med huruvida Stoke lyckas köpa loss Stephen Ireland från Aston Villa eller inte, annars har man ju fyllt sin kvot med två inlånade spelare och därmed finns ingen plats för Guidetti. Hur det går med Ireland-köpet vet jag dock inte.
Citera
2014-01-14, 13:18
Avslutad
Enligt skribenter på ett Stoke City-forum är John just nu på plats på deras träningsanläggning. Ett fotobevis finns i tråden:

http://oatcakefanzine.proboards.com/thread/223702/january-transfer-window?page=99
Citera
2014-01-14, 14:50
Medlem
jaochss avatar
Aguero och Toure i all ära, men nu skall han träna med riktiga världsstjärnor som Walters och Adam. Finns mycket att lära!
Citera
2014-01-14, 14:56
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Aguero och Toure i all ära, men nu skall han träna med riktiga världsstjärnor som Walters och Adam. Finns mycket att lära!
Vad är poängen med det här inlägget? Du menar att han gör det fel som lämnar City för att i Stoke kommer han ändå inte heller få chansen utan bara "träna"?
Citera
2014-01-14, 15:03
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Vad är poängen med det här inlägget? Du menar att han gör det fel som lämnar City för att i Stoke kommer han ändå inte heller få chansen utan bara "träna"?

Jag vet inte vad som är poängen med ditt inlägg.

Nä, det menar jag inte. Men John brukar ju i varje intervju påpeka att han tränar med världsstjärnor varje dag, undrar om man får höra det i fortsättningen också?
Citera
2014-01-14, 15:10
Medlem
Tror det kan vara lärorikt att inte enbart vara omringa av superstjärnor utan att han får känna att dom verkligen får kriga för maten. Sen tror jag att Guidetti skulle må bäst av att gå till ett lag med 2 anfallare istället för enbart 1 central.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in