Citat:
Ursprungligen postat av
MollysLips
Jag vet inte om de anställer fler vårdare med invandrarbakgrund i Malmö, det först ju ingen statistik över det. Jag jobbar inte i Malmö men vi har ändå många invandrare, skulle uppskatta att 60-70% av våra intagna har svenska som andra språk. Vi har nästan bara svenska vårdare. Att man skulle anställa vårdare med utländsk bakgrund enbart för att förstå vad de intagna snackar skit om har jag aldrig hört skulle vara anledningen men vad vet jag. Jag tror det är mest för att slippa ta in tolkar hela tiden.
Man lär sig rätt mycket fraser på de vanligaste språken så ibland kan man snappa upp något, då brukar jag låtsas att jag förstår och då blir det rätt rolig stämning

men det är nog aldrig någon som har sagt något på det sättet som du beskriver det.
Bra då för hur mkt man än ogillar vissa plitar gillade jag aldrig det där hur dom ska leka så jävla macho med att håna nån ung tjej. Bara löjligt. Håna biff pliten som boxar fångar på isolen då i stället. Hahaha. Helt absurd verklighet när man tänker på det. Om folk kunde se en anstaltsavdelning genom nån kamera skulle det lätt kunna bli bättre än nåt fucking big brother på tv, det e som en dokusåpa ju. Konspirerar, intriger, bråk, flirtar, vänskap, tjafs, smuggel mm. Tror folk hade skrattat som fan åt hur det egentligen går till på en kåk, så mycket som inte går att föreställa sig.
en kille slogs blodig för att han tog fel kaffemugg av en annan :/ hahaha det e liksom det att vissa fångar e jävligt brighta o inteligenta o vissa e som djur. En annan tog stryp grepp på nån för att han hade foten uppe på hans stol. Jävla idioter det finns som förstör för alla. Sen e många jätte snälla och brighta. Dom flesta faktiskt.