2014-01-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Jag säger till dig att det jag skrev om hur andra ser på kvinnorna, jag gillar inte det som en del säger, undrade bara hur ni hanterar sånt, om det e jobbigt å jobba i sån miljö, så du fattar.

Nä det är inte jobbigt. Jag tycker inte att jag märker av den stämningen men om de vill snacka bakom min rygg så får de väl göra det. Det är ju inget jag kan påverka.
Citera
2014-01-09, 15:29
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Nä det är inte jobbigt. Jag tycker inte att jag märker av den stämningen men om de vill snacka bakom min rygg så får de väl göra det. Det är ju inget jag kan påverka.

Nä men typ en kvinna gick fram o sa nåt till exempel polackerna eller albanerna o då sa de nåt på sitt språk o skrattar äckligt efter och kvinnan fattar ju det e nåt grovt men så hon inte förstår kan hon inte göra nåt. E det därför som de ibland anställer juggar eller polacker på ex malmö anstalter, så de kan höra vad utlänningarna snackar om bättre? Vi trodde det i allfall.
Citera
2014-01-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Nä men typ en kvinna gick fram o sa nåt till exempel polackerna eller albanerna o då sa de nåt på sitt språk o skrattar äckligt efter och kvinnan fattar ju det e nåt grovt men så hon inte förstår kan hon inte göra nåt. E det därför som de ibland anställer juggar eller polacker på ex malmö anstalter, så de kan höra vad utlänningarna snackar om bättre? Vi trodde det i allfall.

Jag vet inte om de anställer fler vårdare med invandrarbakgrund i Malmö, det först ju ingen statistik över det. Jag jobbar inte i Malmö men vi har ändå många invandrare, skulle uppskatta att 60-70% av våra intagna har svenska som andra språk. Vi har nästan bara svenska vårdare. Att man skulle anställa vårdare med utländsk bakgrund enbart för att förstå vad de intagna snackar skit om har jag aldrig hört skulle vara anledningen men vad vet jag. Jag tror det är mest för att slippa ta in tolkar hela tiden.

Man lär sig rätt mycket fraser på de vanligaste språken så ibland kan man snappa upp något, då brukar jag låtsas att jag förstår och då blir det rätt rolig stämning men det är nog aldrig någon som har sagt något på det sättet som du beskriver det.
Citera
2014-01-10, 12:45
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Jag vet inte om de anställer fler vårdare med invandrarbakgrund i Malmö, det först ju ingen statistik över det. Jag jobbar inte i Malmö men vi har ändå många invandrare, skulle uppskatta att 60-70% av våra intagna har svenska som andra språk. Vi har nästan bara svenska vårdare. Att man skulle anställa vårdare med utländsk bakgrund enbart för att förstå vad de intagna snackar skit om har jag aldrig hört skulle vara anledningen men vad vet jag. Jag tror det är mest för att slippa ta in tolkar hela tiden.

Man lär sig rätt mycket fraser på de vanligaste språken så ibland kan man snappa upp något, då brukar jag låtsas att jag förstår och då blir det rätt rolig stämning men det är nog aldrig någon som har sagt något på det sättet som du beskriver det.

Bra då för hur mkt man än ogillar vissa plitar gillade jag aldrig det där hur dom ska leka så jävla macho med att håna nån ung tjej. Bara löjligt. Håna biff pliten som boxar fångar på isolen då i stället. Hahaha. Helt absurd verklighet när man tänker på det. Om folk kunde se en anstaltsavdelning genom nån kamera skulle det lätt kunna bli bättre än nåt fucking big brother på tv, det e som en dokusåpa ju. Konspirerar, intriger, bråk, flirtar, vänskap, tjafs, smuggel mm. Tror folk hade skrattat som fan åt hur det egentligen går till på en kåk, så mycket som inte går att föreställa sig.

en kille slogs blodig för att han tog fel kaffemugg av en annan :/ hahaha det e liksom det att vissa fångar e jävligt brighta o inteligenta o vissa e som djur. En annan tog stryp grepp på nån för att han hade foten uppe på hans stol. Jävla idioter det finns som förstör för alla. Sen e många jätte snälla och brighta. Dom flesta faktiskt.
Citera
2014-01-11, 18:16
Medlem
Ingen som har erfarenhet av Sörbyn?
Citera
2014-01-11, 18:38
Medlem
hazemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde1
Sörbyn e helt ok..Koskötsel lr snickeri som sysselsättning.Och en del traktorkörning mm.Lugna plitar so håller sig på kontoret typ.Inga staket men du e LÅNGT ut i skogen..
Citera
2014-01-11, 18:39
Medlem
Citat:

Sökte till Sörby från annan anstalt men tyvärr blev det stop i maskineriet efter en cellvisitation.
Har dock pratat med andra som suttigt där och de tycker det funkat bra. Är nog en helt okej anstalt att söka sig till i jämförelse med andra anstalter. Kolla upp hur dina möjligheter för att delta i maskinförarutbildningen ser ut innan du kommer dit om du är intresserad av den.
Citera
2014-01-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Sökte till Sörby från annan anstalt men tyvärr blev det stop i maskineriet efter en cellvisitation.
Har dock pratat med andra som suttigt där och de tycker det funkat bra. Är nog en helt okej anstalt att söka sig till i jämförelse med andra anstalter. Kolla upp hur dina möjligheter för att delta i maskinförarutbildningen ser ut innan du kommer dit om du är intresserad av den.

Det är pga maskinförarutbildningen jag sökte dit, och nu kommer jag dit.
Därför jag frågar hur det funkar och hur det är där.
Citera
2014-01-11, 20:43
Medlem
Citat:
Det är pga maskinförarutbildningen jag sökte dit, och nu kommer jag dit. Därför jag frågar hur det funkar och hur det är där.

Det var några år sen jag sökte dit men jag rekomenderar dig verkligen att ta kontakt med anstalten och kolla hur dina möjligheter ser ut att delta i maskinförarutbildningen. Antagligen är det kö men om du ringer dit innan och kan anmäla ditt intresse så är det bra.
Citera
2014-01-11, 21:45
Medlem
Citat:
Det var några år sen jag sökte dit men jag rekomenderar dig verkligen att ta kontakt med anstalten och kolla hur dina möjligheter ser ut att delta i maskinförarutbildningen. Antagligen är det kö men om du ringer dit innan och kan anmäla ditt intresse så är det bra.

Jag har mailat dom men har inte fått svar än. Får ringa och kolla oxå.
Citera
2014-01-11, 21:49
Medlem
Citat:
Jag har mailat dom men har inte fått svar än. Får ringa och kolla oxå.

Är du inte inne i systemet än så är det smidigaste att ringa. Fråga efter personen som är ansvarig för utbildningen. Ett samtal gör mycket.
Citera
2014-01-11, 22:07
Medlem
Citat:
Är du inte inne i systemet än så är det smidigaste att ringa. Fråga efter personen som är ansvarig för utbildningen. Ett samtal gör mycket.

Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in