2013-12-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Alla är ju så jävla korkade och har inget spår av bildning.Hur kan du gilla Kindmark? Han svamlar ju bara. Aschberg har i alla fall vett att hantera sin obildning och så fattar han ju vissa saker p.g.a sin ålder. Idag sade Kindmark att han inte kunde sätta sig in i vad som händer i Nordkorea för att det är för långt bort. Alla på kanalen känns som människor som skulle vara en mardröm att hamna jämte på en middag, eller pub eller vad som helst. Det skulle vara omöjligt att föra en intelligent konversation med någon av dem.
Jag vet ingenting om sport men tyckte att snubben lät trevlig. Tar åt mig och inser att du har rätt. Aschberg har vetat om att han är populär och har ridit litet på det. Tycker dock att han är ganska skicklig ibland men har också märkt att han inte alltid har hästarna i stallet.

Nu ser jag alltihop som en epok och önskar att kärringen Rusz försvinner från allt som har med människor att göra då hon är en vidrig manipulativ kvacksalverska. Hatar kärringen som vill att svaga människor ska försörja henne och älskaren på Aruba. Hon har ju byggt ett bo till sig själv och den mörkhyade ynglingen! Äcklig expert.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-12-22 kl. 00:05.
Citera
2013-12-22, 01:58
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag vet ingenting om sport men tyckte att snubben lät trevlig. Tar åt mig och inser att du har rätt. Aschberg har vetat om att han är populär och har ridit litet på det. Tycker dock att han är ganska skicklig ibland men har också märkt att han inte alltid har hästarna i stallet.

Nu ser jag alltihop som en epok och önskar att kärringen Rusz försvinner från allt som har med människor att göra då hon är en vidrig manipulativ kvacksalverska. Hatar kärringen som vill att svaga människor ska försörja henne och älskaren på Aruba. Hon har ju byggt ett bo till sig själv och den mörkhyade ynglingen! Äcklig expert.

Ja han låter trevlig men inte så skärpt. Känns som att det är många såna människor i media nu. Som inte kan något men typ är kul på festen.

Har Rusz sagt något om någon man eller spekulerar du?
Citera
2013-12-22, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja han låter trevlig men inte så skärpt. Känns som att det är många såna människor i media nu. Som inte kan något men typ är kul på festen.

Har Rusz sagt något om någon man eller spekulerar du?
Nej, hon har inte sagt något mer än att hon ska åka till Aruba i 4 månader och enligt Aschberg samt en bild på ett bygge av veranda ska hon köpt boende där. Hon är en galen kvinna och efter långt celibat kan jag tänka mig att det är en yngling som väntar. Någon skrev tidigare här att Aschberg och Sjabbe försa sig om expertens vistelse på Aruba.

Ingen svensk karl som hört experten skulle komma på iden att leva med denna superrelationsexpert varför jag tror hon sökt upp en analfabet söderut.
Citera
2013-12-22, 09:36
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nej, hon har inte sagt något mer än att hon ska åka till Aruba i 4 månader och enligt Aschberg samt en bild på ett bygge av veranda ska hon köpt boende där. Hon är en galen kvinna och efter långt celibat kan jag tänka mig att det är en yngling som väntar. Någon skrev tidigare här att Aschberg och Sjabbe försa sig om expertens vistelse på Aruba.

Ingen svensk karl som hört experten skulle komma på iden att leva med denna superrelationsexpert varför jag tror hon sökt upp en analfabet söderut.

Det var ju jag. Nu får det inte bli cirkelbevisning här.
Citera
2013-12-22, 20:24
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Hörde på Åklagarna nu-(lördag 22-12-2013).
Sanna avslutarmed att man skall hålla utkik på Radio1´s hemsida.
"För man vet inte vad som kommer", var det kryptiska hon sa.

Är det någon som vet något mera?

Kommer de att fortsätta via nätet?

Det kommer SBS Radio göra för de 2 kanaler de lägger ner på FM-bandet.

Fortsätta via nätet kommer de inte göra. Det närmaste är att de kommer skapa två-tre podcasts som läggs upp varje vecka typ.

Förtydligande: SBS Radio lägger ner 2 frekvenser men bara 1 radiostation. Rockklassiker lägger ner i Göteborg men fortsätter som vanligt på deras andra frekvenser. Radio 107,5 går i graven.
Citera
2013-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Fortsätta via nätet kommer de inte göra. Det närmaste är att de kommer skapa två-tre podcasts som läggs upp varje vecka typ.

Förtydligande: SBS Radio lägger ner 2 frekvenser men bara 1 radiostation. Rockklassiker lägger ner i Göteborg men fortsätter som vanligt på deras andra frekvenser. Radio 107,5 går i graven.

Kanske lite hafsigt skrivet av mig, men det var så jag uppfattade hela situationen.
Länk till sidan : http://www.resume.se/nyheter/radio/2013/12/19/sbs-discovery-lagger-ner-stationer/

Ett litet citat från sidan : "Radio 107.5 i Stockholm och Rockklassiker 107.8 i Göteborg kommer genomföra sändningar fram till midnatt på nyårsafton. Därefter blir det tyst i etern, men sändningar kommer i fortsättningen finnas tillgängliga på Radio Play."
Citera
2013-12-22, 23:12
Medlem
En sen tanke på hur Radio 1 kunde sändas i hela Svedala...

Vet inte om det är möjligt, men går det inte att "smussla" in Radio 1 i närradion?
Visst, massor av arbete för att komma åt stationerna.

Kanske inte går för att det är en kommerciell station, men i en del närradiostationer så har jag hört reklam, så det bör väl gå att lösa.
Skulle nog bli ett djävla uppsving för närradion.
De sänder mest en massa religösa program som nog bara de mest bokstavstrogna lyssnar till.

De föreningar som sänder nu ska få fortsätta, så kan Radio 1 sända när det är en jingel som snurrar runt, och det brukar det vara för det mesta.

Måste det vara en förening som sänder är det väl bara att döpa den till "Gerts Vänner" vi som gillar... det mesta...

OBS! Detta var bara en tanke/fundering.
Citera
2013-12-23, 21:37
Medlem
Lyssnar på reklamen angående r. As
Citera
2013-12-24, 12:06
Medlem

Önskar alla Radio 1 debattörer (givetvis alla andra också) en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.
Citera
2013-12-24, 19:01
Medlem
Undrar om MTG verkligen vill ha digitalradio? Med ett 50-tal stationer blir det mycket konkurrens. Det kommer nog startas många småstationer av drivna människor som kan konkurrera ut tungrodda MTG med små kostnader, lågt reklampris mm.

Aschberg sade att R1 kostat 50 Mille under 2,5 år alltså 20M/år. 3,7M/år kostar licensen. Alltså kostar driften av R1 ca: 16,3 Mille.

Det låter ju som väldigt mycket pengar för en pratradiostation, de behöver inte producera särskilt mycket material mm.

Aschberg säger att största anledningen är licenspengarna och att de inte är rikstäckande. Licenspengarna tror jag inte spelar så stor roll. Med 50 kanaler som han tror digitaliseringen innebär blir det också oerhört mycket mer konkurrens om pengarna och radio 1 har inte tagit särskilt stora marknadsandelar ens i Stockholm.

Ett problem för radio1 är att det är svårt att jobba teoretiskt samtidigt, jag har både praktiskt och teoretiskt arbete och vid praktiskt funkar radio 1 bra, men när man behöver tänka lite är det svårare.

Så många kontorsarbetare väljer nog bort R1.

Vad jag vill säga är att jag tror inte radio1s nedläggning är så enkel som Aschberg och de andra påstår.
Även vid en digitalisering tror jag inte MTG återstartar R1 igen, inte med 17M/år i kostnad!

Pratradio kommer säkert komma tillbaka om det blir plats för 50 kanaler i etern, men då med ett gäng "entusiaster" antagligen ett MYCKET mindre/slimmare företag.

/pex
Citera
2013-12-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Undrar om MTG verkligen vill ha digitalradio? Med ett 50-tal stationer blir det mycket konkurrens. Det kommer nog startas många småstationer av drivna människor som kan konkurrera ut tungrodda MTG med små kostnader, lågt reklampris mm.

Aschberg sade att R1 kostat 50 Mille under 2,5 år alltså 20M/år. 3,7M/år kostar licensen. Alltså kostar driften av R1 ca: 16,3 Mille.

Det låter ju som väldigt mycket pengar för en pratradiostation, de behöver inte producera särskilt mycket material mm.

Aschberg säger att största anledningen är licenspengarna och att de inte är rikstäckande. Licenspengarna tror jag inte spelar så stor roll. Med 50 kanaler som han tror digitaliseringen innebär blir det också oerhört mycket mer konkurrens om pengarna och radio 1 har inte tagit särskilt stora marknadsandelar ens i Stockholm.

Ett problem för radio1 är att det är svårt att jobba teoretiskt samtidigt, jag har både praktiskt och teoretiskt arbete och vid praktiskt funkar radio 1 bra, men när man behöver tänka lite är det svårare.

Så många kontorsarbetare väljer nog bort R1.

Vad jag vill säga är att jag tror inte radio1s nedläggning är så enkel som Aschberg och de andra påstår.
Även vid en digitalisering tror jag inte MTG återstartar R1 igen, inte med 17M/år i kostnad!

Pratradio kommer säkert komma tillbaka om det blir plats för 50 kanaler i etern, men då med ett gäng "entusiaster" antagligen ett MYCKET mindre/slimmare företag.

/pex

Såg en bild på Radio 1-gänget vid Julavslutningen, och där var de en 15 pers.
(såg inte Birging) så 1 mille per skalle är väl en ganska normal kostnad.

Det har nog/väl en ganska skaplig lön, sedan tillkommer sociala avgifter, om de är anställda.
35000:-/mån. kan jag tänka mig att de har, (har det själv, och jag har inget speciellt jobb), det blir 420000:-/år plus det sociala,
vet inte exakt vad det ligger på men har räknat på 60%. Det blir 252000:- till, summa: 672000:-.
672000:- x 15 anst. 10.080.000:- + - x antal kronor per månad, om det är någon som tjänar mer/mindre.
Kvar ca 6.000.000:-, kostar väl lite för studio och teknik m.m.

Så ca 20.000.000:-/år är nog inte helt orimligt.
Citera
2013-12-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Såg en bild på Radio 1-gänget vid Julavslutningen, och där var de en 15 pers.
(såg inte Birging) så 1 mille per skalle är väl en ganska normal kostnad.

Det har nog/väl en ganska skaplig lön, sedan tillkommer sociala avgifter, om de är anställda.
35000:-/mån. kan jag tänka mig att de har, (har det själv, och jag har inget speciellt jobb), det blir 420000:-/år plus det sociala,
vet inte exakt vad det ligger på men har räknat på 60%. Det blir 252000:- till, summa: 672000:-.
672000:- x 15 anst. 10.080.000:- + - x antal kronor per månad, om det är någon som tjänar mer/mindre.
Kvar ca 6.000.000:-, kostar väl lite för studio och teknik m.m.

Så ca 20.000.000:-/år är nog inte helt orimligt.

Ja MTG´s kostnad för radio-1 ligger nog där.. Men det är alldeles för mycket, ett drivet gäng med OK löner skulle nog klara det på 5 M/år.

Jag stör mig på att de skyller allt på licens+ej rikstäckande. Av de siffror jag sett så har de ca 20 000 lyssnare i Stockholm. Sthlm = ca 20 % av rikets befolkning. Även om de sända RIKS så kanske de alltså skulle få 100 000 lyssnare. Det är för lite med de kostnader de har.....

/pex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in