2014-01-10, 23:56
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp. Det är omöjligt att bära ut en madrass innehållande ca 1,9 liter blod utan att det dryper om den. Slaktboden. Du har ingen hypotes.
Madrassen har inte burits ut, vad snackar du om?
Den låg ju kvar i sängen!
Citera
2014-01-10, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ok, varför fanns det 2 liter blod i Marinas madrass då, om mordet skett någon annanstans?
Jag har inte föreslagit att dödsfallet skedde någon annanstans. Häng med!
Citera
2014-01-10, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Madrassen har inte burits ut, vad snackar du om?
Den låg ju kvar i sängen!
Nej, den låg inte kvar i sängen vid BU. Hur fick GM ut den?
Citera
2014-01-10, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag ber om ursäkt, men för att använda ditt favoritsvar: Källa på det fetade?
Det är min uppfattning. Om du vidhåller din hypotes får du beskriva hur det gick till att få ut den.
Citera
2014-01-10, 23:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ok, varför fanns det 2 liter blod i Marinas madrass då, om mordet skett någon annanstans?

Minst 2 liter har runnit ur Marina i sängen på madrasser, och ner till botten vilket kan ses på bild och det är en stor pöl. Regeln emellan och lite på golvet fanns det blod på.-

Det mesta hade runnit ut, och det går ganska så fort. Han behövde bara ta den ena madrassen över på den andra och han vek in ett hörn, sen direkt ner på en skyddande presenning. Och han hade allt tid i världen efter hon va ur sängen att knyta, och dra, slita, köra, släpa det här emballaget.
Det är inget konstigt med detta alls.

GW hade en rekonstruktion om hur det gick till., Lättare än vad som anges här.
Citera
2014-01-11, 00:01
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han sa faktiskt att någon femhundring kan ha kommit från dessa pengar. Inte att alla gjorde det. Dessutom har han material som styrker dessa 24 000, så det är bara för rätten att titta på det materialet.
Ledsen att göra dig besviken maskroos, men kronofogdemyndigheten har fullständig koll på alla som har skulder där.
Om någon får tillbaka på skatten så vet de/KFM det och tar pengarna direkt.
Det Fredrik påstår att han fått en utbetalning kontant stämmer inte.
Jag vet det eftersom jag själv har en fordran på en person, och jag vet hur noggranna de är när de kollar sånt med utbetalningar.
Citera
2014-01-11, 00:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Som sagt, det finns material som styrker detta. Du får ta fram det och titta själv om du är nyfiken

Det kommer givetvis att frågas varför han inte nämnt detta, och med tanke på att han inte betalt hyran, så blir det en last att ha så pass i pengar och skita i att betala. Han visste väl att pengarna inte gick till Marina längre.

Citat:
Han sa faktiskt att någon femhundring kan ha kommit från dessa pengar. Inte att alla gjorde det. Dessutom har han material som styrker dessa 24 000, så det är bara för rätten att titta på det materialet.

I TR säger han att någon 500 lapp kan ha kommit från växelkassan, så ljög han då?
Citera
2014-01-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är min uppfattning. Om du vidhåller din hypotes får du beskriva hur det gick till att få ut den.

Jag hävdar att det är möjligt, precis som du och vissa andra hävdar att det är möjligt att en alternativ GM har bestämt träff med Marina och dödat henne. Jag tycker precis som ni inte att jag behöver förtydliga mig mer i detaljer än att det scenario jag har beskrivit kan ha inträffat.
Citera
2014-01-11, 00:03
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Varför klämde han inte ur sig detta innan då han hördes tex i domstolen?`
Eller i förhör? Hans konto säger något annat, så har han då fått utbetalningen i en postavi?
Hans konto under denna tiden är ganska klarlagt, så jag undrar varför han har lämnat så många olika uppgifter?

I TR hade han inte materialet och det kom drf inte fram då. Varför det inte togs upp i HR vet jag inte. Men det finns iaf material som styrker detta, det sa han (FS) även till målsägarbiträdet under förhandlingen idag.
Citera
2014-01-11, 00:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
I TR hade han inte materialet och det kom drf inte fram då. Varför det inte togs upp i HR vet jag inte. Men det finns iaf material som styrker detta, det sa han (FS) även till målsägarbiträdet under förhandlingen idag.

Okej, ska inget säga före jag sett det själv. Men frågan är då om varför han sket i att betala hyran?
Det är försvårande om han nu fått 24000 tillbaka på skatten.
Citera
2014-01-11, 00:06
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det kommer givetvis att frågas varför han inte nämnt detta, och med tanke på att han inte betalt hyran, så blir det en last att ha så pass i pengar och skita i att betala. Han visste väl att pengarna inte gick till Marina längre.

I TR säger han att någon 500 lapp kan ha kommit från växelkassan, så ljög han då?

Varför måste detta vara ljug bara för att någon 500 lapp kan ha kommit från skatteåterbäringen. Det var väl 8 (ÅTTA) 500 lappar, inte en.
Sen är inte jag rätt person och sitta och svara på vart hans pengar kommer ifrån, så det kan vi lägga åt sidan nu.
Citera
2014-01-11, 00:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hävdar att det är möjligt, precis som du och vissa andra hävdar att det är möjligt att en alternativ GM har bestämt träff med Marina och dödat henne. Jag tycker precis som ni inte att jag behöver förtydliga mig mer i detaljer än att det scenario jag har beskrivit kan ha inträffat.
Du har inte förklarat det här:
Citat:
Han kan ha hämtat presenningen och lagt ut den på golvet och sedan vält ner kroppen med tillbehör och virat in den? Varför skulle blod skvättas runt hela rummet då?
Men, ok, den som hävdade att GM måste ha haft en presenning med sig får gärna förklara varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in