2014-01-11, 00:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Varför måste detta vara ljug bara för att någon 500 lapp kan ha kommit från skatteåterbäringen. Det var väl 8 (ÅTTA) 500 lappar, inte en.
Sen är inte jag rätt person och sitta och svara på vart hans pengar kommer ifrån, så det kan vi lägga åt sidan nu.

Nja det finns ljudband sedan TR tidigare då målsägarbiträdet går på hårt om hans konto så som uttag och tider osv. Han säger att någon eller några 500 lappar kan ha tagits ur växelkassan.
Det va liksom detta jag menade, och det förefaller konstigt att han inte nämner 24000 i återbäring av skatt. Och ännu märkligare att han fick ut dom då KFM tar såna pengar direkt.
Men det ger sig med tiden, men det är inte bra att ändra sina påståenden för varje gång han hörs.
Citera
2014-01-11, 00:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Minst 2 liter har runnit ur Marina i sängen på madrasser, och ner till botten vilket kan ses på bild och det är en stor pöl. Regeln emellan och lite på golvet fanns det blod på.-

Det mesta hade runnit ut, och det går ganska så fort. Han behövde bara ta den ena madrassen över på den andra och han vek in ett hörn, sen direkt ner på en skyddande presenning. Och han hade allt tid i världen efter hon va ur sängen att knyta, och dra, slita, köra, släpa det här emballaget.
Det är inget konstigt med detta alls.

GW hade en rekonstruktion om hur det gick till., Lättare än vad som anges här.
Lägg en presenning på golvet i ett utrymme 50 cm brett, lägg två madrasser 90 cm breda och en kropp på presenningen och dra, slita, kör och släpa får du se hur det går. Du har 20 minuter på dig innan likhundarna biter dig.
Citera
2014-01-11, 00:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Sa inte systern något om att om Marina dejtade någon från nätet så berättade hon det för systern. Har bestämt för mej att jag läst det nånstans, troligtvis i FUP.
Från dagens förhandlingar. Ena systern berättar:

Citat:
Systern berättar att Marina var öppen med henne om sina kontakter på nätet.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710
Citera
2014-01-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, ok, den som hävdade att GM måste ha haft en presenning med sig får gärna förklara varför.

När jag har hävdat att GM måste ha haft en presenning? Det här börjar kännas oseriöst från din sida.
Citera
2014-01-11, 00:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från dagens förhandlingar. Ena systern berättar:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710
Hur visste systern det? kan man fråga.
Citera
2014-01-11, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag hävdar att det är möjligt, precis som du och vissa andra hävdar att det är möjligt att en alternativ GM har bestämt träff med Marina och dödat henne. Jag tycker precis som ni inte att jag behöver förtydliga mig mer i detaljer än att det scenario jag har beskrivit kan ha inträffat.

Var han placerade presenningen har ingen stor betydelse i sak. Det som avgör är väl den rena madrassen som inte har blod på sig som han har som underlag. Den blodiga madrassen över på den rena och ner på golvet, så blir det inte så blodigt. Sen då madrassen med Marina i, som ligger på presenningen så markerar inga likhundar. Det krävs direkt kontakt med ytan för att det ska kvarstå efter så lång tid.
Så det här är nog inga problem alls. Det har hänt större saker än att tro att det har försvårat av vissa omständigheter.
Samma med skottet och stänk det är så uselt material på det som fanns i emballaget så det inte gick att undersöka om skadorna va av skott eller andra skador. Och vem vet om det fanns annat som skyddat från att stänka som han sedan har slängt.-

Det har också gått för lång tid mellan blodfyndet och mordnatten. Och hade man tidigt funnit blodet i sängen hade ingen resning behövt att ske. Då hade han varit dömd nu.

Citat:
När jag har hävdat att GM måste ha haft en presenning? Det här börjar kännas oseriöst från din sida.

Den vita presenningen fanns i fastigheten och den har Fredrik påstått har varit slängd. Men mamman ansåg att det skulle funnits 3, men det fanns bara två kvar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 00:18.
Citera
2014-01-11, 00:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, "den som hävdade", skrev jag. Jag minns inte längre vem det var.
Citera
2014-01-11, 00:18
Medlem
Citat:
Nej, "den som hävdade", skrev jag. Jag minns inte längre vem det var.

Jaha. Jag svarade från början på ditt inlägg 22:44 som numera innehåller fp (=felpost) där du skrev:

"Hur kom kroppen ut då, utan att en droppe blod spilldes utanför sängen?"

Det var då jag tog upp att presenningen kan ha används på golvet.
Citera
2014-01-11, 00:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Lägg en presenning på golvet i ett utrymme 50 cm brett, lägg två madrasser 90 cm breda och en kropp på presenningen och dra, slita, kör och släpa får du se hur det går. Du har 20 minuter på dig innan likhundarna biter dig.
Jävla meningslöst tjafs hit och dit om det här.

Kroppen har hur som helst fraktats ur huset, transporterats i någon biljävel och slutligen
hamnat där den påträffades 2012, ganska nära Marinas hem i Övre Röra.
Det är det väsentliga.
Hur fan det har gått till är av mindre betydelse.

Vi vet vem som bar skuld till att det här jävliga hände och nu sitter fanskapet åtalad
ytterligare en gång och det ska nog till ett smärre under om han ska klara sig ut ur det här.

Nästa anhalt: Kumla.
Där får han kanske träffa den där sköningen med morotsfärgat hår; han som bankade
livet ur flickvännen i Trollhättan.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-11 kl. 00:22.
Citera
2014-01-11, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Beskriv din egna hypotes nu då! Du ska ju alltid ha alla andras hypoteser och då kan ju du dra din. Hoppas det inte blir lika löjligt som för några år sedan: '' Hon har nog iscensatt sitt egna försvinnande''.

Gör det nu!
Den nya teorin är tyvärr i samma klass som de förra. Nu heter det att skottet var en olyckshändelse under en sexträff. Trots att skottet går av av misstag - vilket borde skrämma vettet ur vem som helst, att sätta en kula i huvet på dejten! - är denna dejt iskall mitt i chocken. Det första som slår honom är att kroppen måste ut ur huset omedelbart så inte kadaverin börjar utsöndras. Direkt efter olyckshändelsen börjar han jobba med detta, snacka om iskall och effektiv men samtidigt chockad. Utan någon som helst förberedelse får han ut kroppen ur huset inom tjugo minuter. Utan att använda presenning lyckas han, chockad och darrig får man förmoda men iskall! att få ut kroppen ur huset utan att smeta ut en droppe blod.
Citera
2014-01-11, 00:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jävla meningslöst tjafs hit och dit om det här.

Kroppen har hur som helst fraktats ur huset, transporterats i någon biljävel och slutligen
hamnat där den påträffades 2012, ganska nära Marinas hem i Övre Röra.
Det är det väsentliga.
Hur fan det har det har gått till är av mindre betydelse.

Vi vet vem som bar skuld till att det här jävliga hände och nu sitter fanskapet åtalad
ytterligare en gång och det ska nog till ett smärre under om han ska klara sig ut ur det här.

Nästa anhalt: Kumla.
Där får han kanske träffa den där sköningen med morotsfärgat hår; han som bankade
livet ur flickvännen i Trollhättan.
Visst har det betydelse hur kroppen kommit ut och sen fraktats till fyndplats. Det har iaf inte hittats några spår i vare sig Ms bil eller F:s bil, inte ens fibrer från bilen på presenningen eller på repet.
Citera
2014-01-11, 00:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst har det betydelse hur kroppen kommit ut och sen fraktats till fyndplats. Det har iaf inte hittats några spår i vare sig Ms bil eller F:s bil.

Det hittades inte heller i Norafallet där gm körde en bil full med likdelar i plastpåsar.
Och jag tror det finns fler fall där man kört lik utan att vare sig likhundar eller spår har hittats.
Det är inget bra argument för att jeepen inte har använts. Ren på utsidan men inte på insidan?
Kan den ha spolats eller tvättats av?

Har du sett Sigges Väg? Det är alltså i det närmaste en leråker med hjulspår.
Det krävdes en jeep och det är alltså inga problem med dumpningen. Någon meter bara och ner.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in